• Anonym (Julie)

Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)

Här kan alla som hängde i tråden 

Vi som försöker bli gravida och som vill vara lite hemliga

och nu fått ett plus hänga och tjöta symptom, krämpor etc! Givetvis får vi inte glömma att stötta våra medsystrar i ursprungstråden!

Häng med! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-04 12:42
    Urtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-308/m61339519.html

BF-tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-252/m61701724.html

Lisstråden: www.familjeliv.se/Forum-4-337/m61382609.html
  • Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)
  • Joncan

Grattis Millan och äntligen!

Jag har kvar bf, som är på fredag. Mycket känningar, men inget händer. Var hos bm idag, öppen drygt en cm. Gissar att jag kommer gå över tiden...

• Anonym (låghormonare?)
    Anonym (äntligen) skrev 2012-08-20 15:01:19 följande:
    Behövde inte vänta s¨å länge  :D

Igår kom finaste Elise 15.27. Hon är 52 cm å väger 4180 g. En kopia av stora syster när hon föddes.

Låg 6 timmar på förlossningen å väntade på att få fara hem. Å skönt var de å sova i sin egna säng :D

Grattis!{#emotions_dlg.flower}
    Härligt att det inte drog ut så länge på tiden. Antar att förlossningen gick bra eftersom ni åkte hem så fort?
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (äntligen) skrev 2012-08-20 15:01:19 följande:
    Behövde inte vänta s¨å länge  :D

Igår kom finaste Elise 15.27. Hon är 52 cm å väger 4180 g. En kopia av stora syster när hon föddes.

Låg 6 timmar på förlossningen å väntade på att få fara hem. Å skönt var de å sova i sin egna säng :D
    Grattis! Vad tuff du är som åker hem så tidigt :)

Jag var helt slut efter första förlossningen så jag stannade i fem dagar eller nåt. Med tvåan stannade jag 2½ dag. Tror det blir 2-3 dagar nu den här gången också. Vill vara på BB en stund så man har nära till ifall det uppstår komplikationer eller annat. Min rumskamrat var på väg hem förra gången på dag 2, pappa och syskon hade redan kommit och sakerna var ihop packade , då hon snabbt fick tas till op pga blödningar. Tydligen något med livmodern. Då var jag glad att jag hade bestämt mig för att vara en dag till för säkerhets skull. Men visst, lugnet och känslan att komma hem är nog det bästa!!!
    Anonym (äntligen) skrev 2012-08-20 19:48:39 följande:
    Vem har kvar bf nu här??
    Jag har, men ca en månad plus minus en vecka än tror jag det blir för mig för jag räknar med att gå över. Är i v. 37 nu. Ultraljud imorgon för att se vilken väg den ligger... spännande!

• Anonym (äntligen)

Joo då förlossningen gick bra. Å fort i slutet, från 7cm till att hon var ute så tog de ungefär 1 ½  timme. Hann som inte riktigt med där. Känne mig faktiskt grymt pigg.. Lillsessan har dragit ett sov marathon å sovit i typ 4 timmar nu.

• Anonym (låghormonare?)
    Anonym (äntligen) skrev 2012-08-21 14:24:22 följande:
    Joo då förlossningen gick bra. Å fort i slutet, från 7cm till att hon var ute så tog de ungefär 1 ½  timme. Hann som inte riktigt med där. Känne mig faktiskt grymt pigg.. Lillsessan har dragit ett sov marathon å sovit i typ 4 timmar nu.
    Känner precis igen känslan av att man inte hinner med. Från 4 cm till ute på en timme gick det för mig. Jag kände mig nästan lite snuvad på arbetet, fick verkligen krysta för kung och fosterland med äldsta dottern, med denna lilla så hann kan knappt trycka på innan hon var ute.
  • Anonym (äntligen)

Min första vägde 3500 å den här nästan 4200 å fy vilken skillnad det var. Även fast de gick fort nu, men nog kände man att den var mkt större..

• NinaP

Hej på er! Går som vanligt långt mellan mina besök men nu bör jag nog ha lite mer tid när sambon jobbar och Lilleman hänger på dagis. =)

Får återigen säga STORT GRATTIS till er som fått era små redan. Nalle

Själv går jag väl in i v 37 nu? 36 fulla veckor idag iaf! Och jag har beställt bebis till nästa tisdag på vi gått 37 fulla. ;)

Misstänker dock starkt att jag kommer gå tiden ut, om inte är det ju bäst att vara inställd på det.

Mår skapligt, mycket sammandragningar/förvärkar emellanåt och en enormt rastlös bebis i magen som kämpar sig neråt konstant tror jag. *Ajaj*

Vilka mer har BF kring nu snart?! Eller är det bara jag?   

BF 24/9 har jag.             

• Anonym (äntligen)

Här är de värre tyst numera Tungan ute

Hur går de för alla?? Både vi som har fått å ni som ska ha??

Här är lill fjärten iaf just över 2 veckor. Känns som att hon har varit med längre än så, konstigt nog.  Natt sömnen är för tillfället lite si å så. Men hon verkar iaf växa, så mat har ja gott om. Lite jobbigt med amningen dock är juh att man får nada avlastning på natten. Men men det är inte så mkt å göra åt saken. Trivs faktiskt bättre med amningen nu än va ja gjorde med första barnet, då var det bara jobbigt. Men nu kanske ja ammar lite längre :D 

• Anonym (låghormonare?)
    Anonym (äntligen) skrev 2012-09-04 08:40:29 följande:
    Här är de värre tyst numera Tungan ute

Hur går de för alla?? Både vi som har fått å ni som ska ha??

Här är lill fjärten iaf just över 2 veckor. Känns som att hon har varit med längre än så, konstigt nog.  Natt sömnen är för tillfället lite si å så. Men hon verkar iaf växa, så mat har ja gott om. Lite jobbigt med amningen dock är juh att man får nada avlastning på natten. Men men det är inte så mkt å göra åt saken. Trivs faktiskt bättre med amningen nu än va ja gjorde med första barnet, då var det bara jobbigt. Men nu kanske ja ammar lite längre :D 

Här är lilla fröken 5 veckor nu och det rullar på kan man väl säga. Håller med om att det direkt känns som att de alltid funnits.Glad Lillasyster sover hellre än äter så hon sover från 23 till 06 och det kan man ju inte klaga på. Det är långt bättre än storasyster gjorde som vaknade för mat varannan timme tills hon var i alla fall 8 veckor. Jag har kommit igång med donation av bröstmjölk eftersom det finns så det räcker och blir över. Det känns långt bättre att donera än slänga som jag gjorde förra gången.

Jag tycker amningen är superpraktisk, inget att värma, inget att blanda, inget att ta med sig osv. Det är inbyggt, rätt temperatur, färdigblandat och ger inte magknip, Kanon! Det hade inte funkat med avlastning från maken ändå eftersom han sover så dåligt pga ryggen så vill jag inte väcka honom den lilla stund han kan sova.

Håller helt med om att amningen var väldigt mycket lättare med andra barnet. Efter två veckor var vi igång och helt "problemfria" så att säga. Det tog runt 6 veckor att få det att fungera riktigt bra med storasyster. Storasyster slutade självmant vid 8 månader, då ville hon inte ha mer, det var enklare att äta mat. Så vi får väl se hur det går med denna lilla dam, men vi siktar på minst 6 månaders helamning i alla fall.  
  • Anonym (Dalkulla)

Hej!

Här verkar de flesta ha fått sitt barn eller vara på sluttampen
    Själv har man varit på inskrivningssamtal hos barnmorskan på MVC idag så här hemma har resan bara börjat   

Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)