• Ninninn

Kommer man förbli den misslyckade människan som inte kan få barn?! eller finns de hopp!!

Som rubriken lyder så känner jag mig helt MISSLYCKAD jag kan inte ge min sambo ett barn som man ska kunna göra som ALLA andra gör! varför skulle just detta helvete drabba oss?!
    Vi är så många här ute som har detta problemet men läkarna hittar ingenting eller rättare sagt dom har inte heller resurserna till att göra de å de gör mig förbannad! 

Efter 7 ma/mf känner jag mig inte direkt positiv till att kunna få ett biologiskt barn, kommer ja någonsin att lyckas! när ska man ge upp detta å kanske sattsa på surrogat eller adoption??!! man vill ju så gärna så man försöker ju hela tiden men till vilken nytta?! de blir ju ändå mf hela tiden!
    Ja e så ledsen över livet ibland vill ja bara försvinna bort från detta helvete å alla runt omkring mig så får ungar hela tiden både en å två under dessa år som vi försökt Gråter

De finns så många solskens historier men kommer JAG någonsin få skriva en sådan historia själv!!      

• Svar på tråden Kommer man förbli den misslyckade människan som inte kan få barn?! eller finns de hopp!!
  • Gaaaa

Då håller vi tummarna för att det ska räcka för oss

Tänk vad mediciner man trycker i sig just nu...

• princess77

Vill bara ge en kram till er som kämpar
    Var själv ofrivilligt barnlös i 5.5 år men efter utredningar,mediciner,6 misslyckade Ivf försök och 1.5 år i adoptionskö så blev jag helt plötsligt gravid naturligt och idag har jag en underbar son på 10 mån.
    Ge inte upp!!Mirakel sker! Kram

• Ninninn
    princess77 skrev 2012-01-20 23:17:34 följande:
    Vill bara ge en kram till er som kämpar
    Var själv ofrivilligt barnlös i 5.5 år men efter utredningar,mediciner,6 misslyckade Ivf försök och 1.5 år i adoptionskö så blev jag helt plötsligt gravid naturligt och idag har jag en underbar son på 10 mån.
    Ge inte upp!!Mirakel sker! Kram
    Underbart grattis till din lille son de finns solskens historier trotts allt :) nu när man är mitt i detta så känns allt hopplöst men förhoppningsvis ska även jag få ett barn på nått sätt någon gång!
  • Gaaaa

Jag är ruvare nu på dag ett. det har varit en katastrof helg. Vi fick bara ut 4 ägg och ett klarade befruktningen och det klarade sig tills igår med och såg väldigt bra ut sa läkaren

• Ninninn
    Gaaaa skrev 2012-01-24 15:40:46 följande:
    Jag är ruvare nu på dag ett. det har varit en katastrof helg. Vi fick bara ut 4 ägg och ett klarade befruktningen och det klarade sig tills igår med och såg väldigt bra ut sa läkaren
    Hur fungerar de med IVF? hur länge befruktas de till embryt först tillbaka??
  • Gaaaa
    Ninninn skrev 2012-01-25 10:45:43 följande:
    Hur fungerar de med IVF? hur länge befruktas de till embryt först tillbaka??
    Man blir stimulerad. Först tar man nässpray för att ta över kroppens naturliga gång,
    Sedan sprayar man mindre och tar spruta en gång om dagen för att stimulera en ägglossning.
    ca 36 timmar innan man tar ut embryorna så tar man en slutspruta.

Under uttaget så får man lokal bedövning och morfin tror jag det är.
    Sedan sticker de en stor spruta igenom livmodershinnan och ut i äggledaren och suger ur äggblåsorna som äggen ligger i. fast alla blåsor har inte ägg...

På sahlgrenska som jag började på och man fick 3 försök gratis så får äggen ligga i 3 dagar och dela sig.
    På Carlanderska där jag är nu beror det på hur många ägg man får ut. Klarar fler än 5 st befruktningen så får de ligga i 5 dagar, annars förs ett tillbaka på dag 3.

Vi har problem med själva befruktningen. Normalt sett så väljer de ut jätte fina spermier som själva får simma in i äggen, men för oss väljer de ut fina och för in dem i ägget.
  • Ninninn
    Gaaaa skrev 2012-01-25 11:30:39 följande:
    Man blir stimulerad. Först tar man nässpray för att ta över kroppens naturliga gång,
    Sedan sprayar man mindre och tar spruta en gång om dagen för att stimulera en ägglossning.
    ca 36 timmar innan man tar ut embryorna så tar man en slutspruta.

Under uttaget så får man lokal bedövning och morfin tror jag det är.
    Sedan sticker de en stor spruta igenom livmodershinnan och ut i äggledaren och suger ur äggblåsorna som äggen ligger i. fast alla blåsor har inte ägg...

På sahlgrenska som jag började på och man fick 3 försök gratis så får äggen ligga i 3 dagar och dela sig.
    På Carlanderska där jag är nu beror det på hur många ägg man får ut. Klarar fler än 5 st befruktningen så får de ligga i 5 dagar, annars förs ett tillbaka på dag 3.

Vi har problem med själva befruktningen. Normalt sett så väljer de ut jätte fina spermier som själva får simma in i äggen, men för oss väljer de ut fina och för in dem i ägget.
    Oj jösses vilken process :) men vilken tur att de finns för att hjälpa!! måste vara smärtsamt med äggutplock :(
    Så ni går på Carlanderska nu och betalar för de? trodde man fick fortsätta på Repro ifall de inte tog sig!

Hur kom ni i kontakt med Sahlgrenska? ni blev inte gravida antar jag eller? vi blir ju de men de har slutat i 7 ma/mf ja skulle ju vilja göra IVF men dom vill ju inte betala de för oss! va kostar de att göra ivf på Carlanderska? får man betala för 3 försök även fast man får barn på första?   
  • Gaaaa

Förr fick man fortsätta men de hinner inte med de betalande också.
    Kvinnokliniken finns nu också, de är rätt så nya kostar 50 000kr 3 försök.

Men Carlanderska har ju bland de bästa resultaten så vi betalade gärna 60 000kr bara för det.

Man köper 2 utplock med allt som hör till och får det 3 på köpet. och man får inga pengar tillbaka...

• Ninninn

Ok! ja vi får se vad vi hitar på nästa gång! hade ägglossning förra veckan så på tisdag får vi se om de blev nått eller inte! har ju inte bestämt oss om vi ska göra ivf eller åka till England! känns onödigt att lägga 60.000 på att bli gravid när ja blir de väldigt lätt själv men sen kan de ju vara så att ja har dåliga ägg och gubben min har dåliga simmare å de får vi ju alsrig reda på om vi inte gör ivf!

De är jobbigt detta! hade ja haft massa pengar så hade ja förmodligen varit mamma för länge sen! 

• Gaaaa

Ja, det är svårt detta.

Men ge det en chans med medicinerna, fall det är kroppen som stöter bort embryot..

• Angla

Jag har inte läst anna tän TS men JA man kommer förbi det och med tiden blir man hel om än på ett annat sätt. Jag levde med ofrivillig barnlöshet i nio år. Under den tiden har jag och min dåvarande man gå igenom 11 IVF/FET och uppleva ett missfall. Tillslut fick vi barn genom adoption men redan innan dess började jag leva och njuta av att leva igen. men vägen dit var lång och arbetsam process. Efter första adoptionen har jag förlorat ett barn när det bara var en månad kvar av väntan. Idag är jag i ett nytt förhållande och längtan efter barn är ännu lika stark men oviss. Med facit i hand så är jag glad att vi valde adoption. Om jag hamnar i samma sitts igen att IVF och hjälp i Sveirge inte räcker så skulle mitt val igen vara adoption.

Angla - mamma till slut
  • Ninninn
    Angla skrev 2012-01-28 21:31:52 följande:
    Jag har inte läst anna tän TS men JA man kommer förbi det och med tiden blir man hel om än på ett annat sätt. Jag levde med ofrivillig barnlöshet i nio år. Under den tiden har jag och min dåvarande man gå igenom 11 IVF/FET och uppleva ett missfall. Tillslut fick vi barn genom adoption men redan innan dess började jag leva och njuta av att leva igen. men vägen dit var lång och arbetsam process. Efter första adoptionen har jag förlorat ett barn när det bara var en månad kvar av väntan. Idag är jag i ett nytt förhållande och längtan efter barn är ännu lika stark men oviss. Med facit i hand så är jag glad att vi valde adoption. Om jag hamnar i samma sitts igen att IVF och hjälp i Sveirge inte räcker så skulle mitt val igen vara adoption.
    Jag har ju ine de problemet att jag inte blir gravid utan jag blir de men får mf efter mf! därför känns de som om jag inte kan ge upp drömmen om ett biologiskt barn riktigt ännu, ja blir trotts allt gravid! sen är de klart att mitt psyke och min kropp mår skit dåligt, man blir dagligen påmind om att man är misslyckad och barnlös! de finns andra sätt att få barn på surrogat mamma eller adoption men ja är inte riktigt där ännu!
  • Angla

Är man inte där ännu så är man inte och då behövs mer tid, om man har råd med det. Att misslyckas på IVF och få MF är ju egentligen resultatmässigt detsamma i slutändan. Man försöker förtvivlat utan att lyckas.

Angla - mamma till slut
Svar på tråden Kommer man förbli den misslyckade människan som inte kan få barn?! eller finns de hopp!!