• Anonym (Julie)

Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)

Här kan alla som hängde i tråden 

Vi som försöker bli gravida och som vill vara lite hemliga

och nu fått ett plus hänga och tjöta symptom, krämpor etc! Givetvis får vi inte glömma att stötta våra medsystrar i ursprungstråden!

Häng med! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-04 12:42
    Urtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-308/m61339519.html

BF-tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-252/m61701724.html

Lisstråden: www.familjeliv.se/Forum-4-337/m61382609.html
  • Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)
  • Anonym (äntligen)

Åh, ja förbi till en kompis å satt i fredags så sambon skulle få va själv me flickorna lite, ja la den större innan ja for (å se film i sängen, de får hon göra fredag å lördag kväll) Å så for ja. De hade gått sisådär men han ringde inte å sa att han behövde hem mig iaf. Sen for ja till hans syster å skulle lämna saker på lördag kväll, å blev kvar där, skickade ett sms till han. Kom hem kring 22 å de hade varit kaos. Den äldre hade vägrat sova, hon somnade 21,30 å lilla tösen hade inte sovit nånting, hon hade somnat å sen vaknat på en gång. Så de hade väl inte varit så roligt, men inte att han hade ringt hem mig. Han vill själv även fast det är skit jobbigt. 
    Tyckte så synd om han men igår kväll, så fick han ta hand om lill tösen å det gick skit bra, hon somnade så fint i hans famn kring 21. Å vi satt å vänta på att hon skulle vakna å äta men icket, 22.30 väckte vi henne å mata å sen fortsatte hon sova. 
    Så nu kanske hon börjar vänja sig lite mer vid han, istället för att sitta fastklistrad på mig på kvällarna.  

• Anonym (låghormonare?)
    Anonym (T) skrev 2012-10-23 14:30:22 följande:
    Hej på er allihopa! Ville bara tipsa er om min blogg. www.tezzsyblogg.blogspot.se Gå gärna in o kika. Tipsa gärna vänner o bekanta! Hoppas allt är bra med er.
    Så duktig du är! Önskar att jag själv hade lite praktiskt handlag i mig, men tyvärr är jag inte begåvad med det.

äntligen> Skönt att ni börjar kunna dela lite på "barnpassningen". Har själv kunnat vara iväg en sväng nu och då mellan ammningarna. Ska på utvecklingssamtal strax för den stora tjejen tex. Spännande att höra hur hon är på förskolan.   
  • Anonym (äntligen)

Nu har ja haft dottern å sova i egen säng första natten. Vette tusan varför ja inte hade hon där tidigare, men men. Skönt på ett sätt de här med att ställa om klockan för nu somnar juh ju mellan 21-22 istället för 22-23. 
    Nackdelen är att den större vaknar juh då kring 5 på morron.

Ja ahr varit på jakt efter en vinteroverall till tösen (en billig) å ja hittade en helt underbar från märket snoozy. Å tjock var den. Sen hittade ja jätte fina klänningar åt båda flickorna där :D  Dom ja vet som har köpt kläder där säger att det är underbar kvalite, blir inte urtvättade eller tappar formen. Hade kunna köpa upp hela affären :p

• Anonym (äntligen)

Hallå allihopa. Hur går det?
    Lill tösabiten är nu 3 månader, stadiga 6,8 kg å 64 cm lång. Hon fick första sprutorna igår å ont gjorde det, stackarn. Men det gick över ganska fort som tur är. Hon verkade inte reagera nånting över dom heller, lite varmare på kvällen men hon har då sovit å ätit på natten som vanligt. 
    Jobbig period är hon i nu, ligger på golvet å rullar direkt över på mage, ligger en stund å kämpar med att ta sig fram, men de går inte riktigt så hon börjar skrika istället.  I famnen vill hon helst stå upp å det blir oxå jobbigt. 
    Mkt handtuggande å dregglande så får se om det kommer nå tänder snart.  

• Anonym (Tredje)

Här blev min klimp nyss 2 månader. 5860 g och 58 cm. Så nästan dubbelt tyngre än då han föddes. Allt går bra, förutom nätterna. Vi hade sååå bra på gång med nätter från ca 22.30-06.00 men mitt i allt så svängde det till att han tar natt först där kring TREtiden :( Har vakat så med honom i mer än en vecka nu och det börjar kännas. I natt for maken ut och körde med honom 2.30 och då slocknade han. Har tänkt att det går om och att det bara är tillfälligt men då man sitter där natt efter natt och ser klockradion bli tre innan han somnar så blir man mer och mer frustrerad.  Man tänker nog inte så rationellt då... Tack och lov att man älskar sina barn över allt annat!

Tips?

• Anonym (äntligen)

FÖrsta barnet var sån, i början somnade hon kring 2 tiden på natten, sen ändrades de till 23 å helt plötsligt när hon var ett halvår så poff kl.20 låg hon å sov. 
    Min pappa gav mig ett tips då å sa att bada på kvällen för dom slappnar av bättre då (7 barn, så han borde juh ha lite tips på lager) Första barnet det gjorde ingen skillnad med henne, hon var ändå vaken, men nu denna nya tös hon blir riktigt avslappnad å somnar ganska gott. 
    Vi var ganska stenhårda med kvällsrutiner med första barnet, släckte ner lägenheten samma tid varje kväll, badade å tog på pyjamas.  
    Nå annat tips har ja tyvärr inte, vila vila vila på dan om du kan.

Det är sinnessjukt jobbigt å sitta där varje natt å vara vaken speciellt den här årstiden. Men när dom är så små så kan man inte göra så mkt :(  

• Anonym (låghormonare?)

Ja, min tösabit är snart 4 månader och är också inne i en lite jobbig period. Hon är ju en väldigt snäll och lätt bebis annars, men nu har hon börjat gallskrika hela kvällarna. I förrgår åkte vi till akuten med henne, trodde det var öronen eftersom hon verkade ha väldigt ont. Inget fel hittades och kl 3 på natten åkte vi hem igen. Igår fick hon en panodil-supp när hon började skrika och då avtog det inom en halvtimme och hon somnade. Så hon har nog ont någonstans, men var och varför bara på kvällen?

Hon har alltid somnat någon gång mellan 18 och 23, så jag har inga massor av kvällstips, annat än att man kan faktiskt väcka sina bebisar för att hålla dom uppe en stund innan det är dags att sova. Om tösen sover efter 17 brukar jag väcka henne så att hon är uppe en stund innan det är dags för kvällsrutinen. Bad brukar också göra dom trötta, så det kan säkert funka.  

Annars handlar det mest om magen tycker jag, har de rapat, fisit och bajsat så brukar de sova lugnt Skrattande  

Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)