• Anonym (Julie)

Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)

Här kan alla som hängde i tråden 

Vi som försöker bli gravida och som vill vara lite hemliga

och nu fått ett plus hänga och tjöta symptom, krämpor etc! Givetvis får vi inte glömma att stötta våra medsystrar i ursprungstråden!

Häng med! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-04 12:42
    Urtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-308/m61339519.html

BF-tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-252/m61701724.html

Lisstråden: www.familjeliv.se/Forum-4-337/m61382609.html
  • Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)
  • Anonym (35 plus)

Grattis T till er lille Oscar! Söt som socker {#emotions_dlg.flower}

Säger även grattis till er som inte gått upp så mkt. Blir lite lättare sedan. Själv sväller jag alltid upp som en boll, men det är bara att gilla läget. Värmen gör ju sitt till, och nu är det mest vätska som lägger sig...

Börjar dra ihop sig även här. Ca 45 dagar kvar... Har handlat och förberett det mesta. Vagnen kommer om någon vecka, kläder osv är klart. Det är nu bara väskan som skall packas Skrattande

• Anonym (Tredje)

Hej på er!

Här har jag varit utan ork och energi sista veckan. Börjar nog känna av att slutrakan närmar sig så småningom fastän jag har ca 2½ månad kvar. Misstänker också att jag har problem med lite för lågt blodtryck. Brukar ha det ibland och kan svimma och se stjärnor. Igår började jag bli sämre än de senaste dagarna och inatt vinglade jag till ordentligt då jag gick på toaletten. Började fundera i morse då jag ännu då var yr och orkeslös och kom på att jag ofta brukar ha det så här just i juli månad då det är varmt och kvavt. Låg en gång på sjukhus för det till och med. Ännu på eftermiddagen såg jag stjärnor men nu känns det något bättre. Ska på kontroll på måndag så då får vi se hur blodtrycket är och blir det värre måste jag ju ringa.,.. Men visst låter det mer som lågt än högt blodtryck??? Har länge sagt att det känns som om jag har dålig syreupptagning och säkert är det värre nu då det varit kvavt och varmt.

• Anonym (äntligen)

V.36 idag å BM besök på schemar. Usch va less ja är på att va gravid nu.

• Anonym (låghormonare?)
    Anonym (Tredje) skrev 2012-07-11 20:16:34 följande:
    Hej på er!

Här har jag varit utan ork och energi sista veckan. Börjar nog känna av att slutrakan närmar sig så småningom fastän jag har ca 2½ månad kvar. Misstänker också att jag har problem med lite för lågt blodtryck. Brukar ha det ibland och kan svimma och se stjärnor. Igår började jag bli sämre än de senaste dagarna och inatt vinglade jag till ordentligt då jag gick på toaletten. Började fundera i morse då jag ännu då var yr och orkeslös och kom på att jag ofta brukar ha det så här just i juli månad då det är varmt och kvavt. Låg en gång på sjukhus för det till och med. Ännu på eftermiddagen såg jag stjärnor men nu känns det något bättre. Ska på kontroll på måndag så då får vi se hur blodtrycket är och blir det värre måste jag ju ringa.,.. Men visst låter det mer som lågt än högt blodtryck??? Har länge sagt att det känns som om jag har dålig syreupptagning och säkert är det värre nu då det varit kvavt och varmt.
    Det är inte konstigt att lågt blodtryck blir lite lägre när det är varmt. Värmen gör ju att blodkärlen vidgar sig för att släppa ut mer blod till huden för avkylning. Då sjunker trycket genom att det blod man har fördelas på större volym. Om det blir bättre av att du lägger dig ner så är det helt säkert lågt blodtryck.

Imorgon går jag in i vecka 39. Nu kan det ju inte vara långt kvar?

Inget tyder på att en förlossning är på gång direkt, har inte mer sammandragningar än innan, tyvärr. Bara att vänta med andra ord...   
  • Anonym (äntligen)
    Anonym (äntligen) skrev 2012-07-12 07:35:48 följande:
    V.36 idag å BM besök på schemar. Usch va less ja är på att va gravid nu.
    Huvudet låg neråt å var ruckbart, blodtryck prima å sf måttet följde kurvan. 2 veckor till nästa besök då.
  • Anonym (låghormonare?)
    Anonym (äntligen) skrev 2012-07-12 12:23:25 följande:
    Huvudet låg neråt å var ruckbart, blodtryck prima å sf måttet följde kurvan. 2 veckor till nästa besök då.

Då har du i alla fall prickat av en grej på listan: Bebis har huvudet i "rätt" riktning
    En bra början på en förlossning   
  • Anonym (äntligen)

Joo då, men den var neråt redan förra gången för två veckor sen :D Men det är ändå skönt å veta att den ligger som den ska :D

• Millan83
    Anonym (äntligen) skrev 2012-07-12 13:35:08 följande:
    Joo då, men den var neråt redan förra gången för två veckor sen :D Men det är ändå skönt å veta att den ligger som den ska :D
    Härligt! Vi ligger ju väldigt nära varandra! Jag är 35+1 idag! Har också varit på kontroll idag. Tösen ligger med huvudet lååångt ner och min bm trodde att hon var fixerad. Längtar mig tokig!!

låghormonare- du har ju JÄTTTENÄRA!! Vad roligt!! hihi! 
  • Anonym (N)

Åh, vad nära ni börjar komma! Själv är jag i v30 nu ( 29+2). Var hos BM igår och kollade lite. Järn, socker och blodtryck var finfina.  Sf måttet låg på 28 å det var hon helt nöjd med. Och det bästa av allt sammanlagt har jag gått upp 2,5kg... =)

• Anonym (35 plus)

Ser att vi är tre som är nära varandra, v 33+6 idag för mig. Känns dock som att man kommer vara gravid för evigt just nu

Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)