• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Försöker skrev 2013-01-29 12:10:51 följande:
    Hoppas det kommer gå bättre med en halv dos. Kan du inte be om du kan få komma och göra nåt VUL extra, både i början och i slutet av det tidsspann av dagar man har på sig? Det ger ju lite bättre översyn för bara ett VUL kan ju visa så olika beroende på hur nära ÄL är. Eller som i mitt fall, t.o.m precis efter. Det skulle kanske kännas tryggare om du i god tid får veta vad som händer i äggstockarna.

Håller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower}

Mylady - Välkommen tillbaka! Skrattande Har du länk till BIM-listan?   
    Ja jag har tänkt likadant som du, så jag har VUL redan nästa vecka. :) Även om det inte är dags för ÄL då. Just för att göra flera stycken så man har koll. Särskilt om jag ska äta pergo OCH ta spruta.

Men läkaren har inte ringt ännu... Trist att vänta. Hon skulle ha ringt igår, och sköterskan som jag talade med idag var samma som igår och hon sa, "Jasså, har hon inte ringt? Då ska jag lämna en ny lapp till henne.". Men ingenting ännu...

Hon kanske hör av sig senare. Annars får jag väl ringa igen i morgon. Måste ju få ut pergo innan cykeldag 5. 
  • Nellin
    JZ79 skrev 2013-01-29 17:08:25 följande:
    ...glömde en sak till Nellin, har du hört nått från ferten??? Hoppas pergo+ovitrelle gör susen nu så ni slipper kastas in i ivf-karusellen. Kram {#emotions_dlg.flower}
    Nej det är så dåligt faktiskt. Läkaren hade sagt till sköterskan att hon skulle ringa igår, men så gjorde hon ju inte det. Så idag skulle samma sköterska säga till henne igen. För jag måste ju få ut pergon nu. Och hon har inte ringt idag heller. Jag tycker det är trist och lite dålig stil...
  • Nellin
    Maramina: Vad spännande! När har du BIM? Äter du nåt nu? Jag har lite dålig koll på alla nu för tiden. Bild bild bild bild!!!
  • Nellin
    JZ79 skrev 2013-01-29 17:44:20 följande:
    Åh vad tröttsamt! Skrikandes Hoppas på 3:e gången gillt imorgon då? Ring tidigt och hoppas läkaren ringer snarast. Kram!
    Ja jag har ju ringt två mornar i rad, så jag får väl ringa en tredje.
  • Nellin
    Maramina: Jag ser också ett streck. Men av egen erfarenhet låter jag bli att säga mer än så. :) Jag håller däremot tummarna stenhårt! :)

Läkaren ringde nu. Haha... Och här har jag suttit och gnällt på henne. Nu finns pergotime på recept att hämta ut! :) Och eftersom jag själv måste dela tabletterna så betyder det att jag har en uppsättning till nästa cykel också, i väntan på IVF. Läkaren sa att hon tyckte jag skulle behålla dem här hemma och ta dem nästa vända, så länge ultraljudet nästa vecka visar att ingen överstimulering skett.

Spännande!!! 
  • Nellin
    Maramina skrev 2013-01-29 18:10:42 följande:
    Det lär ju garanterat bli ett test imorgon!
    Tänk OM det verkligen är något! Då slipper vi IVF!!! Det vore såååå skönt att ringa kliniken och avboka mötet nästa vecka!
    Åh jaaa vad härligt det vore! Heja heja heja! Jag ska gå in här och läsa DIREKT i morgon bitti. :) Vilket försök är du på nu igen?
    Försöker skrev 2013-01-29 18:11:25 följande:
    Nellin, vad bra att det löste sig med receptet! Då kommer vi ligga lite lika nästa kur. Både jag och Solrosen har ju BIM snart och börjar (förhoppningsvis inte) nästa kur då. Glad Du tempar inte?  
    Nej jag har faktiskt aldrig kört tempmetod. Framför allt för jag har varit för snål för att köpa en termometer, haha. Jag börjar med pergon nu på fredag, och sen håller jag tummarna att jag inte blir överstimulerad. Åtminstone inte lika överstimulerad som sist, med tre skitstora ägg och en massa vätska i buken. Sen blir det spruta och en massa sängmys. :)

Jag minns att jag mådde jättedåligt av pergon. Var väldigt ledsen, arg och deppig hela tiden. Och illamående. Och svettig. Hahaha jag lovade mig själv att aldrig mer äta dem... men vad gör man inte för ett plus?

