Vi som försökt ett tag utan plus
Nu drar jag till Kreta en vecka. Ska göra mitt bästa för att hålla mig här ifrån familjeliv och bara njuta av ledigheten och sambon. Ni får ha det så bra!
Nu drar jag till Kreta en vecka. Ska göra mitt bästa för att hålla mig här ifrån familjeliv och bara njuta av ledigheten och sambon. Ni får ha det så bra!
Nu är jag tillbaka från min semesterresa. Ska sätta mig och läsa i kapp det ni skrivit men det lär ta en stund för det var väldigt mycket nytt här.
I morgon ska vi till gyn och påbörja vår utredning. Känns lite pirrigt men ska bli väldigt skönt att få hjälp att få ordning på min cykel så vi förhoppningsvis snart kan få vårt plus.
Testat med äl stickor under resan då jag borde haft äl då men inte fått något utslag alls. Haft lite ont i tjejmagen ett par dagar och mått illa vilket jag trodde berodde på äl men ändå visade testen ingen stegring. Extremt märkligt!
Fick bekräftat varför mensen är så oregelbunden under vårt besök idag i alla fall. Vid VUL såg hon nämligen att jag har PCO och därför troligtvis inte har äl regelbundet vilket min oregelbundna mens bekräftar. Ska ta prover runt dag 21 denna och nästa cykel för att se om jag har äl alls. Fick även Provera utskrivet som jag ska ta om min cykel blir längre än 30 dagar denna månaden vilket det ju är risk för med tanke på att jag inte fått något utslag på äl testen. Sambon ska även han lämna spermaprov för att se att allt ser ut att vara "normalt" med honom. När vi fått resultaten av dessa prover blir det att gå vidare och stimulera fram äl vid behov.
Känns skönt att få veta vad det beror på och som jag förstått det finns det goda chanser att bli gravid även om man har PCO om man får behandling.
Tror nästan jag ska gå och ta första blodprovet idag med eftersom jag är på dag 19 nu så måndag blir 22. När läkaren pratade om hur man brukade göra så sa hon dag 20, 22 och 24 så då borde det väl vara bättre och ta första dag 19 än 21? Är dock rätt säker på att jag inte haft någon äl så nästa cykel är nog mest intressant men vi bestämde att jag skulle ta prover båda cyklerna ändå med tanke på att jag är runt tiden för provtagningen nu.
Känns än så länge inget jobbigt utan snarare som en lättnad att det faktiskt är något som de kan göra något åt. Ett steg i taget så får vi förhoppningsvis snart vår efterlängtade bebis!
Ska ta tag i min kost och motion också för att ytterligare förbättra mina chanser. Har ca 10 kg övervikt och har gått ner dessa kilo förut men sen fallit tillbaka i gamla vanor igen och gått upp igen. Nu ska de bort igen!! Funderar på att starta en tråd för att peppa varandra att gå ner i vikt för att lättare bli gravida. Några som är intresserade av att hänga på i så fall eller vet om det finns någon sådan aktivt tråd redan?
Så nu har jag startat upp en tråd för peppning till viktminskning för att lättare bli gravid. Ni som känner för att hänga med där hittar den här www.familjeliv.se/Forum-1-32/m66145224.html
Kommer inte ihåg om jag läst att någon av er tjejer i den här tråden använt Provera men om det är det hade jag varit jätte tacksam för lite hjälp med svar på ett par frågor i den här tråden www.familjeliv.se/Forum-7-125/m66168934.html