Vi som försökt ett tag utan plus
Är du säker på att du inte är gravid?
Kan nog helt utesluta att mina symptom beror på graviditet nu och inte är biverkningar från Proveran. Fick nämligen brev från min läkare idag och även de tre blodprover som jag tog för att kontrollera om jag haft äl visade på att så inte var fallet. Ingen äl kan ju omöjligt gör att man blir gravid.
Känns lite tufft att få det klart och tydligt på papper att så är fallet även om jag så klart känt på mig att det var så denna cykeln i alla fall. Så nu får jag väl försöka se framåt och vänta och se om det blir någon äl nästa cykel eller inte.
Det positiva är ju att läkaren verkar snabb med att svara i alla fall. Brevet jag fick idag var daterat den 16 augusti och jag tog mitt sista prov den 15 augusti. Posten var ju i så fall väldigt seg men i vilket fall som så var det ju bara 1 vecka sen jag lämnade mitt sista prov. Stod att hon skulle höra av sig igen när hon fick sambons provsvar och min nästa omgång med äl prov. Väldigt skönt att slippa gå och vänta så länge på svar.
Nellin: Bra skrivet!
Idag fick vi sambons provsvar och de visade på helt normalt. Skönt att få besked att det "bara" verkar vara PCO som gör att vi inte får till det.
Här kom mensen precis som den skulle 2 dagar efter jag slutat med Provera. Är nog första gången jag är glad att den dyker upp. Nu blir det en ny cykel med nya möjligheter och nya prover och sen förhoppningsvis pergotime utskrivet till nästa cykel.
Nej!!!! Vad trist att höra att mensen kommit Nellin. Håller tummarna att ni snart får tid för hjälp. Styrkekramar!