• Maijlo

Hur slutade ert barn med napp?

Hur blev nappavslutandet i er familj? Vilka konsekvenser fick er metod? Tips mottages!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur slutade ert barn med napp?
  • u77
    u77 skrev 2011-11-26 21:26:26 följande:
    Sonen förvarnades under en längre tid att napparna skulle lämnas till Tomten innan julafton för att alla nya bebisar i världen behövde de bättre.

Ca 2 veckor innan julafton så samlade vi ihop alla nappar med iver och la ner de i en liten låda, tejpade igen den, och skrev TILL TOMTEN, NORDPOLEN utanpå kartongen. Sen gick vi ut och la den i vår brevlåda, för det är ju där som Tomten hämtar alla nappar som ges bort Flört .
    Tomten i sin tur skulle ju ge en extra julklapp som tack för napparna, och han fick välja vad han ville. En cykel.
    Allt gick bra, tills det blev läggdags. Mycket "jag vill ha mina nappar" ledsen killeRynkar på näsan det tog ca 2 veckor innan det va ok igen.

Tomten kom med en cykel, som uppskattades Solig 
    Han va précis 3 år fyllda.
  • SjälvaJag

han somnade utan den en dag och sedan lade vi undan dom i hopp om att han inte skulle sakna dom o det gjorde han inte.

• Saarraa

Innan sonen fyllde 3 år så pratade jag med han om att sluta med napp eftersom han skulle fylla 3 år och var nu en stor pojke. Jag hittade inte på att napparna t.ex skulle skickas till tomten eller liknande, för det tycker jag är att ljuga för barnet och det vill inte jag göra för min son. Vi har lagt alla nappar i en byrålåda och han har inte frågat efter dom en enda gång.

Första kvällen var det lite gnäll i knappt en timme, han sov hela natten utan problem. Andra kvällen frågade han en gång efter nappen, men jag sa som det var att nu har vi tagit bort napparna för att han är en stor pojke. Och han var nöjd med det svaret och somnade utan problem.

Ensamstående mamma - dolphin.blogg.se
  • u77
    Saarraa skrev 2011-11-26 21:44:25 följande:
    Innan sonen fyllde 3 år så pratade jag med han om att sluta med napp eftersom han skulle fylla 3 år och var nu en stor pojke. Jag hittade inte på att napparna t.ex skulle skickas till tomten eller liknande, för det tycker jag är att ljuga för barnet och det vill inte jag göra för min son. Vi har lagt alla nappar i en byrålåda och han har inte frågat efter dom en enda gång.

Första kvällen var det lite gnäll i knappt en timme, han sov hela natten utan problem. Andra kvällen frågade han en gång efter nappen, men jag sa som det var att nu har vi tagit bort napparna för att han är en stor pojke. Och han var nöjd med det svaret och somnade utan problem.
    Så då har din son alltid vetat att Tomten är en påhittad gubbe, som någon klär ut sig till?
  • MissMaran

Äldsta sonen var lite äldre än 2½ när vi sa att tomten skulle få alla hans nappar, så vi plockade undan alla nappar en dag och sen var det bra.
    Andra sonen va 2 när vi sa att bebisen jag hade i magen skulle få alla hans nappar och han gick med på det. Han kom själv med napparna han gömt och sa att bebisen ska ha dem dagen efter vi sagt det till honom. 

• Grey

Vår son gav själv napparna till tomten när han var 3 och ett halvt år! Vi hade pratat om det ett tag innan,

• Majuni

Han fick en gunga över tänderna och tandläkaren sa att han inte fick ha napp och han tog det jättebra och har inte haft napp sen dess!
    Vi hade redan börjat prata om att lämna nappen till tomten, så det var ju passande att det hände, så det blev ju några månader tidigare än vad som var sagt.  

• Saarraa
    u77 skrev 2011-11-26 21:46:14 följande:
    Så då har din son alltid vetat att Tomten är en påhittad gubbe, som någon klär ut sig till?
    Han vet knappt vem tomten är egentligen, och jag kommer inte förneka att tomten är en utklädd människa om han frågar.
    Ensamstående mamma - dolphin.blogg.se
  • knisse

vi skikade dom till tomten och hon fick en leksakshund i stället. tva nätter var det jobbigt att somna men sen var allt bra igen förutom att vi hade en mekansisk hund i sängen.

Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • L E A

Min stora kille slutade över en natt. Han var ett sådant barn som gick omkring med flera st nappar. Vi fasade för att han skulle börja skolan med napp i munnen. Men så kom vi hem en kväll och var rätt sena. Då säger han att han vill slänga nappen så att sopbilen hämtar den! Vi bode då i ett hyreshus som har ett sådant genemsamt miljöhus med olika kärl.
    Är du säker frågar jag o förklarar vad som händer med nappen. Han var ca 3½. Ja det var han. Så klär jag på han, overall o allt. Svart som bara natten var det ute o så går jag ner med han. Han hade med sig tr st. Vi slänge dom, vinkade adjö o gick upp. Han somnade utan problem. Jag gick som en tok där hemma då o samlade alla jag kunnde hitta o gömde dom. På morgonen hör jag han ropa efter tutten. Så säger jag men den har ju sopbilen hämtat. Så tittar han på mig och säger liksom bara ja det har den. Sen dess har han inte frågat om napp. Nattningarna gick galant. Han är idag 7 och blev storebror för 1½ år sen. Lillbrorsans napp har lockat o han har haft den i munnen o spelat bebis mest på skoj. Hoppas det går lika smidigt med lillebror som också är fixerad vid nappen till tusan...

Svar på tråden Hur slutade ert barn med napp?