-
han tror stenhårt på att han kommer klara detta ändå men det kan ju bero på att han mår så bra tack vare medicinen.. är ju inga höjdare till mediciner det där om man tittar på vad det kan ge för biverkningar vi får se..hoppas det inte är försent för terapi om han skulle behöva det senare..vill inte att han ska må så dåligt som han gjort tidigare..Försöker skrev 2012-10-30 09:38:32 följande:Kan han få terapi istället för medicinen nu, så inte ångesten kommer tillbaka? Har också ätit sån medicin men inte i samband med barnförsök så kan inte svara på nåt sånt. Däremot ersatte jag medicinen med terapi, det var det bästa jag gjort.
-
Verkar väldigt olika det där..tror inte det är nå problem att äta dom som tjej innan man blir gravid men om man går in på 1177 och läser om just Sertralin som det handlar om så ska man inte äta dom om man är gravid.. påverkar barnet och går även ut i modersmjölken..Pastell skrev 2012-10-30 12:14:10 följande:Nu blev jag verkligen fundersam över antidepressiva och fertilitet. Har aldrig hört talas om att det kan påverka. Förra gången jag var gravid åt jag högsta dos av min medicin,och andra verkar ju kunna bli gravida. Men tänk om det påverkar? Men det är nog mest "önsketänkande" från mig
Läkaren på vc. sa att dom kan ge slöa spermier samt att det påverkar erektionen .. och det har ju varit lite så och så men den saken.
Han sa även att just Sertralin inte är ett så jättebra alternativ utan det finns bättre mediciner.. och det kan jag förstå om man går in och läser på alla biverkningar.. -
drygt 2 år har jag för mig..stegen skrev 2012-10-30 13:44:58 följande:
Tycker du ska ringa ferten och höra, de har bra koll på det! Det är farligt att bara sluta sådär och tycker nedtrappningen verkar lite för snabb, hur länge har han ätit dem? -
50 mg /dag..äter nu 25/dag och har gjort i 7 dagarPastell skrev 2012-10-30 14:12:17 följande:Har han ätit medicinen så pass länge ska han trappa ur mer långsamt, annars är risken stor han kommer må skitdåligt. Har själv trappat ner snabbt tidigare och det gick INTE. Hur stor dos äter han?
-
Välkommen!rasmusmamma2010 skrev 2012-10-30 14:30:06 följande:Hej tjejer! Går det bra om jag får hänga här med er?
Jag är 23 år, bor i Blekinge tillsammans med min sambo som också är 23 år. Vi har försökt bli gravida i 13 månader nu utan resultat. Vi har pratat lite om att påbörja en utredning, men jag vill ändå fortsätta försöka att vi gravid på egen hand ett tag till.
Jag fick positivt på äl.test igår, idag negativt, så förhoppningsvis så har jag äl snart. Vi myste igårkväll, så nu hoppas jag verkligen att vi lyckas pricka in ägglossningen, ja om jag ens får någon ägglossning överhuvudtaget förstås.. Tydligen så har min kropp en tendens att inte ge mig det varje månad.
Hur länge har ni andra försökt?
Vi har försökt i 14 månader -
Åh va många som påbörjat saker i utredningar och som även börjat med behandlingar :) ni ska se att ni snart är gravida allihop :) hoppas även jag blir det snart även fast vi inte går på nån utredning ännu : ) kram
-
Em me - nej vi har inte gjort några prover alls ännu .. Men om det inte tar sig nu på nån månad eller två så bör vi göra det tycker jag men har en sambo som är fruktansvärt optimistisk till att det kommer att gå ändå .. Han resonerar som så att vi har ju fått ett barn tillsammans så varför ska det inte funka nu ? Ja säger jag det kan ju faktiskt hända saker i kroppen med åren ..
Kram -
Ciccie86 - va skönt att kunna släppa lite , sen är det ju inte kul att va sjuk förstås :( men en gång kan räcka , man vet aldrig :) krya på dig !
-
Bim-7 idag .. Hade bestämt att jag inte skulle tänka så mycke på när bim är .. Men det är inte ju inte lätt inte ..
-
Kram till dig nellin !! Kan tänka mig att det är dubbla känslor att det inte är nåt fel på nån utav er .. Hoppas det inte tar allt för lång tid för er att få ett plus , nu vet ni ju att det iallafall kan gå på naturlig väg och gör det inte de så kommer ni att få hjälp . Men förstår ju naturligtvis din längtan att det ska ske nu ! Kram igen !