Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Vi som försökt ett tag utan plus

Nellin skrev 2012-08-22 07:18:23 följande:

Är du säker på att du inte är gravid?
    Helt säker kan jag ju så klart inte vara med tanke på att vi försöker men sannolikheten är väldigt liten. Testade med äl-test under en stor del av cykeln men fick inget som helst utslag på dessa trots 2 gånger/dag. Gjorde VUL på dag 19 och fick konstaterad PCO då och läkaren trodde inte heller att jag haft äl. Har tagit blodprov för att få det bekräftat men inte fått några svar än. Gjorde även en undersökning på dag 19 då läkaren sprutade in saltlösning för att se hur väggarna i livmodern såg ut och detta skulle ha negativ inverkan om det var så att det fanns ett befruktat ägg. Tog ett test i lördags (dag 27) som var negativt och sen började jag ta Provera. Illamående är det ju 1 på 10 som blir av detta läkemedel så det är ju väldigt vanligt. Äl kan ju så klart varit senare med tanke på PCO men inte känt några som helst symptom på det denna månaden. Borde väl kanske ta ett test för säkerhetsskull men är så trött på att få blanka test så jag har ingen större lust att testa och bli besviken när jag känner mig så säker på att det inte är något.
  • Solrosen 83

Kan nog helt utesluta att mina symptom beror på graviditet nu och inte är biverkningar från Proveran. Fick nämligen brev från min läkare idag och även de tre blodprover som jag tog för att kontrollera om jag haft äl visade på att så inte var fallet. Ingen äl kan ju omöjligt gör att man blir gravid. Rynkar på näsan

Känns lite tufft att få det klart och tydligt på papper att så är fallet även om jag så klart känt på mig att det var så denna cykeln i alla fall. Så nu får jag väl försöka se framåt och vänta och se om det blir någon äl nästa cykel eller inte.

Det positiva är ju att läkaren verkar snabb med att svara i alla fall. Brevet jag fick idag var daterat den 16 augusti och jag tog mitt sista prov den 15 augusti. Posten var ju i så fall väldigt seg men i vilket fall som så var det ju bara 1 vecka sen jag lämnade mitt sista prov. Stod att hon skulle höra av sig igen när hon fick sambons provsvar och min nästa omgång med äl prov. Väldigt skönt att slippa gå och vänta så länge på svar.

Nellin: Bra skrivet! {#emotions_dlg.flower}

• Solrosen 83
    JZ79: Inte fått någon pergotime utskriven utan läkaren vill först se om jag får äl nästa cykel efter Proveran och vill även se resultatet av min sambos spermaprov. Så än så länge vet jag inte mer om vad som händer än att jag ska in runt dag 21 och ta nya prover för att se om jag fått äl nästa cykel. Sen får vi väl se vad som händer...
  • Solrosen 83
    JZ79 skrev 2012-08-22 23:49:21 följande:
    Just ja, så var det Har mannen lämnat sitt prov än? Får ni svar på alla prover samtidigt efter du tagit dina sista prover för att kolla äl? En del här i tråden får ju vänta så länge på svar...Vi fick våra snabbt, jobbigt att vänta å inte veta..kram

Inte lätta att hålla koll på alla härinne. Sambon lämnade sitt prov förra torsdagen så resultatet från det bör ju vara på gång. Är ju minst 21 dar till jag ska ta mina nästa prover så jag tror att vi får hans svar innan. Lät åtminstone så i brevet och läkaren verkar snabb. Skulle vara väldigt jobbigt att vänta flera månader på resultaten som vissa får.
  • Solrosen 83

Idag fick vi sambons provsvar och de visade på helt normalt. Skönt att få besked att det "bara" verkar vara PCO som gör att vi inte får till det. 

• Solrosen 83
    Rebster skrev 2012-08-28 06:44:15 följande:
    Åh herregud tjejer, jag är gravid...är i chock och började tokgrina när strecket kom upp. Jag som inte hade äl denna månaden trodde jag... ÄNTLIGEN!

Grattis!!!! Vad kul!
  • Solrosen 83

Här kom mensen precis som den skulle 2 dagar efter jag slutat med Provera. Är nog första gången jag är glad att den dyker upp. Nu blir det en ny cykel med nya möjligheter och nya prover och sen förhoppningsvis pergotime utskrivet till nästa cykel.

• Solrosen 83
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-29 17:02:30 följande:
    Grattis till mens Solrosen!

Härlig inställning du har!!

Precis - Ny cykel = Ny möjlighet till plus..... och mer info om hur det ser ut. 

Och blir det ingen ÄL eller + denna cykel, så får ni hjälp att få igång ägglossning!!

Kan bara bli Bättre nu.

Du kör helt naturell cykel nu eftersom du ska lämna prover....?

Inga naturpreparat? 

Nej nu blir det inga naturpreparat. Hade ju ätit bdg och rosenrot denna cykeln men fick ändå ibgen äl.
  • Solrosen 83
    FridaF skrev 2012-08-30 05:54:07 följande:
    Hej på er...sitter nu vid frukostbordet med tårarna rinnande...

ett blankt test stirrade nyss på mig...

ingen mens än men blr ju synas nu tycker jag....blir så ledsen..hade såna förhoppningar med alla äggen. va nog ett halvår sedan jag grät senast över ett neg test... det gör så ont:'(

Förstår att det känns tungt men ge inte upp hoppet än. Mensen har ju inte kommit och du skrev ju själv att du plussade sent med sonen. Skickar styrkekramar till dig!
  • Solrosen 83

Nej!!!! Vad trist att höra att mensen kommit Nellin. Håller tummarna att ni snart får tid för hjälp. Styrkekramar!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus