Vi som försökt ett tag utan plus
Förstår om du känner för att hoppa denna månad. Jag tänker att kroppen kanske är så mottaglig för en graviditet ändå, fast man vet ju aldrig.
Ta hand om dig nu! Kram
Ta hand om dig du också!
Kram!
Gullig du är Mylady.
Hej på er! Har precis varit på VUL igen. Ägget i höger äggstock har bara blivit 11 mm tack och lov. De två ägg som är i vänster har båda blivit 22 mm! Så när som helst släpper de. Min slemhinna hade dessutom växt till sig och blivit 8 mm, vilket ju är tillräckligt för att bli gravid. Läkaren sa att hon tycker jag ska ta ovitrellen nu på en gång och att vi ska in i sängen idag och i morgon. Båda äggen kommer släppa men hon menade att det så sällan blir tvillingar så vi ska satsa tycker hon. Det var lägesrapporten från idag!
Själv tog jag ovitrellesprutan vid 15 igår, och tänkte att det var 24-36 timmar innan äggen släpper. Men de var nog ganska på gång av sig själva för bara några timmar efter drog det igång. Jäklar vilken smärta! Nu på morgonen är det mycket bättre så jag antar att ägglossningen är klar nu.
Vi fick till det igår någon timme efter sprutan och så idag på morgonen. Så nu är det bara att hoppas att det räcker och att sprutan är vad som gör susen. Spännande att testa något nytt!
Försöker: Vad spännande! Och vad modigt av er! Man ångrar ju sällan det man gjort, utan det man inte gjort. Kör på bara! Livet är till för satsningar.
Lillnosen: Ja fy vad man låter sig luras av kroppen. Det du skriver är ju ytterligare bevis på att vi inte borde känna efter eller analyseranågot alls. Vi borde låta dagarna gå och sen testa när BIM har passerat. Men det är ju så svårt!
Själv är jag ju som ni vet väldigt hormonkänslig som det visat sig, och jag kan säga att det även gäller ovitrellen. Usch så illa jag mår och är öm i hela tjejmagen.
Hoppas i alla fall att den gör susen nu.