• Jojo82

Vågar jag hoppas igen? Hur snabbt kan det gå efter x?

Hej,
    Känner igen mig så väl i din berättelse. Opererades för två veckor sedan för ett utomkvedshavandeskap och blev av med min vänstra äggledare. Operationen gick bra och nu har man landat hemma men frågorna hopar sig här också. Jag och min sambo har tidigare en dotter som föddes -08 och hade nu försökt drygt ett halv år för att få ett syskon. Sen när allt slutar i detta blir man fruktansvärt besviken.
    Min fråga till dig är om du har fått någon tid för ett återbesök? Det enda min läkare sa till mig var att göra ett nytt graviditetstest fyra veckor efter operationen som skulle visa negativt. Om inte skulle vi uppsöka läkarvård igen.

Ta hand om dig!

• Jojo82

Hej Johanna.
    Ja, vår situation är ju otroligt lik. Går också runt och väntar på att min mens ska komma tillbaka så att man vet att kroppen fungerar. Just nu går livet på sparlåga och jag har svårt att glädjas för saker som jag vanligtvis gör...Jag ville ju så gärna bli gravid! 
    Vågar man testa efter första mensen eller ska man vänta in en mens till?  
    Håller också tummarna för oss båda :)! 

• Jojo82

Hej på er och god fortsättning.
    Hoppas ni alla mår bra! Jag är bara nyfiken hur det går för er?
    Själv fick jag tillbaka min mens i mellandagarna, drygt en månad efter min operation.
    Vågar man prova att försöka bli gravid nu eller ska man vänta in en mens till? Vad sa era läkare till er?

• Jojo82

Grattis till er!! Vad roligt och hoppas allt kommer gå bra. Håller tummarna stenhårt :)

Svar på tråden Vågar jag hoppas igen? Hur snabbt kan det gå efter x?