• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

stegen skrev 2013-02-17 20:23:39 följande:

Jag vet inte om det ens tog tre dagar, kände massor redan av pergon.
    Testade ur sprutan neg dag 9 och 10 sen började de positiva dag 11-12 något.

Håller tummarna för att det är en eller två små frön där inne, och snart ett pluss på Stickan!!!!
    Ja det håller jag också tummarna för. Nånting är det ju som händer där inne i alla fall för jösses vad det molar och har sig. Och det gör det ju inte en vecka innan BIM annars. Så vi får väl se... Jag har ju i alla fall dubbel chans eftersom jag har två ägg. 

Hahaha tänk om jag är gravid. Hur långsamt tror du inte 4 veckor ska gå då innan jag får komma på 8v-VUL och kolla hur många det är! :) 
  • Nellin
    aaa653 skrev 2013-02-17 21:26:36 följande:
    Neeej, ÄL+11 idag och nu blev de rosa på pappret när jag torka mig :((( molande mensvärk. Ska ju inte ha mens för på torsdag, känns försent för att vara nidis?
    Åh nej. Ja, det är ju så svårt att svara på det där. Nidis kanske är lite sent, men sen får man komma ihåg att det är väldigt vanligt att man får en mindre blödning när man egentligen skulle ha sin mens trots att man är gravid. Vissa får ju det, så om mensen inte kommer igång på riktigt finns det alltid hopp.
  • Nellin
    aaa653 skrev 2013-02-17 21:46:51 följande:
    Hittade detta på barnmorskan.net Det befruktade ägget börjar efter några minuter att dela sig i fler och fler celler och börjar sin seglats från äggledaren ner till livmodern det tar ungefär 10 dagar. Så - 4 dagar innan din mens skulle komma kan du få en liten blödning - bara en fläck i trosan, s.k. spotting, eller nidationsblödning.
    Det är konstigt att det står så olika på olika ställen. Här och där läser jag att ägget fäster 3-5 dagar efter ägglossning. På andra ställen läser jag 5-7 dagar. Och nu läser du 10. Jag vet faktiskt inte vad som stämmer. Jag vet bara att så länge mensen inte kommer så kan man hoppas på det bästa.
  • Nellin

Sprutan innehåller hormoner som förstärker hela ägglossningen. Jag får ägg på egen hand, men har en väldigt svag ägglossning och därför testar vi med sprutan nu för att dundra på den. Jag vet flera kvinnor som har använt pergotime för att stimulera fram ägg, och som har fått ägg men som ändå aldrig lyckats. Men så när de har kompletterat med ovitrellesprutan så har det äntligen fungerat. 

En annan fördel med att använda sprutan är ju att man kan tajma in så himla bra eftersom man då vet att ägget släpper INOM 40 timmar.

• Nellin

Här molar det på som bara den alltså. Har vaknat under natten av att det sticker och drar. Och nu på morgonen så känns det verkligen som lätt mensvärk, både i magen och bak i ryggen. Jag hoppas verkligen! Det är en vecka kvar till BIM nu. Är på ÄL+7 idag.

Tänk så lurad jag kommer känna mig om det inte är nåt, hahaha. I vanlig ordning. :) Fast den här gången tänker jag inte bli så ledsen. Det har jag bestämt mig för.

Jag hoppas ni får en bra start på den här veckan hörrni.

Kram! 

• Nellin
    Fröken Li skrev 2013-02-18 10:51:37 följande:
    Hej damer! Förlåt om jag stjäl er tråd men hoppas och tror att ni kan hjälpa mig svara på en fråga då jag följt er ett tag och ser att en del av er tar pergotime. Jag blev gravid i somras men det slutade i missfall. Skrapades i oktober och har sen dess fått ganska regelbunden mens men då jag äl-testar och kollar tempen varje morgon ser jag att jag har ägglossning bara varannan månad. Idag ringde jag gyn och förklarade läget och hon bokade in mig på hormonprover. Systern lät lite stressad och gav mig bara ett datum, så jag kommer att vara på dag 9 i min cykel då.

Borde inte cykeldag ha nån inverkan på resultat av dessa prover, vilka prover kan tänkas tas?? Vad kan ett sådanthär besök leda till?

Tack för hjälpen! Läser i den här tråden och håller mina tummar och tår för er.

Jag skriver som Pastell, det blir nog bara ett inledande besök där ni får diskutera och planera nästa steg. Cykeldag 9 är liksom ingen testdag. Vissa tester ska tas på tredje mensdagen, och en del andra tester tas på cykeldag 21. Sen finns det en del andra hormoner man kan kolla där det inte spelar någon roll vilken dag i cykeln man är på, men inte för att kolla just ägglossningen.

Lycka till!
  • Nellin
    Maramina skrev 2013-02-18 10:24:16 följande:
    Jag håller tummarna för dig Nellin! Och bra att om det inte skulle vara något att du tror att du inte ska bli så ledsen!

Tack gumman! Nej jag tror jag ska kunna hålla mig stabil. Visst blir jag besviken, men inte sådär så jag bryter ihop. Men det bara måste vara något nu. Sitter på föreläsning och ibland sticker det till och drar så jag måste koncentrera mig och andas. Och sen molar det som tusan. Jag väljer att se det som positivt!
  • Nellin
    Pastell1983 skrev 2013-02-18 10:41:28 följande:
    Håller tummarna för dig Nellin.

Själv har jag också mensvärk men jag känner att det kommer nog inte bli något denna månaden heller. Jag känner mig grymt negativ idag och nere. Inte nog med det lägger min klasskompis upp tusen bilder på sin nyfödda och hur uuuuunderbart det är att vara mamma. *kräks*  

Usch vad jobbigt att känna sig negativ. Hoppas det vänder. Och även om du inte tror att det blivit något så tänker jag hoppas åt dig. Och titta inte på de där bilderna. Strunta i dem ett tag. Kram på dig!
  • Nellin
    Pastell1983 skrev 2013-02-18 11:20:37 följande:
    Ja jag tror jag ska dölja allt från henne på ett tag. Annars får jag ju bilderna rakt i ansiktet varje gång jag loggar in.

Känns som jag skulle kunna börja lipa när som.....så jädra negativ och ledsen känner jag mig. Men det går om, brukar bli så veckan innan mens. När jag börjar få mensvärk.

Ja men det är väl en bra idé att göra för en stund. Så du får vila lite känslomässigt. När har du BIM? Jag har för mig du ligger två dagar före mig? När ska du testa?
  • Nellin
    Lillnosen skrev 2013-02-18 11:48:52 följande:
    Kram på dig Pastell! Vet hur det är, har samma på min FB och IG... Påfrestande är bara förnamnet :(

Idag grubblas det. Känner mig bitter som satan... Hur fasiken fungerar min kropp egentligen? Utredningen visade att vi har ALLA förutsättningar för att lyckas på egen hand. VARFÖR lyckas vi då inte???? Jag HATAR den här förbannade jävla ovissheten. Om jag ändå bara kunde få veta OM vi kommer få biologiska barn tillsammans. Då vet man att det kommer en dag. Vilket lugn det skulle ge mig. Blä, skitdag idag :(

Åh jag vet precis hur du känner. Det är hemskt! Och det är så svårt att fortsätta göra precis som man gjort hittills när det ändå inte blir något. Jag tror det skulle vara lättare om man i alla fall fick förstå varför. Att inget fel finns är ju på ett sätt bra och man får vara tacksam för att goda förutsättningar finns, men det är svårt att hantera ovissheten som du skriver. Riktigt tungt!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus