• MiniEm

4,5 år och växt ur bilbarnstolen. Ska vi vända honom?

Sonen är som sagt 4.5 år, väger över 20 kg och är 116cm lång. Han är på gränsen till att växa ur sin stol och jag tvekar på hur vi ska göra . Jag vill egentligen inte vända honom framåt än men vad finns det för alternativ? Finns det större stolar? Hur lång kan barnet bli i dem? Vill ju inte köpa ny stol igen snart...

• Svar på tråden 4,5 år och växt ur bilbarnstolen. Ska vi vända honom?
  • Guld gossarnas Super Mamma

Nä,det menade jag inte heller med mitt inlägg,utan att det är bra,mina får åka bakåt länge dom med,minste blir 4år i februari och kan nog åka bra länge i sin bakåt vända bilstol. =)

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • MiniEm

Guld gossarnas super mamma: mitt senaste inlägg var ett svar till Stårschan ;) Tack för svar! Är det nån som vet ungefär maxlängd i Britax twoway?

• MiniEm

Okej bra! Får nog leta efter en till bra pris, törs ju inte köpa begagnad...

• MiniEm

Hur är det med benutrymme med twoway ? Stolen vi har nu har ganska generöst med det.

• Hultis

Så skönt att det finns vettiga föräldrar som kämpar för att ha sina barn bakvända så länge det går! Hoppas att ni hittar en bra stol så ni kan ha henne/honom bakåt ett tag till. Det är förresten inte vikten som avgör när man kan sitta framåt utan längden. Ett litet tips!

• Lantani

Benutrymmet på two way kan du iprincip själv ändra hur du vill, sålänge du har platsen i bilen.. Vi har two way och jag kan lägga in en bil på hur sonen på 1 m sitter i den.

Här har vi den så långt ut på sätet som vi kan, sen tar passagerarstolen emot.

Vad är det för bilstol ni har nu?
    Alvin 081114 och Alice 100807
  • Stårschan
    tessilus skrev 2011-11-29 23:32:46 följande:

min 4,5åring bryr sig inte ett dugg om hon åker frammåt eller bakåt. sen ere inte barnets val vilket håll den ska åka.

Jag vet att det inte är upp till barnet att välja. Men för den sakens skull måste man väl ändå tillåta dem att ha en åsikt!
    På korståg för bondförnuftets bevarande!
  • tinis77

Byt till en britax two-way. Min äldsta har suttit i sin fram tills nu, 6 år och 3 månader var han när han började åka framåt. Det hade kunnat funka ett tag till, men lillebror började få det trångt i sin duoflex, och stora väger snart 25 kg så det kändes ändå ok att vända honom nu.

• Cecci78
    Stårschan skrev 2011-11-29 23:26:33 följande:
    Om han på fullt allvar trivs bäst med att åka baklänges så tar jag tillbaka mitt "slippa". Men han vore i så fall det första barn jag hört talas om som hellre åker baklänges än framlänges.
    men ett barn som bara åkt bakåt vet väl inte om det är bättre att åka framåt om inte någon tjatat om att "du har väl inte trångt för benen"....?

Ett barn som är så stort kan man pratat med o förklara varför det sitter bakåt.

TS, det är helt ok med benutrymme i Two Way, min pojk är 7 år o får plats i den.
Svar på tråden 4,5 år och växt ur bilbarnstolen. Ska vi vända honom?