• Ninninn

Kommer man förbli den misslyckade människan som inte kan få barn?! eller finns de hopp!!

Som rubriken lyder så känner jag mig helt MISSLYCKAD jag kan inte ge min sambo ett barn som man ska kunna göra som ALLA andra gör! varför skulle just detta helvete drabba oss?!
    Vi är så många här ute som har detta problemet men läkarna hittar ingenting eller rättare sagt dom har inte heller resurserna till att göra de å de gör mig förbannad! 

Efter 7 ma/mf känner jag mig inte direkt positiv till att kunna få ett biologiskt barn, kommer ja någonsin att lyckas! när ska man ge upp detta å kanske sattsa på surrogat eller adoption??!! man vill ju så gärna så man försöker ju hela tiden men till vilken nytta?! de blir ju ändå mf hela tiden!
    Ja e så ledsen över livet ibland vill ja bara försvinna bort från detta helvete å alla runt omkring mig så får ungar hela tiden både en å två under dessa år som vi försökt Gråter

De finns så många solskens historier men kommer JAG någonsin få skriva en sådan historia själv!!      

• Svar på tråden Kommer man förbli den misslyckade människan som inte kan få barn?! eller finns de hopp!!
  • Gaaaa

Jag vet att sahlgrenska inte bryr sig om detta men kolla upp ditt TSH värde. Sköldkörteln.
    De kör med urgamla referensvärden där 4,0 men om sanningen ska fram så ska man ligga så lågt som möjligt på ca 1,0 eller lägre.
    Mitt problem är att jag inte blir gravid har bara 1 mf bakom mig på 5 ivf försök 7 ägg totalt.
    Men för höga värden ger oss också mf efter mf.
    Jag vet att de kollar tsh så ring och fråga vad du hade.
    Jag längtar till Januari då det är dags för mig att starta igen på CA och det blir första ggn med levaxin.

• Ninninn

Va på Repro och kollade TSH för ca 1 månad sedan och då låg jag på 1,1 och T4 22! de e rätt ok va? eller borde man ligga under 1,1? när man blir gravid borde man direkt gå dit å kolla TSH igen då? ökar värderna när man blir gravid?

• Gaaaa
    Ninninn skrev 2011-12-16 09:37:58 följande:
    Va på Repro och kollade TSH för ca 1 månad sedan och då låg jag på 1,1 och T4 22! de e rätt ok va? eller borde man ligga under 1,1? när man blir gravid borde man direkt gå dit å kolla TSH igen då? ökar värderna när man blir gravid?
    1,1 låter bra i mina öron också, men om det blir så att när ni startar med IVF och inget händer så skulle jag prova levaxin och sänka värdet lite till
    Tsh värdet hoppar också under IVF pga all medecin.
  • Ninninn

Än så länge har vi inte behövt göra IVF men nästa gång jag plussar ska ja absolut kolla TSH igen om dom nu låter mig göra de på Repro! gillar inte riktigt de stället, tycker inte dom gör speciellt mycket mer än sin lilla utredning där! 
    Ja å min sambo åker till Thailand på onsdag de ska bli så skönt att bara njuta av varandra ett tag å inte tänka på detta! men när vi kommer hem ska ja ringa repro å se om dom vill kolla simmarna annars får vi gå till Carlanderska!

• Gaaaa

Hur har det gått??
    Jag har mitt utplock nästa fredag och jag hoppas att levaxinet har gett mig friska fina ägg och många
    Jag hade sänkt mitt Tsh värde från 1,7 till 1,3 men jag fortsätter att pressa det ju lägre desto bättre har jag hört.

• Ninninn
    Gaaaa skrev 2012-01-13 16:26:13 följande:
    Hur har det gått??
    Jag har mitt utplock nästa fredag och jag hoppas att levaxinet har gett mig friska fina ägg och många
    Jag hade sänkt mitt Tsh värde från 1,7 till 1,3 men jag fortsätter att pressa det ju lägre desto bättre har jag hört.
    Här händer de ingenting! ringde Sahlgrenska repro IGEN i tisdags men dom kommer INTE komma sambons simmare får gå privat i så fall! man gör inte de när man blir gravid och får mf för då beor de inte på mannen sa dom!! så allt är mitt fel! mitt TSH låg ju i november på 1,1 har inte kollat de sen den gågen! bprde väl inte ha ändrats??!!
    Håller tummarna att utplocken på dig går jätte bra!  
  • Gaaaa

man ska kola TSH värdet direkt man blir gravid fick jag reda på idag på VUL.
    Jag har totalt 12 äggblåsor och det brukar jag inte ha så tidigt, så det ser bra ut i alla fall

Vart vänder man sig privat för att kolla spermierna??

På Carlanderska på verkar de kolla simmarna vid varje befruktning...

• Ninninn

Då ska jag bannemej gå och kolla TSH direkt när ja plussat! ja tänkte vi skulle gå till Carlanderska och kolla simmarna står på deras hemsida att de kostar 1000 kr så de är de verkligen värt!

Jag har ju aldrig gjort IVF så ja har ju ingen aning om ja har bra eller dåliga ägg! så de enda vi kan göra e att kolla om simmarna är dåliga eller inte, förmodligen inte eftersom jag blir gravid väldigt lätt!  

• Gaaaa

Har ni prata om immunproblem??

Jag kommer att ta trombyl också när vi för tillbaka ägget.

Kroppen kan stöta bort ägget för den tycker att det har blivit något "främmande" i kroppen som ska bort..
    Jag har problem med autoimmuna sjukdommar. Allergier mm mm hör dit. Plugga på lite och hör med din läkare!

• Ninninn
    Gaaaa skrev 2012-01-17 11:12:20 följande:
    Har ni prata om immunproblem??

Jag kommer att ta trombyl också när vi för tillbaka ägget.

Kroppen kan stöta bort ägget för den tycker att det har blivit något "främmande" i kroppen som ska bort..
    Jag har problem med autoimmuna sjukdommar. Allergier mm mm hör dit. Plugga på lite och hör med din läkare!
    Jag har pratat med min läkare om immunproblem, hon tror absolut att de kan vara de MEN hon kan ju tyvärr inte göra något åt det eller ta några tester! de är ju de som e så fruktansvärt att man ska behöva åka utomlands!

Jag ska ta prednsilon, trombyl, progesteron och fragmin nästa graviditet! prednisolon äter ja hela tiden nu tänkte att de kanske är bättre att kroppen fattar! ja har höjt min dos pred tycker 10mg är lite lite så ja har ökat till 15mg/dag
Svar på tråden Kommer man förbli den misslyckade människan som inte kan få barn?! eller finns de hopp!!