• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Vårväntanochlängtan: Skönt att du är avslappnad och att du har haft en bra helg. Kanske är precis vad som gör susen, så lillärtan känner sig välkommen där inne. :) Jag håller tummarna.

BaPumba: Visst är det väl härligt när man står på samma plattform som sin sambo? Att man är på samma plats och vill göra samma saker. Det har jag ofta tänkt på och är otroligt tacksam över min fina fästman. Vi står helt enade i den här bebisverkstaden och kämpar med varandra, inte bredvid varandra. Tänk de som vill ha barn, men som har en partner som inte alls vill. Vad otroligt jobbigt det måste vara!

• Nellin
    Pastell1983 skrev 2013-02-19 11:21:28 följande:
    Solrosen: Får hoppas ditt ägg växer till sig snabbt nu då och släpper inom några dagar!

Här testade jag självklart -. Bim-4 idag tror jag. Jag VET att pluset kan komma senare, men det känns föga troligt. Jag känner att jag är inte gravid. Förstår verkligen inte vad felet är. Jag nästan längtar till vi får göra IVF för att se om det är något fel på äggen, typ hårt skal eller nått. En kompis kusin har det.
    Din testgalning. :) Det är alldeles för tidigt för att ge upp hoppet ännu!

Själv kom jag på den brillianta idén att börja testa idag för att se när sprutan går ur systemet och sen förhoppningsvis får en ny stegring pga graviditet. Som Stegen berättade att hon fick. Det var ju åtta dagar sedan jag tog sprutan nu, så jag vill hålla koll på när den går ur kroppen vilken den ju ska göra senast i övermorgon.

Och så gjorde jag det lite för att få känna på hur det är att få positivt test, haha. Jag har ju fått en del spökstreck genom åren, men aldrig ett rejält positivt. Så jag tänker att det kan vara lite uppiggande, även om man vet att det är sprutan. Och jag tycker ju det är roligt att testa. :)

Och nog var det positivt alltid! Mycket roligare att titta på än de där blanka tråkiga testen. :)
  • Nellin
    Pastell1983 skrev 2013-02-19 15:32:33 följande:
    Måste bara fråga, ser personen om man döljer dennes statusar på facebook? Jag orkar inte läsa mer om hur underbart det är att ha en nyfödd, hur härligt det är att vara mamma....10 gånger om dagen.
    Igår kväll var jag så nere och mådde dåligt av det här att jag fick ta en atarax så jag äntligen fick somna. Tankarna snurrade!
    Nope, det ser de inte. Kör på!
  • Nellin
    Jayt skrev 2013-02-19 15:48:40 följande:
    Mannen tycker jag ska göra ett test. Jag har varit sjukt hungrig hela tiden i typ en vecka så han tycker jag ska testa. Men jag vågar inte... Väntar nog till i morgon iaf
    Men för gud skull kvinna! Gör ett test! Förstår du inte hur nyfiken jag är eller? :) Se så, marsch in på toaletten och kissa på en sticka nu.
  • Nellin

Hur har det gått Jayt? Jag tänkte på dig direkt när jag vaknade idag. Håller tummarna stenhårt!

• Nellin

Här fortsätter molandet komma och gå. Just nu känns det som sådan där jobbig mensvärk som går ända bak i ryggen och ner i benen, men sen andra timmar känns ingenting. Så konstigt.

Likadant är det med illamåendet och tröttheten - de kommer bara ibland.

Brösten har börjat göra ont nu också, och de har blivit lite större. Men allt detta kan lika gärna vara biverkningar av sprutan eller pms. Sprutan har varit i 9 dagar idag. I morgon bör besvären börja lätta om de beror på den.

Men jag hoppas såklart inte.

Förresten, Stegen: Hur kändes din tjejmage utifrån innan BIM? Alltså om du kände nertill med handen? Jag har inbillat mig att den ska vara svullen och hård om man är gravid, men jag tycker inte att jag känner det på min.

Kram på er!

• Nellin

Vad tråkigt Jayt! Men skönt att du ändå är okej med det. Kram!

• Nellin

Tack Stegen! Jag vet varken ut eller in. Jag är bara så sjukt trött, illamående då och då, fryser och känner mig småsjuk och ynklig. Mensvärk då och då. Jag känner mig verkligen gravid, men försöker påminna mig själv om att det bara är sprutan. Fast den ska ju gå ur senast i morgon så symptomen borde ju inte eskalera såhär. Men vi får väl se. Snart får jag veta. Snart är den förbannadd BIM här.

• Nellin

Stegen, tack för infon! Jag kommer testa varje dag. Fick ju positivt igår, hann inte i morse men ska testa senare och sen igen i morgon bitti. Sen fortsätter jag testa fram tills mensen kommer, eller ännu bättre - tills jag får plus på nytt.

Pastell, trist med negativt test!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus