Nellin skrev 2012-08-26 15:28:42 följande:
Precis, det är ju så det känns. Om man inte är med barn och om mensen ändå ska komma, då får den gärna komma på en gång. Det är alltid lite lättare att släppa och gå vidare när den kommit igång ordentligt.
Vad jag förstår så kan ju många kvinnor känna exakt samma smärtor vid graviditet som vid mens, så det är ju svårt att avgöra. Du som redan fått tre barn lär ju ha mer koll på det än jag, som inte har några. Haha.
Men som många andra sagt till mig, det finns hopp så länge den inte kommit. Om du fått skugga på ett test så finns ju ännu mer hopp såklart. När har du BIM?
Jag hoppas för din skull!
Jag har fått skuggor så många gånger så jag försöker att inte bry mig om det. Fick ju bara vitt streck idag. Jag har BIM i morgon.
Nellin skrev 2012-08-26 15:30:11 följande:
Förresten, du som tempar. Berätta gärna hur jag ska göra. Fick order om att föra tempdagbok nu så det är gjort redan när vi väl får komma till fertiliteten sen. Jag har aldrig tempat någonsin. Äger inte ens en termometer ännu.
Jag vet att jag ska ta tempen på morgonen innan jag stigit upp. Men sen då? Vilka dagar ska jag göra detta? Ska jag göra det hela cykeln? Ska jag bara tempa på morgonen? Inte någon annan tid på dygnet?
Och vad är det som ska hända?
du har redan fått bra svar på detta. Finns även en tråd för oss som tempar och använder fertilityfriend, om du vill kika där. Jag fuskar dock och tempar på kvällen och med örontemp. Men du som ska göra det inför utredning bör nog göra på rätt sätt :)
kram