Anonym (Tredje) skrev 2012-07-11 20:16:34 följande:
Hej på er!
Här har jag varit utan ork och energi sista veckan. Börjar nog känna av att slutrakan närmar sig så småningom fastän jag har ca 2½ månad kvar. Misstänker också att jag har problem med lite för lågt blodtryck. Brukar ha det ibland och kan svimma och se stjärnor. Igår började jag bli sämre än de senaste dagarna och inatt vinglade jag till ordentligt då jag gick på toaletten. Började fundera i morse då jag ännu då var yr och orkeslös och kom på att jag ofta brukar ha det så här just i juli månad då det är varmt och kvavt. Låg en gång på sjukhus för det till och med. Ännu på eftermiddagen såg jag stjärnor men nu känns det något bättre. Ska på kontroll på måndag så då får vi se hur blodtrycket är och blir det värre måste jag ju ringa.,.. Men visst låter det mer som lågt än högt blodtryck??? Har länge sagt att det känns som om jag har dålig syreupptagning och säkert är det värre nu då det varit kvavt och varmt.
Det är inte konstigt att lågt blodtryck blir lite lägre när det är varmt. Värmen gör ju att blodkärlen vidgar sig för att släppa ut mer blod till huden för avkylning. Då sjunker trycket genom att det blod man har fördelas på större volym. Om det blir bättre av att du lägger dig ner så är det helt säkert lågt blodtryck.
Imorgon går jag in i vecka 39. Nu kan det ju inte vara långt kvar?
Inget tyder på att en förlossning är på gång direkt, har inte mer sammandragningar än innan, tyvärr. Bara att vänta med andra ord...