• MiniEm

4,5 år och växt ur bilbarnstolen. Ska vi vända honom?

Sonen är som sagt 4.5 år, väger över 20 kg och är 116cm lång. Han är på gränsen till att växa ur sin stol och jag tvekar på hur vi ska göra . Jag vill egentligen inte vända honom framåt än men vad finns det för alternativ? Finns det större stolar? Hur lång kan barnet bli i dem? Vill ju inte köpa ny stol igen snart...

• Svar på tråden 4,5 år och växt ur bilbarnstolen. Ska vi vända honom?
  • MiniEm

Jo jag vet att det är OKEJ men oxå att det är säkrare att åka bakåt. Givetvis vill jag låta säkerheten gå före. Hade inte tänkt vända förrän han är helst sex.

• MiniEm

Herregud, han är knappast enda barnet som sitter bra och gärna bakåt. Oftast är det föräldrarna som av olika skäl vill vända. Vi har en BeSafe izi kid x2

• MiniEm

Guld gossarnas super mamma: mitt senaste inlägg var ett svar till Stårschan ;) Tack för svar! Är det nån som vet ungefär maxlängd i Britax twoway?

• MiniEm

Okej bra! Får nog leta efter en till bra pris, törs ju inte köpa begagnad...

• MiniEm

Hur är det med benutrymme med twoway ? Stolen vi har nu har ganska generöst med det.

• MiniEm

Jag skrev fel, har en BeSafe izi kid x1 och vi köpte den för att den var godkänd till 25kg. Nu har de ändrat så samma stol står att den är godkänd till 18kg. Har mailat ntf ang detta och enligt dem är stolen fortfarande okej upp till 25kg.

• MiniEm

Cecci78: håller med dig. Han klagar aldrig över vare sig utrymme eller att han inte ser. Visar man bara att det är bakåt som gäller så finns ju inget annat alternativ! Two Way ser ju riktigt bra ut! var just längden jag funderade över, så att det finns lite cm kvar att växa på.

• MiniEm

Tack för alla svar och bilder! Skönt att det är fler som vill ha barnen bakåt så länge som möjligt. Får ge mig ut på jakt efter en stol till bra pris. Har tyvärr få butiker där vi bor annars vore det ju enkelt att provsitta en sen köpa på nätet

• MiniEm

Thecarseatlady: hur länge till skulle du tippa på att din son får plats på längden? Frän grej du har till huvudet, antar att det är för att huvudet inte ska fara omkring?

• MiniEm

Tack tack tack thecarseatlady! En sån bara måste jag sy! Supersmart.

Svar på tråden 4,5 år och växt ur bilbarnstolen. Ska vi vända honom?