Anonym (låghormonare?) skrev 2012-07-28 11:57:13 följande:
Är på BF + 2 idag, har haft värkar var tionde minut i 17 timmar nu, men är inte i aktiv förlossning ännu. Bara att ge sig till tåls med andra ord. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att klämma ut ett barn *ställer mig och andas genom en värk*. Ge mig min bebis nu! Jag vill inte ha ont mer!!
Det låter lite som min andra förlossning. Värkarna började på söndag eftermiddag och var jätteoregelbundna. Det var allt mellan några få minuter till några timmar (ca 3h) mellan värkarna. Först på natten till tisdag kring 3 tiden började värkarna ändras och bli mer "riktiga". Kom in vid 4 tiden och hon är född strax före 6. Bilresan dit gjorde nog susen! Så iväg med dig på hoppiga vägar

. Har svårt att veta hur lång jag ska räkna att den förlossningen var...
Hoppas på en inte lika utdragen förlossning denna gång men samtidigt är jag rädd att det ska gå för fort också iom att det ju gick snabbt när värkarna väl ändrade karaktär.
Anonym (låghormonare?) skrev 2012-07-20 13:46:19 följande:
Som jag förstått så kan tappen vara mjuk och förkortad under lång tid utan att det betyder något. Man kan till och med vara lite öppen utan att det kommer någon bebis på länge. Men det viktigaste är väl att följa dom råd man får på mödravården, de vet ju bäst.

Ja jag tror nog att läget är lugnt, att det inte betyder något...