• Angla

Kommer man förbli den misslyckade människan som inte kan få barn?! eller finns de hopp!!

Jag har inte läst anna tän TS men JA man kommer förbi det och med tiden blir man hel om än på ett annat sätt. Jag levde med ofrivillig barnlöshet i nio år. Under den tiden har jag och min dåvarande man gå igenom 11 IVF/FET och uppleva ett missfall. Tillslut fick vi barn genom adoption men redan innan dess började jag leva och njuta av att leva igen. men vägen dit var lång och arbetsam process. Efter första adoptionen har jag förlorat ett barn när det bara var en månad kvar av väntan. Idag är jag i ett nytt förhållande och längtan efter barn är ännu lika stark men oviss. Med facit i hand så är jag glad att vi valde adoption. Om jag hamnar i samma sitts igen att IVF och hjälp i Sveirge inte räcker så skulle mitt val igen vara adoption.

Angla - mamma till slut
  • Angla

Är man inte där ännu så är man inte och då behövs mer tid, om man har råd med det. Att misslyckas på IVF och få MF är ju egentligen resultatmässigt detsamma i slutändan. Man försöker förtvivlat utan att lyckas.

Angla - mamma till slut
Svar på tråden Kommer man förbli den misslyckade människan som inte kan få barn?! eller finns de hopp!!