• Ninninn

Kommer man förbli den misslyckade människan som inte kan få barn?! eller finns de hopp!!

Som rubriken lyder så känner jag mig helt MISSLYCKAD jag kan inte ge min sambo ett barn som man ska kunna göra som ALLA andra gör! varför skulle just detta helvete drabba oss?!
    Vi är så många här ute som har detta problemet men läkarna hittar ingenting eller rättare sagt dom har inte heller resurserna till att göra de å de gör mig förbannad! 

Efter 7 ma/mf känner jag mig inte direkt positiv till att kunna få ett biologiskt barn, kommer ja någonsin att lyckas! när ska man ge upp detta å kanske sattsa på surrogat eller adoption??!! man vill ju så gärna så man försöker ju hela tiden men till vilken nytta?! de blir ju ändå mf hela tiden!
    Ja e så ledsen över livet ibland vill ja bara försvinna bort från detta helvete å alla runt omkring mig så får ungar hela tiden både en å två under dessa år som vi försökt Gråter

De finns så många solskens historier men kommer JAG någonsin få skriva en sådan historia själv!!      

• Svar på tråden Kommer man förbli den misslyckade människan som inte kan få barn?! eller finns de hopp!!
  • Sweetii

har du och din man testat er `? för oftast beror det inte på kvinnan. Testa hans spermier så det är levande och inte döda också..
    Jag har själv haft 3 missfall och en avbruten graviditet, och längtar så himla mycket efter en bebis!

Lycka till och massa kramar

• Ninninn
    Sweetii skrev 2011-12-12 09:59:38 följande:
    har du och din man testat er `? för oftast beror det inte på kvinnan. Testa hans spermier så det är levande och inte döda också..
    Jag har själv haft 3 missfall och en avbruten graviditet, och längtar så himla mycket efter en bebis!

Lycka till och massa kramar
    Vi har gjort två utredningar men dom har ALDRIG kollat min sambos simmare å de har ja tjatat på varenda läkare om att vi vill att dom ska göra de men dom säger nej! " man kollar aldrig dom när kvinnan blir gravid så de e inte dom de är fel på " så har läkarna sagt som vi träffat under dessa år! tycker de är katastrof de borde ingå i utredningen att man kollar dom!

Vi har funderat många gånger på att gå priva å kolla dom men så blir man liksom osäker för de läkarna säger men man kanske ska boka in en tid för å kolla dom! 
  • Sweetii

okej, ja för blir du gravid och får missfall kan de ju bero på naturens gång, äggen eller spermierna.. väl? Du bör kolla upp det där!

lycka till

• Ninninn

Ja de har slagit mig många gånger men spermierna kan man ju kolla upp lätt men värre är de väl md äggen dom kan dom väl inte kolla om man inte gör ivf?
    Ja har funderat mycket de senaste på att resa till England å göra en immunlogisk utredning de kan ju vara så att ja har för starkt immunförsvar som gör så att fostret stöts ut hela tiden! har du någon koll på detta? 

• Sweetii
    http://www.testlagret.se/product_info.php?cPath=25&products_id=61&osCsid=u9ubs1b4rarq2mtopclrhgeo87

vill inte läkarna kolla upp de, prova själva!
    Jag vet ju att jag ska få börja på en kur med pregotime snart, men plussade i dag, Så jag väntar ivrigt själv.. Har haft 3 missfall som sagt och läkarna ville ge mig pregotime, men vet inte om de behövs när jag fick ett plus idag..

Imunförsvaret tar ju endast bort foster som ej är friska tror jag, men har hört det iaf.

Lycka till nu och skriv gärna hur det gick!
  • Hjärtefröjd
    Ninninn skrev 2011-12-12 10:29:17 följande:
    Vi har gjort två utredningar men dom har ALDRIG kollat min sambos simmare å de har ja tjatat på varenda läkare om att vi vill att dom ska göra de men dom säger nej! " man kollar aldrig dom när kvinnan blir gravid så de e inte dom de är fel på " så har läkarna sagt som vi träffat under dessa år! tycker de är katastrof de borde ingå i utredningen att man kollar dom!

Vi har funderat många gånger på att gå priva å kolla dom men så blir man liksom osäker för de läkarna säger men man kanske ska boka in en tid för å kolla dom! 
    Att kolla mannens spermier SKA ingå i en fertilitetsutredning, om det inte gjort det  för er har er läkare gjort fel. Sök er till en fertilitetsklinik istället för en riktig utredning... lycka till!
  • Fru U
    Sweetii skrev 2011-12-12 11:18:17 följande:
    Imunförsvaret tar ju endast bort foster som ej är friska tror jag, men har hört det iaf.
    Det stämmer inte. Tyvärr.

Det finns en tråd om immunologi och barnlöshet www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

Ts, jag önskar dig lycka dig och jag tror att eftersom du blir gravid så kommer du att få barn
    Jul är bäst!
  • Ninninn
    Grattis till plusset håller tummarna för att de är eran tur nu :)
    Hjärtefröjd skrev 2011-12-12 11:18:23 följande:
    Att kolla mannens spermier SKA ingå i en fertilitetsutredning, om det inte gjort det  för er har er läkare gjort fel. Sök er till en fertilitetsklinik istället för en riktig utredning... lycka till!
    Tycker de är katastrof att dom ej har kollat simmarna, nu har ja äntligen kommit till en jätte bra läkare på specialmördrarvården på Östra sjukhuset men även hon säger samma sak så därför tänker vi ta tag i detta själva och gå privat! någon utrening behövs inte göras på mig för ja gör inget annat än å lämnar blod prover men spermierna är ett MÅSTE nu!

• Sweetii

lycka till nu iaf, så hoppas jag att de löser sig, livet är inte alltid rättvis! :(

• Ninninn

Ja ska ta tag i detta ska ringa Sahlgrenska och be dog kolla spermierna igen! får ja ett NEJ igen så får vi väl gå privat! känns inte som om de är dom de är fel på eftersom ja blir gravid hur lätt som helst (peppar peppar) va tror ni? kan de vara så att dom är starka men att dom aldrig skulle överleva inne i mig?

Svar på tråden Kommer man förbli den misslyckade människan som inte kan få barn?! eller finns de hopp!!