• Sofistikerad

Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!

Hej alla! Jag och min sambo har vart i verkstaden sen Juni 2010, nu i Januari 2012 har vi fått en tid till utredning på Jakobsbergs gynmottagning i Sthlm. 
    Nu startar en ny vända i den här kampen, och vi hoppas på de bästa!

I den här tråden kan vi följa varandra i våra utredningar, ventilera hur mkt vi vill, på både gott och ont! Jag VET hur dåligt man kan må, hur många sunkiga dagar man kan ha. Därför kan de va såå skönt att spy ur sig till folk som sitter i samma sits som förstår lite bättre än alla andra. 
    Så här kan vi samlas och stötta varandra och följa varandra i kampen om vårat plus  

• Svar på tråden Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!
  • Sofistikerad

Jag ska till Sophiahemmet den 13de feb, fast till en kvinna. Jag har hört mkt bra om dom, att dom är omtänksamma osv, det ska tydligen vara jättebra.

Du kommer få ta en massa blodprover som är hormoner osv, kolla så du har ägglossning. Så kommer du få göra VUL o titta på äggstocker o livmoder, o göra en spolning av äggledarna.. Mannen för göra spermaprov, ibland nått mer men oftast inte.

JAg har gjort en utredning för några år sedan, men ska göra om det nu igen, så jag känner mig lite van, hehe. 

• Gaaaa

Jag börjar med min medicinering nu i början av januari. 5 Ivf SKA lyckas!!

• lantisen02
    LillaMy001 skrev 2011-12-27 11:43:02 följande:
    Säg den lycka som varar.....
    Missfall igen!!
    Efter helgen blir det att ringa läkaren och in utredningen igen.
    Trött och ledsen....      

näe, va tråkigt, förjävligt...
    usch va trött man blir, här har min mens precis kommit och humöret är inte på topp!
    varför kan livet aldrig gå ens väg, förstår dig att du ä rtrött och ledsen är jag me

, jag har aldrig haft missfall, aldrig gravid, men måste vara skitjobbigt att först bli glad för graviditeten och sen.....

kämpa på, de får man göra hela tiden   
  • lantisen02

...uppdatering från vår utredning:

Vi har nu tagit blodprover och urinprov och sambon ska göra spermaprov sista januari, så jag hoppas att vi får en läkartid i feb... men just nu känns det oändligt lång tid tills då....

Gott Nyt År alla i tråden    

• FruLiNi
    lantisen02 skrev 2011-12-30 14:23:09 följande:

...uppdatering från vår utredning:

Vi har nu tagit blodprover och urinprov och sambon ska göra spermaprov sista januari, så jag hoppas att vi får en läkartid i feb... men just nu känns det oändligt lång tid tills då....

Gott Nyt År alla i tråden    

Vad skönt att äntligen få ha kommit igång iallafall. Nu är bollen i rullningSkrattande

Snart är det min och makens tur...så nervöst!

Gott Nytt ÅrSkål
  • Tallkotte12

Gott nytt år! Har bestämt att 2012 är plussens och bebisarnas år!!!

Nu i början på veckan ska jag ringa till kvinnokliniken och hoppas på att få en tid snart... var ju där i oktober och påbörjade utredning där blodprover, spermaprov och vul såg bra ut, men östrogenvärdet var lite lågt. I november var östrogenet bättre och vi bestämde att vänta till januari för att se om cykeln skulle bli kortare av sig självt, men istället har jag haft två 40-dagars cykler.

Men nu är det januari och det har gått ett år sen jag slutade med p-piller, så nu hoppas jag på hjälp snart!

• Sofistikerad

På nyårsafton hände de grejer.. När jag vaknade på morgonen så fick jag näsblod, sen efter en timme blev jag illamående, fast jag tror faktiskt de va pga att jag tog en pencilintablett. Sen på eftermiddagen när jag kissade så började de droppa blod, sen kom de inge mer förns nästa gång jag kissade då kom de ungefär lika mkt igen. Men sen inge mer. Man skulle ju vilja tro att de va en nidis, för jag hade ägglossning förra lördagen. 

• lantisen02
    Sofistikerad skrev 2012-01-02 09:43:32 följande:
    På nyårsafton hände de grejer.. När jag vaknade på morgonen så fick jag näsblod, sen efter en timme blev jag illamående, fast jag tror faktiskt de va pga att jag tog en pencilintablett. Sen på eftermiddagen när jag kissade så började de droppa blod, sen kom de inge mer förns nästa gång jag kissade då kom de ungefär lika mkt igen. Men sen inge mer. Man skulle ju vilja tro att de va en nidis, för jag hade ägglossning förra lördagen. 
    Hoppas hoppas att det är nått.....

jag får förhoppningar så fort menscykeln avviker från det normala... man kan ju aldrig veta....
    håller tummarna.
    vi väntar på ÄL nästa vecka, mensen har precis gått över...
    Skönt me kortvecka denna vecka...är så trött på jobbet, stressigt hela tiden...börjat funder apå att det kanske beror på jobbet att det inte tar sig.. hmm?
  • Tallkotte12

Nu fick jag tag i kvinnokliniken och har numera en tid till den 23 januari för att diskutera hormonbehandling! Gjorde ju själva utredningen i höstas, men fick vänta tills i januari på mer hjälp eftersom det dels såg ut att ordna till sig i höstas, dels för att det nu i januari är ett år sedan jag slutade med pillren.

Så nu får de här veckorna gå fort! :)

Svar på tråden Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!