• MiniEm

4,5 år och växt ur bilbarnstolen. Ska vi vända honom?

Sonen är som sagt 4.5 år, väger över 20 kg och är 116cm lång. Han är på gränsen till att växa ur sin stol och jag tvekar på hur vi ska göra . Jag vill egentligen inte vända honom framåt än men vad finns det för alternativ? Finns det större stolar? Hur lång kan barnet bli i dem? Vill ju inte köpa ny stol igen snart...

• Svar på tråden 4,5 år och växt ur bilbarnstolen. Ska vi vända honom?
  • tessilus

vänd han frammåt du. det är ok efter 4år

• Stårschan

Naturligtvis ska du låta pojken slippa åka baklänges längre!

På korståg för bondförnuftets bevarande!
  • MiniEm

Jo jag vet att det är OKEJ men oxå att det är säkrare att åka bakåt. Givetvis vill jag låta säkerheten gå före. Hade inte tänkt vända förrän han är helst sex.

• Stårschan

Om han på fullt allvar trivs bäst med att åka baklänges så tar jag tillbaka mitt "slippa". Men han vore i så fall det första barn jag hört talas om som hellre åker baklänges än framlänges.

På korståg för bondförnuftets bevarande!
  • Isalel

Vad har du för stol nu då? Om du vill veta om det finns nån större :)

• Lindreas

Britax twoway är väl den största stolen, så testa en sådan om ni inte redan har den.

• tessilus
    Stårschan skrev 2011-11-29 23:26:33 följande:
    Om han på fullt allvar trivs bäst med att åka baklänges så tar jag tillbaka mitt "slippa". Men han vore i så fall det första barn jag hört talas om som hellre åker baklänges än framlänges.

min 4,5åring bryr sig inte ett dugg om hon åker frammåt eller bakåt. sen ere inte barnets val vilket håll den ska åka.

• Guld gossarnas Super Mamma

Köp er annan stol om du vill att han fortsätter åka bakåt vänt hade jag gjort utan problem,tex en Britax Two way

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • MiniEm

Herregud, han är knappast enda barnet som sitter bra och gärna bakåt. Oftast är det föräldrarna som av olika skäl vill vända. Vi har en BeSafe izi kid x2

Svar på tråden 4,5 år och växt ur bilbarnstolen. Ska vi vända honom?