• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Tack för era tummar förresten. De betyder mycket. Jag kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Ena stunden tror jag på riktigt att jag faktiskt är gravid, men i nästa stund är jag övertygad om att det bara är önsketänkande. Har man misslyckats 24 gånger i rad så är man ju beredd på ett 25:e också. Men som jag hoppas och längtar!

• Nellin
    JZ79, fy fan vilken otur. Jag kan bara försöka föreställa mig hur enerverande och orättvist det måste kännas. Det finns ju inget värre än att vänta. Och när man inte gör annat varje månad än att vänta på ÄL och BIM och allt däremellan, så blir ju all extraväntan utöver det rena pesten!

Det är såklart bra att de är noga med att du ska må bra innan, men hade du inte kunnat få slippa en dum fot mitt i allt detta? Jag tycker det är sjukt orättvist!

• Nellin

Jag vet inte varför inte alla gör spolning. På vår klinik är det ett krav innan man börjar ge någon behandling. Man vill kolla att det inte är 'stopp' nånstans eller finns några konstigheter. Så vi var tvungna i själva utredningsfasen.

• Nellin

Jag vet inte varför inte alla gör spolning. På vår klinik är det ett krav innan man börjar ge någon behandling. Man vill kolla att det inte är 'stopp' nånstans eller finns några konstigheter. Så vi var tvungna i själva utredningsfasen.

• Nellin

Nämen se där! Två inlägg, så bussigt av min telefon!

Förresten, tog ett test här nyss. Nu är det ju inte med morgonurin, men jag hade hållit mig i nästan 4 timmar. 9 dagar sedan sprutan och

Det är fortfarande positivt, men väldigt svagt. Ska bli spännande att se vad morgondagens visar.

Mina symptom verkar i alla fall bli värre på kvällen, och som värst när jag ska gå och lägga mig för natten. Då blir alla värre. Hur är det för dig stegen?

Griper efter halmstrån här. Sååå nära Bim nu!

• Nellin
    stegen skrev 2013-02-20 20:31:57 följande:
    Vårväntan: spolning görs innan ev IVF eller insem, precis innan inte flera månader före, deras policy!

Men du ska inte behöva det!! Snart blir det plus!

Nellin: mitt illamående började på kvällarna, sen höll det halva natten för att till sist bli ohållbart och vara hela dygnet.

Efter 9 dagar hade jag inte ovitrellesymptom, hoppas detsamma för dig!

Du ger mig hopp! Jag hoppas det är för mig som för dig, för jag har massor av symptom fortfarande. Åh, tänk om det fortsätter vara positivt i morgon och i övermorgon och att det bara blir starkare och starkare! Jag bryter nog ihop och gråter en skvätt då, haha!
  • Nellin
    Lillnosen skrev 2013-02-20 20:38:56 följande:
    Jösses va spännande det är nu Nellin! :D Hoppas verkligen det är er tur nu!

Gulle! <3
  • Nellin
    JZ79: Ja USCH! Det är så himla orättvist och jag känner verkligen uppgivenhet å era vägnar. Jag kan inte ens tänka mig hur jag själv skulle hantera en sådan där sak. Nog för att det är fullständigt knäckande att få minus på stickan varenda månad, men att dessutom behöva vänta så himla länge på att ens försöka. Nej fy, jag önskar att ett mirakel kunde trilla ner från himlen och landa över er!
  • Nellin
    Maramina skrev 2013-02-20 22:38:28 följande:

Om jag har fattat det rätt så har vissa kliniker som policy att de alltid gör en spolning medan andra kliniker bestämmer från fall till fall vad de kollar upp där många olika faktorer spelar in såsom ålder, längden på menscykeln, andra sjukdomar osv. På den privata klinik som vi går på så är spolningen en del av undersökningen.
    Ja, det låter rimligt. För som sagt, jag var tvungen att göra en, vare sig jag ville eller inte, innan vi fick testa olika behandlingar. Och vi skulle ju inte göra insemination eller IVF, utan skulle ju bara börja med pergo då. Så det är nog olika mellan olika landsting då... som med allt annat. Jättekonstigt.
    JZ79 skrev 2013-02-20 22:51:35 följande:
    Hjärta
    Önskar ett mirakel även för dig vännen..Nalle
    Tack gumman!

• Nellin
    Pastell1983 skrev 2013-02-21 09:03:32 följande:
    Nellin: Hur har det gått idag? Jag är nyfiken

Hej!

Lovars! Jag har vaknat flera gånger inatt av illamående som dessutom var riktigt illa i morse. Brösten har fått en massa stora blodådrar, magen är svullen och molar ibland, och ibland känner jag ingenting.

Testet i morse var svagare än igår, men fortfarande liiite lite positivt. Men verkligen lite. Så nu är det nog inte mycket ovitrelle kvar. Dag 10 idag så från och med i morgon är alla positiva test positiva pga graviditet.

Hur är det med dig idag?
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus