• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Dag 14 och 28 är siffror som stämmer för kvinnor med en regelbunden och normal cykel, med en lutealfas på 14 dagar. Din är oregelbunden och därför gäller detta inte dig. Du måste räkna annorlunda.

• Nellin
    jagsaknardig skrev 2012-12-21 18:14:47 följande:
    Ja, jag skulle så gärna vilja börja med det nu men min gyn säger att jag måste vänta tills utredningen :( trodde det skille räcka med blodprover som visar utebliven äl med tydligen inte.. sen är det 3 månaders väntetid för utredning här i Göteborg tyvärr. Orkar dock inte vänta mer, vill bli gravid NU!
    Menar du att du inte får börja med krämen eller med pergotime förrän utredningen?
  • Nellin

Kanske 4a: Åh tack! Tänk att alla är så överens om att det är ett plus. Och här sitter jag och är vrång och fegis som inte vågar tro det. Kanske ska slösa mitt digitala redan i morgon bitti. :) Vi får se hur det blir.

Tack! 

• Nellin
    stegen skrev 2012-12-21 19:44:26 följande:
    Sitter i bilen helt slut!
    Grattis Nellin! Det där är ett plus, mitt var mycket svagare när jag testade digitalt!!!

Grattis grattis grattis!!!!
    Var det?! :) Ja jisses... det är ju inte klokt. Men det kanske inte är så konstigt att det tar ett tag att få in det i skallen när man suttit här och gnällt i två år, haha. Ska ta det digitala i morgon bitti! :)

• Nellin
    stegen skrev 2012-12-21 21:00:35 följande:
    Men åh Nellin, jag är helt stirrigt glad nu! Var nyss innan jag såg ditt test helt trött efter en heldag med julklappsletande!

Ja det stämmer fint, jag fick mitt plus på försök nr 3år!
    Du är så urgullig du!
  • Nellin
    JZ79 skrev 2012-12-21 21:34:31 följande:
    Nellin, ta en billig sticka först och kolla hur strecket ser ut. Doppa sen digitala i samma kiss...Om det fortf. är svagt streck skulle jag nog sparat det digitala nån dag till..Väldigt imponerad över att du kan hålla dig för mannen :) Vilken underbar julklapp han kommer få!! Hjärta
    Bra tips! Så ska jag göra i morgon bitti. Om stickan visar ett svagt streck så doppar jag digitaltestet, om det är blankt så väntar jag. :)

Ja det är inte lätt att inte berätta, men det kommer vara så värt det när jag vet helt säkert. Så behöver jag inte säga "jag tror att jag kanske kan vara med barn, vi får se om det blir starkare..." utan jag kan säga "Jag är med barn!". :) Hittills har han inte märkt nåt i alla fall. Jag är stencool här i soffan. :) 
  • Nellin
    BaPumba skrev 2012-12-21 21:45:30 följande:
    Nellin jag surfar från mobilen, dessutom med sänkt ljusinställning, och jag ser strecken hur tydligt som helst! Jag vill gärna vråla ut mitt grattis på en gång, men jag väntar tills du tror på det själv och vrålar ut ditt tydliga digitala plus till oss här inne. Längtar tills du gör det! :D
    Hjärta
    Försöker skrev 2012-12-21 21:46:36 följande:
    Shit vilket starkt spyke du har! Hade hoppat upp och ner. Lite så där "pillutta dig, jag har en hemlighet" typ...
    Det är för hans skull jag gör det. Då är det på något vis enklare. Jag vet att det gör honom gott att jag väntar. :) Men om det står GRAVID på testet så blir det nog svårt att hålla tyst till julafton. Så då kanske jag väntar. Men tills dess känns det som rätt val att vara tyst.

• Nellin

Maramina: Jag hoppas verkligen att du har rätt! :) Tänk om det står INTE GRAVID. Då knäcker jag nog ihop tror jag. Nåväl, det visar sig i morgon.

Skönt att ni har talat med varandra och har en plan. Det brukar alltid kännas lite lättare när båda är på samma plan. Men jag förstår att du har dubbla känslor inför det hela. Du kanske mår bra av en liten paus så du får känna efter ordentligt och komma till ett beslut som verkligen känns helt rätt för dig. :)

Kram! 

• Nellin

Lillnosen, jag håller tummarna att inget rosa kommer, men att ett fint plus dyker upp istället. När ska du testa?

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus