• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Men så spännande Försöker! Håll oss uppdaterade!

• Nellin

Hej.

Klockan är strax efter 5 på morgonen. Var nyss på toan och började blöda. 12 dagar efter ovitrellen, 2 dagar innan bim.

Så det var det.

• Nellin

Grattis Emmaduh!

CB Digital kan ju inte visa längre upp än 2-3, så det är svårt att säga om du är i vecka 4-5 eller om du är ännu längre gången. Det får en barnmorska hjälpa dig ta reda på, eftersom du har oregelbunden mens så är det ju svårt att räkna från senaste mensen också. 

• Nellin

Tack för era svar, tjejer. Det känns förjävligt, samtidigt som jag faktiskt bestämde mig för att inte knäcka ihop. Så det tänker jag inte göra. Jag är ledsen och uppgiven, men jag tänker hålla det stabilt och om två veckor är det en ny ägglossning.

Det konstiga är att det inte blött mer sedan i morse. Bara kommit lite bruna flytningar. När jag var på toan då vid 5 så rann det färskt tunnt blod ur mig. Inte mörkt och klumpigt utan ljust och färskt, som rött vatten typ. Sedan dess har det bara kommit lite bruna spottings. Jag har suttit på toan och klämt för att få igång det på riktigt så jag kan ta tampong, för vi ska på teater sen... men det kommer inget.

Så kroppen jävlas ordentligt med mig nu. Antar att det kanske är lite segstartat eftersom jag inte har BIM förrän på måndag, och eftersom jag smörjt med ProgesterAll varje dag. Men ändå skumt.

• Nellin
    stegen skrev 2013-02-23 14:33:20 följande:
    CB digital visar väl 3+ som högst?

Nellin: jag är som jag är och griper efter halmstrå ala genombrottsblödning! BIM är ju på måndag!
    Kram
    Du är fin som är hoppfull, men en genombrottsblödning ska väl inte rinna ur en som rött vatten, två dagar innan BIM? Jag tror det är mensen som försöker komma igång men som inte riktigt är där ännu. När fick du din blödning och hur såg den ut? Hur länge höll den i sig?
  • Nellin
    Nellin skrev 2013-02-23 14:38:04 följande:
    Du är fin som är hoppfull, men en genombrottsblödning ska väl inte rinna ur en som rött vatten, två dagar innan BIM? Jag tror det är mensen som försöker komma igång men som inte riktigt är där ännu. När fick du din blödning och hur såg den ut? Hur länge höll den i sig?
    Och en sådan blödning ska väl vara annorlunda i färg och konsistens? Eller vad vet jag?
  • Nellin
    stegen skrev 2013-02-23 15:43:10 följande:
    Som jag förstår det är en genombrottsblödning ungefär att kroppen inte reagerat riktigt på en graviditet och omställningen med hormoner, så då borde den kunna vara lite olika?

Jag har en släkting som har 5 barn, med alla har hon haft "mens" första månaden

Okej. Ja alltså det var ju inte som mens eftersom det var klarrött och rinnande. Mens brukar ju vara mörkare och klumpigt. Jag antog bara att det där var startskottet och att den riktiga skulle dra igång sen. Och det kanske den gör snart, men hittills har den inte.

Det är inte mycket annat att göra än att vänta. Hoppas bara jag slipper gå i ovisshet.
  • Nellin

Lillnosen: Ett skepp kommer lastat med en massa positiv energi, ork och vilja! <3

• Nellin
    stegen skrev 2013-02-25 11:33:59 följande:
    Nellin: hur går det för dig?
    Kram
    Hej!

Mensen drog igång med dunder och brak igår igen och jag blöder som aldrig förr. Jag kan ha tampongen i under kanske en halvtimma sen börjar den rinna igenom. Helt sjukt mycket blod!

Så det var den cykeln det. 
  • Nellin
    Pastell1983 skrev 2013-02-25 14:18:12 följande:
    Lillnosen: Usch vad jobbigt att du har ont Hoppas de gör något vettigt åt dina besvär nu. Kram {#emotions_dlg.flower}

Nellin: Trist att mensen kom, min kom igår också! Ska du köra pergo igen denna månaden eller hur ska ni göra? Jag har ett uppehåll nu vilket känns skitskönt, sedan sista kuren i april.

Jag blöder inte mer när jag äter pergo utan som vanligt.....däremot har jag mer symtom som ömma bröst osv innan mensen vilket jag aldrig har annars.
    Nej jag ska inte äta pergo alls mer. Jag får ju alltid fler än ett ägg, även på en halv enkeldos. Så jag ska inte äta det mer, men jag ska fortsätta med Ovitrelle. Och om inte alltför länge blir det ju IVF. Jag tror inte ett dugg på att vi kommer lyckas på egen hand innan det, så jag är rätt intställd på det. Jag börjar tvivla på om ens IVF kommer funka. Jag börjar tänka att jag nog kanske inte kan bli gravid. Jag menar, varför har jag inte blivit det på över två år? Inte en enda gång. Det är ju väldigt märkligt eftersom vi gjort ALLT RÄTT och PÅ PRICKEN I RÄTT TID. Så jag vet inte jag... jag börjar bli väldigt skeptisk till hela den här grejen att nånsin kunna bli gravid. Inget talar ju för att det ska funka, så det är ju svårt att tro på det.

Trist att din mens kom också. Jävligt trist. Ska vi dricka vin? :) 
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus