• Anonym

Vad är ditt största bekymmer idag?

Anonym (Allie) skrev 2012-02-18 10:33:08 följande:
    Min lata jäkla sambo. Vi har kommit överens om att ta varsin sovmorgon på helgerna, idag var det min tur. 3-åringen vaknade vid 05.00, på tok för tidigt för att gå upp. Han kom istället in och la sig i vår dubbelsäng, och jag flyttade in till sonens säng (han är som en helikopter, så för att jag skulle få sova ett par timmar till så gjorde vi så).

Klockan 08.30 vaknar jag, alltså 3½ timme efter att sonen vaknade och kom in till oss. Hela huset är heeelt tyst, så jag antar att sonen somnat om i vår säng. Smyger upp, gläntar på dörren och upp flyger sonen. Klarvaken. Min sambo muttrar att han banne mig inte sovit ett dugg sedan jag bytte säng. När jag frågar hur i helsike han övertalade sonen att ligga kvar får jag till svar att "Jag hotade med att han inte skulle få något lördagsgodis om han klev upp".

Liten har alltså legat där i fucking 3½ timme och inte vågat gå upp av rädsla för att bli utan lördagsgodis? Ingen frukost hade han fått heller. Skrikandes Hur fan ska jag kunna njuta av mina mycket få sovmornar om jag vet att sånt här händer när jag sover?! Förbannade lata jävla kräk.    
    Inte okej. Vi har det liknande. Jag är föräldraledig så jag har ju dottern dygnet runt 5-6 dagar i veckan då sambon börjar när hon sover och kommer hem när hon sover. Får jag någon sovmorgon när han är hemma? Nej, för då ska HAN ha sovmorgon. BÖS säger jag om det. Jag är också trött
  • Anonym

Att jag inte kan hitta mina bilnycklar jobb nycklar och hemnycklar

• Anonym

att jag är så slö, och trött, att jag inte alls har gjort många knop här hemma... fast det är så mkt jag vill göra, å jag just har röjt ur hela klädkammaren och har så mkt saker jag vill rensa ut och slänga.. men mest bara blir VÄLDIGT trött när jag tittar på det, å går å fastnar här framför datorn istället. *SUCKAR*  Ja ja..

• Anonym
    KlaraBella skrev 2012-02-19 18:00:13 följande:
    Att jag blir så jävla trött på min sambo ibland att jag skulle vilja kasta ut honom med huvudet före!!
    Ska vi bilda klubb. Har du också en förvuxen tonåring hemma?
  • Anonym
    KlaraBella skrev 2012-02-19 18:06:28 följande:
    Ja tack!! Är egentligen inte arg för något speciellt, bara 1000 småsaker.
    Idag t.ex bjöd HAN hem en gemensam vän till oss på fika, jag är skittrött och orkar inte engagera mig. Vad gör idioten? Jo, han går in i soffan och sätter både vid datorn och med iphonen samtidigt och surfar, OCH har fotboll på tv. Lämnar således över besöket i min vård.
    Han har dessutom fixat så köket ser ut som ett bombnedslag!
    Och jag sitter här med telefonen i högsta hugg och protesterar, som kanske märks?

När besök gått hem och bebis sover kommer jag antagligen få ett hysteriskt anfall och skälla och gapa och ev kasta något på honom! :D

Fan vad skönt att han åker och jobbar imorgon och är borta i 2 dygn!!
    Det är samma sak här. Vi har städ varannan vecka, hans syn på veckostädning är att man dammsuger. Thats it. Min syn på veckostädning: Dammsugning, torka golven, titta om luckorna i köket behöver torkas av, göra rent toan, skrubba rent badkaret som ju faktiskt blir rätt sunkigt när man badar bebis med babyolja, göra rent handfatet på toan.
    När han lagar mat så lämnar han den ALLTID med en massa matrester. Gärna över hela spisen så det ser ut som att någon spytt över den. Vår son är 7 månader gammal. Min sambo har ALDRIG lagt in hennes kläder i hennes byrå. Vilket gör att jag vägrar lägga in hans =) Jag lägger alla hans rena kläder i en hög i gästsängen. Tar han av sig en tröja i köket så ligger den den där. Till slut lägger jag den i gästsängen så i den ligger en salig röra av hans rena och smutsiga kläder.
    Jag har sagt åt honom att flytta på brödrosten om han använder den, så att inte sonen ska få tag i sladden och råka dra ner rosten i huvudet på sig själv eller komma åt den så att han kan stoppa in fingrarna när sladden sitter i. Gör han det? Nej.
    Det är massor med sådant där HELA tiden. Det är verkligen som att leva med en övervuxen fjortis. Vilket blir otroligt tröttsamt i längden
  • Anonym
    KlaraBella skrev 2012-02-20 09:11:09 följande:
    Vår lilla är också 7 månader! :)
    Blev också trött på att sambon slängde sina kläder på golvet och när det var dags för tvättdag fyllde han tvättkorgen och lite till!
    Jag gick och köpte honom en egen tvättkorg och sa att han får tvätta sina kläder själv eftersom han inte kan bete sig.
    Jag tvättat mina och lillans kläder bara.
    Har funkat perfekt faktiskt, så kul när han står och gnäller över att alla kalsonger är slut! :D

Att du inte slår sönder brödrosten då? Nästa gång sladden sitter i så det blir riskabelt för er son så kan du ju rycka ner rosten i golvet, den går nog sönder och ni slipper det problemet. Du kan ju råka "snubbla" eller bara "komma åt" sladden för att den är så extremt i vägen hela tiden ;)
    Ja hade det inte varit för att det är min rost och jag gillar rostat bröd hade den nog gått sönder vid det här laget =) Jag har löst det genom att jag använder rosten, lindar ihop sladden och sätter den i skåpet ovanför kylen. Då tycker han att det är för jobbigt att ta fram den så då använder han den inte. Suck.
  • Anonym

Hur jag får ihop månaden. Har akassa..första månaden(fast haft dåligt lön innan) 7karensdagar..täcker inte ens hyran:(

• Anonym

Att inte ha tillräckligt med pengar för att få någon respekt från andra människor.

• Anonym

It´s official. Jag slutar tvätta min sambos kläder tills han skärper till sig och slutar bete sig som en förvuxen tonåring. Igår jobbade han över och kom hem grinig. Tjurade ihop totalt över att jag inte hade lagat kvällsmat till honom. Jag åt rester till kvällsmat tillsammans med dottern när hon åt sin kvällsgröt och sambon hörde som vanligt inte av sig och sa att han var sen. Så han fick skylla sig själv.
    Han lagade till sig och lämnade disken. Igen. Han kan lämna tallrikar och glas kvar i vardagsrummet i en vecka och skyller sedan på mig för att diskmaskinen inte får rent disken. Han gjorde pizza häromdagen, diskade faktiskt långpannan efter sig men lämnade kvar degrester i diskhon så att vattnet inte sjönk undan. Det var i fredags. Idag gjorde jag rent diskhon eftersom det började lukta äckligt som faen. Han gör ALDRIG rent spisen efter sig när han lagat mat och han lyckas alltid skita ner precis hela spisen när han lagar mat.

Vi har gjort så att vi har varsin städvecka.
    Det som ska göras:
    Dammsuga och torka alla golv
    Kolla av om luckorna i köket kan behöva göras rent - ibland blir det ju spill på dem som man inte märker.
    Skrubba rent badkaret
    Skrubba rent handfatet ifrån alla tandkrämsrester odyl
    Göra rent toan.
    Om golven behöver dammsugas en extra gång om det tex blir mycket grus inne så ska det göras.

Detta görs när jag städar. När han städar görs: Dammsugning en gång. That´s it. Vilket gör att allt annat blir totalt nersunkat tills jag ska städa veckan efter.
    Och så undrar han varför jag inte har ens har lust att försöka blåsa liv i min hormonfattiga kropp för sex och varför jag inte är så kramvänlig som förut. Kan det bero på att jag behandlas som en städerska, köksa och mamma till honom istället för det jag ska vara - hans flickvän

• Anonym
    Anonym (ja) skrev 2012-02-21 09:32:28 följande:
    Haha då är vi väl "svin"
    vi moppar golven 1 gång i månaden eller vid behov, dammar vid behov, dammsuger 1-2 gånger i veckan, diskar varje dag, byter sängkläder och handdukar 2 gånger i månaden, tar toaletten 1 gång per vecka eller vid behov, handfatet har vi aldrig skitit då vi sköljer efter tandborstning, köksluckorna när vi ser fläckar, spisen samma sak, tvättar 1-2 gånger per 2 v.
    Det blir inte så skitigt om man städar lite slött efter sig varje gång.
    Dock duschar vi nästan varje dag och byter kläder var 2-3 dag.
    Grejen är att det behövs här hemma. om vi inte moppar golvet en gång i veckan så är det fullt med fläckar och annat bös. Funkar det att inte göra det så så är det en helt annan sak men när sambon skiter i att svabba golvet trots att det är FULLT med fläckar som inte blivit upptorkade i tid så ser det rätt äckligt ut. Särskilt inne i köket vid spisen.
    Dammar gör jag typ två gånger om året.
    Byter sängkläder ungefär en gång i månaden eller vid behov, min sambo struntar i att skölja bort tandkräms och skäggresterna ur handfatet så det blir äckligt rätt snabbt, köksluckorna gör jag också när jag ser att det är fläckar men det hade varit trevligt om han också kunde göra det någon gång så det inte jämt jämt jämt är jag som ska göra det där, när han lagar mat så kokar maten ofta över oavsett om det är potatisvatten eller tomatsås så blir spisen äcklig så jag till slut inte vill laga mat på den när det ligger typ en dl fastbrända grönsaker, tomatsås som också bränt fast, en massa stekfett över precis hela spisen osv.
    Det är ju just det som är problemet hos oss. Jag städar efter mig - han gör det inte och jag vill inte behöva städa upp hans skit längre så något måste jag göra för att markera att jag tänker inte vara hans morsa längre.
Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?