• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Jayt skrev 2013-02-10 00:25:28 följande:
    Men fy vad tråkigt! Det var inte alls roligt att höra! Hoppas du blir bra snart och att du får reda på vad det beror på.
    Förstår om du känner för att hoppa denna månad. Jag tänker att kroppen kanske är så mottaglig för en graviditet ändå, fast man vet ju aldrig.
    Ta hand om dig nu! Kram
    Ja det är trist. Men man kan ju inte göra annat än att kriga vidare. Jag försöker hålla modet uppe. När jag funderar på att hoppa över så är det ju just för att jag inte vet om jag kommer behöva opereras eller ej. Och det kommer jag nog inte få svar på förrän ÄL är förbi, eftersom äggen släpper när som helst nu (om de inte redan gjort det).

Ta hand om dig du också!

Kram! 
  • Nellin
    Solrosen 83 skrev 2013-02-10 10:54:02 följande:
    Själv så har jag tagit min första pergotablett här på morgonen. Så nu hoppas vi på tredje gången gillt med behandlingen. Så nu blir det en oändligt lång väntan fram till 19/2 då jag har mitt VUL som blir först på cd 14 denna gången.
    Jag ska verkligen hålla tummarna för att det är tredje gången gilt! Heja heja! Men är det inte lite sent att göra VUL på CD 14? Då kanske ni missar ÄL, och vad händer då om det är många ägg?
  • Nellin

Hej på er! Har precis varit på VUL igen. Ägget i höger äggstock har bara blivit 11 mm tack och lov. De två ägg som är i vänster har båda blivit 22 mm! Så när som helst släpper de. Min slemhinna hade dessutom växt till sig och blivit 8 mm, vilket ju är tillräckligt för att bli gravid. Läkaren sa att hon tycker jag ska ta ovitrellen nu på en gång och att vi ska in i sängen idag och i morgon. Båda äggen kommer släppa men hon menade att det så sällan blir tvillingar så vi ska satsa tycker hon. Det var lägesrapporten från idag!

• Nellin
    aaa653 skrev 2013-02-11 20:43:20 följande:
    när kan man tidigast testa? =)
    Testa den dag du väntar din mens. 
  • Nellin
    Pastell1983 skrev 2013-02-12 06:57:21 följande:
    JZ79: Det låg på 110/86 idag på morgonen, tog när jag steg upp. Visst, det ligger relativt högt undertrycket men jag har alltid legat på 80 nånting så för mig är det "normalt". De behandlar ju inte sådant. Ska hålla koll nu ett par dagar, annars ringer jag.  Kram på dig också och hoppas du mår bra

Kram på er alla fina!

Skönt att det inte låg dunderhögt idag också. Otäckt det där när det krånglar. Det är bra att du håller koll nu. Kram på dig!
  • Nellin

Själv tog jag ovitrellesprutan vid 15 igår, och tänkte att det var 24-36 timmar innan äggen släpper. Men de var nog ganska på gång av sig själva för bara några timmar efter drog det igång. Jäklar vilken smärta! Nu på morgonen är det mycket bättre så jag antar att ägglossningen är klar nu.

Vi fick till det igår någon timme efter sprutan och så idag på morgonen. Så nu är det bara att hoppas att det räcker och att sprutan är vad som gör susen. Spännande att testa något nytt!

• Nellin

Försöker: Vad spännande! Och vad modigt av er! Man ångrar ju sällan det man gjort, utan det man inte gjort. Kör på bara! Livet är till för satsningar.

• Nellin

Lillnosen: Ja fy vad man låter sig luras av kroppen. Det du skriver är ju ytterligare bevis på att vi inte borde känna efter eller analyseranågot alls. Vi borde låta dagarna gå och sen testa när BIM har passerat. Men det är ju så svårt!

Själv är jag ju som ni vet väldigt hormonkänslig som det visat sig, och jag kan säga att det även gäller ovitrellen. Usch så illa jag mår och är öm i hela tjejmagen.

Hoppas i alla fall att den gör susen nu.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus