Anonym (äntligen) skrev 2012-09-04 08:40:29 följande:
Här är de värre tyst numera
Hur går de för alla?? Både vi som har fått å ni som ska ha??
Här är lill fjärten iaf just över 2 veckor. Känns som att hon har varit med längre än så, konstigt nog. Natt sömnen är för tillfället lite si å så. Men hon verkar iaf växa, så mat har ja gott om. Lite jobbigt med amningen dock är juh att man får nada avlastning på natten. Men men det är inte så mkt å göra åt saken. Trivs faktiskt bättre med amningen nu än va ja gjorde med första barnet, då var det bara jobbigt. Men nu kanske ja ammar lite längre :D
Här är lilla fröken 5 veckor nu och det rullar på kan man väl säga. Håller med om att det direkt känns som att de alltid funnits.

Lillasyster sover hellre än äter så hon sover från 23 till 06 och det kan man ju inte klaga på. Det är långt bättre än storasyster gjorde som vaknade för mat varannan timme tills hon var i alla fall 8 veckor. Jag har kommit igång med donation av bröstmjölk eftersom det finns så det räcker och blir över. Det känns långt bättre att donera än slänga som jag gjorde förra gången.
Jag tycker amningen är superpraktisk, inget att värma, inget att blanda, inget att ta med sig osv. Det är inbyggt, rätt temperatur, färdigblandat och ger inte magknip, Kanon! Det hade inte funkat med avlastning från maken ändå eftersom han sover så dåligt pga ryggen så vill jag inte väcka honom den lilla stund han kan sova.
Håller helt med om att amningen var väldigt mycket lättare med andra barnet. Efter två veckor var vi igång och helt "problemfria" så att säga. Det tog runt 6 veckor att få det att fungera riktigt bra med storasyster. Storasyster slutade självmant vid 8 månader, då ville hon inte ha mer, det var enklare att äta mat. Så vi får väl se hur det går med denna lilla dam, men vi siktar på minst 6 månaders helamning i alla fall.