KlaraBella skrev 2012-02-19 18:06:28 följande:
Ja tack!! Är egentligen inte arg för något speciellt, bara 1000 småsaker.
Idag t.ex bjöd HAN hem en gemensam vän till oss på fika, jag är skittrött och orkar inte engagera mig. Vad gör idioten? Jo, han går in i soffan och sätter både vid datorn och med iphonen samtidigt och surfar, OCH har fotboll på tv. Lämnar således över besöket i min vård.
Han har dessutom fixat så köket ser ut som ett bombnedslag!
Och jag sitter här med telefonen i högsta hugg och protesterar, som kanske märks?
När besök gått hem och bebis sover kommer jag antagligen få ett hysteriskt anfall och skälla och gapa och ev kasta något på honom! :D
Fan vad skönt att han åker och jobbar imorgon och är borta i 2 dygn!!
Det är samma sak här. Vi har städ varannan vecka, hans syn på veckostädning är att man dammsuger. Thats it. Min syn på veckostädning: Dammsugning, torka golven, titta om luckorna i köket behöver torkas av, göra rent toan, skrubba rent badkaret som ju faktiskt blir rätt sunkigt när man badar bebis med babyolja, göra rent handfatet på toan.
När han lagar mat så lämnar han den ALLTID med en massa matrester. Gärna över hela spisen så det ser ut som att någon spytt över den. Vår son är 7 månader gammal. Min sambo har ALDRIG lagt in hennes kläder i hennes byrå. Vilket gör att jag vägrar lägga in hans =) Jag lägger alla hans rena kläder i en hög i gästsängen. Tar han av sig en tröja i köket så ligger den den där. Till slut lägger jag den i gästsängen så i den ligger en salig röra av hans rena och smutsiga kläder.
Jag har sagt åt honom att flytta på brödrosten om han använder den, så att inte sonen ska få tag i sladden och råka dra ner rosten i huvudet på sig själv eller komma åt den så att han kan stoppa in fingrarna när sladden sitter i. Gör han det? Nej.
Det är massor med sådant där HELA tiden. Det är verkligen som att leva med en övervuxen fjortis. Vilket blir otroligt tröttsamt i längden