Jag hoppas att du och Solrosen slipper börja med nästa pergokur. Håller verkligen tummarna!

• Nellin
    Försöker skrev 2013-01-29 18:16:38 följande:
    Nellin, hur var det din överstimulering gick till, vad hände och hur löste det sig? Kommer inte ihåg exakt hur det var.
    Jag åt en vanlig enkelkur. Mådde piss från första till sista tablett. Gick på VUL, hade 4 ägg varav tre var enorma. När jag väl fick ÄL sen, så fylldes hela buken med vätska och jag hade så ont att jag inte kunde gå. Som tur är går ju den värsta värken över efter några timmar, när äggen har släppt och all vätska har kommit ut ur blåsorna. Det var vidrigt faktiskt. Usch!

Hoppas verkligen det inte blir så igen.

Vi fick ju sexförbud då, men på VUL såg man att äggen släpper när som helst och vi hade redan haft en massa sex. Så sexförbudet sket sig ju. Men inte blev jag gravid ändå. 
  • Nellin
    Försöker skrev 2013-01-29 18:32:16 följande:
    Fy tusan... Stackare. Hoppas det inte blir så nu då. Men halverad dos borde ju göra rätt stor skillnad. Glad

Vår läkare hävdade med bestämdhet att det var omöjligt att bli överstimulerad av enkelkur när jag ringde för att säga att jag mådde dåligt. Nu blev jag ju inte det, men har man hängt lite på FL så vet man ju att det visst sker även om det är vanligare med dubbelkur.

Men å andra sidan sa han att TSH:t helst skulle ligga under 3, och det verkar han ju också ha hittat på alldeles själv. Tur vi har varann! Glad 
    Så tycker jag att du ber din läkare att ringa mig så kan vi diskutera saken. Jag blev nästan inlagd. Tänk att experterna inte ens har kunskap om grejerna... Patienterna vet mer än läkarna. Det är skrämmande.
  • Nellin
    Försöker skrev 2013-01-29 18:48:48 följande:
    Mm, tycker det är lite läskigt att han verkar ha bristande koll. Han bara viftar bort allt jag säger eller invänder mot, som om jag är ett barn som inte begriper bättre. Tycker inte läkare ska ha den sorterns arrogans. Suck.

Men din verkar ju vettigare. Glad 
    Men precis så var den manliga jag hade från början! Då begärde jag få byta till den kvinna vi har nu, och hon är guld värd! Hon lyssnar, tar sig tid, känner in, förklarar allting hela tiden. Hon är väldigt hjälpsam och låter mig pröva vad jag än vill, när jag vill. Ja, så länge jag inte kommer med förslag som skulle vara farliga eller så, haha. Men hon är väldigt tillmötesgående och vänlig. Det känns att hon tar sig tid och att hon vill höra vad jag säger. Hon vill svara på alla mina frågor och hon vill att vi ska lyckas. Det känns bra. 

Och om det är något hon inte är säker på så säger hon det. Då förklarar hon att hon inte har kunskap nog, men att vi kan kolla upp det gemensamt. 

Så det är verkligen skillnad på läkare och läkare. Och jag är oerhört glad att vi bytte. Särskilt i en sådan känslig och privat sak som detta! 
  • Nellin
    mylady skrev 2013-01-29 18:53:50 följande:
    Maramina: ser också ett streck. Hoppas hoppas :) blir spännande att se vad det blir imorrn!

Ni som påbörjat utredning o så
    Jag ska ta blodprov på torsdag. Första träffen liksom. Hon sa att det skulle tas på dag 3 när meneden kommit igång.

Hade lite färg på papperet idag när jag gick på toa efter vi sexat till det. Så jag tänkte att ja nu kommer mensen under dan. Dom ringde idag så då sa jag det också att det var lite färg men inte kommit igång än men nog under dan.

Men den har inte kommit igång. Inget alls. Kanske att den kommer igång imorgon men då blir ju torsdag dag två. Hur viktigt är det att det är dag 3? behöver jag ringa dit imorrn eller bara åka dit på torsdag?
    Om jag var du skulle jag avvakta tills mensen kommer och sedan ta proverna på dag 3. Det finns ju vårdcentraler som har öppet på helger också vet du. :)
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus