• Gaaaa

Kommer man förbli den misslyckade människan som inte kan få barn?! eller finns de hopp!!

Jag vet att sahlgrenska inte bryr sig om detta men kolla upp ditt TSH värde. Sköldkörteln.
    De kör med urgamla referensvärden där 4,0 men om sanningen ska fram så ska man ligga så lågt som möjligt på ca 1,0 eller lägre.
    Mitt problem är att jag inte blir gravid har bara 1 mf bakom mig på 5 ivf försök 7 ägg totalt.
    Men för höga värden ger oss också mf efter mf.
    Jag vet att de kollar tsh så ring och fråga vad du hade.
    Jag längtar till Januari då det är dags för mig att starta igen på CA och det blir första ggn med levaxin.

• Gaaaa
    Ninninn skrev 2011-12-16 09:37:58 följande:
    Va på Repro och kollade TSH för ca 1 månad sedan och då låg jag på 1,1 och T4 22! de e rätt ok va? eller borde man ligga under 1,1? när man blir gravid borde man direkt gå dit å kolla TSH igen då? ökar värderna när man blir gravid?
    1,1 låter bra i mina öron också, men om det blir så att när ni startar med IVF och inget händer så skulle jag prova levaxin och sänka värdet lite till
    Tsh värdet hoppar också under IVF pga all medecin.
  • Gaaaa

Hur har det gått??
    Jag har mitt utplock nästa fredag och jag hoppas att levaxinet har gett mig friska fina ägg och många
    Jag hade sänkt mitt Tsh värde från 1,7 till 1,3 men jag fortsätter att pressa det ju lägre desto bättre har jag hört.

• Gaaaa

man ska kola TSH värdet direkt man blir gravid fick jag reda på idag på VUL.
    Jag har totalt 12 äggblåsor och det brukar jag inte ha så tidigt, så det ser bra ut i alla fall

Vart vänder man sig privat för att kolla spermierna??

På Carlanderska på verkar de kolla simmarna vid varje befruktning...

• Gaaaa

Har ni prata om immunproblem??

Jag kommer att ta trombyl också när vi för tillbaka ägget.

Kroppen kan stöta bort ägget för den tycker att det har blivit något "främmande" i kroppen som ska bort..
    Jag har problem med autoimmuna sjukdommar. Allergier mm mm hör dit. Plugga på lite och hör med din läkare!

• Gaaaa

Då håller vi tummarna för att det ska räcka för oss

Tänk vad mediciner man trycker i sig just nu...

• Gaaaa

Jag är ruvare nu på dag ett. det har varit en katastrof helg. Vi fick bara ut 4 ägg och ett klarade befruktningen och det klarade sig tills igår med och såg väldigt bra ut sa läkaren

• Gaaaa
    Ninninn skrev 2012-01-25 10:45:43 följande:
    Hur fungerar de med IVF? hur länge befruktas de till embryt först tillbaka??
    Man blir stimulerad. Först tar man nässpray för att ta över kroppens naturliga gång,
    Sedan sprayar man mindre och tar spruta en gång om dagen för att stimulera en ägglossning.
    ca 36 timmar innan man tar ut embryorna så tar man en slutspruta.

Under uttaget så får man lokal bedövning och morfin tror jag det är.
    Sedan sticker de en stor spruta igenom livmodershinnan och ut i äggledaren och suger ur äggblåsorna som äggen ligger i. fast alla blåsor har inte ägg...

På sahlgrenska som jag började på och man fick 3 försök gratis så får äggen ligga i 3 dagar och dela sig.
    På Carlanderska där jag är nu beror det på hur många ägg man får ut. Klarar fler än 5 st befruktningen så får de ligga i 5 dagar, annars förs ett tillbaka på dag 3.

Vi har problem med själva befruktningen. Normalt sett så väljer de ut jätte fina spermier som själva får simma in i äggen, men för oss väljer de ut fina och för in dem i ägget.
  • Gaaaa

Förr fick man fortsätta men de hinner inte med de betalande också.
    Kvinnokliniken finns nu också, de är rätt så nya kostar 50 000kr 3 försök.

Men Carlanderska har ju bland de bästa resultaten så vi betalade gärna 60 000kr bara för det.

Man köper 2 utplock med allt som hör till och får det 3 på köpet. och man får inga pengar tillbaka...

• Gaaaa

Ja, det är svårt detta.

Men ge det en chans med medicinerna, fall det är kroppen som stöter bort embryot..

Svar på tråden Kommer man förbli den misslyckade människan som inte kan få barn?! eller finns de hopp!!