Vågar jag hoppas igen? Hur snabbt kan det gå efter x?
Har haft en berg och dalbana senaste veckorna. Har tidigare haft ett missfall som var väldigt jobbigt för mig och min man. Fick sedan en son 2008. Började för 6 månader sedan att försöka få ett syskon. Tyckte att det tog lång tid och blev så lycklig när det var positivt grav test. Men ganska snart började jag få bruna flytningar. Precis som missfallet startade. Åkte in efter en vecka till gynakuten. De tittade med ultralud, men såg ingen graviditet. De tog blodprov med 3 dagars mellanrum och meddelade att mina graviditetshormon ökade jättesnabbt och att de motsvarade en normal graviditet. Vi blev kallade till ultaljud och hoppades igen. Men man såg inget denna gång heller, istället konstaterades det att bebisen växte i min vänsta äggledare. Dagen efter hade de opererat bort min äggledare.
Nu är jag hemma och försöker landa. Vad hände?
Någon som varit med om detta och som kan dela med sig av lite erfarenheter. Man lämnas ju med så många frågor:
-Hur lång tid tar det innan kroppen återhämtar sig och man får mens och ägglossning igen?
-Hur stora chanser har man att bli gravid med bara en äggledare?
-Hur stor är risken att det händer igen nästa gång?
Känner mig så ensam och värdelös just nu. Orkar inte vara en bra mamma, en bra fru eller någonting.