• Sofistikerad

Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!

Hej alla! Jag och min sambo har vart i verkstaden sen Juni 2010, nu i Januari 2012 har vi fått en tid till utredning på Jakobsbergs gynmottagning i Sthlm. 
    Nu startar en ny vända i den här kampen, och vi hoppas på de bästa!

I den här tråden kan vi följa varandra i våra utredningar, ventilera hur mkt vi vill, på både gott och ont! Jag VET hur dåligt man kan må, hur många sunkiga dagar man kan ha. Därför kan de va såå skönt att spy ur sig till folk som sitter i samma sits som förstår lite bättre än alla andra. 
    Så här kan vi samlas och stötta varandra och följa varandra i kampen om vårat plus  

• Svar på tråden Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!
  • Cillah

Hej allihopa!

Idag var jag och min sambo påbörjat vår fertilitetsutredning. Efter drygt ett års försök utan bebis har vi nu tagit tag i saken. Det känns både skönt och jobbigt på samma gång. Självklart vill man ju att man ska få svar på vad felet kan vara, men samtidigt är det läskigt att få veta att man tex. inte kan få barn.

• Sofistikerad

Vårat första besök blir den 13, inte långt kvar nu! E endast nervös för spolningen som kommer bli.. Hört så mkt om den, att de ska göra ont

• Lillagris
    Sofistikerad skrev 2012-01-23 19:32:05 följande:
    Vårat första besök blir den 13, inte långt kvar nu! E endast nervös för spolningen som kommer bli.. Hört så mkt om den, att de ska göra ont
    Usch jag är oxå rädd över att behöva göra en spolning, känns som om dom flesta gör det om dom har svårt att bli gravida. Det låter ju inte roligt alls. Hoppas man får smärtstillande och lugnade :)
  • lillis79
    Lillagris skrev 2012-01-24 10:17:52 följande:
    Usch jag är oxå rädd över att behöva göra en spolning, känns som om dom flesta gör det om dom har svårt att bli gravida. Det låter ju inte roligt alls. Hoppas man får smärtstillande och lugnade :)
    jag kom precis hem från min spolning, det var inte farligt alls! spände lite bara när de sprutade in vätskan men inte så ont som mensvärk ens... jag tog 2 alvedon+2 diklofenak 1 timme före besöket.
    fick bra besked! inga fel på mig, allt såg fint ut! Glad nu återstår provsvar och svar på mannens spermie-prov
    Göteborgare
  • Lillagris
    lillis79 skrev 2012-01-24 12:44:21 följande:
    jag kom precis hem från min spolning, det var inte farligt alls! spände lite bara när de sprutade in vätskan men inte så ont som mensvärk ens... jag tog 2 alvedon+2 diklofenak 1 timme före besöket.
    fick bra besked! inga fel på mig, allt såg fint ut! Glad nu återstår provsvar och svar på mannens spermie-prov
    Det verkar vara väldigt olika, vissa har ju sagt att det var det värsta dom nånsin vatt med om och värre än förlossningen och likande, låter ju inte så roligt.
  • Sofistikerad

Precis, alla säger så olika om spolning! :-/ Men jag ska säga till min läkare att jag e sjukt nervös för smärtan som många upplever, och fråga vad man kan få för att lindra de. Fick du diklofenak av läkaren Lillis?

• lillis79

Sofistikerad: nej köpte på Apoteket, då hade jag tur som inte kände mer.. Håller tummarna för att det ska gå lika bra för dig :)

• Gaaaa

Jag hade inte alls ont under spolning eller efter.. Frågan är kanske hur mycket man spänner sig och vad man har för smärt tröskel...
    Jag har ju endo så jag kan ha sjukt ont i magen ibland så detta var inget...

Jag har fått tillbaka ett ägg så nu är jag ruvare

• Emmanas

Hej, 
    Jag hoppar gärna in här,
    Vi är just i början på vår utredning.
    Ska in och spola äggledarna nästa vecka.

Tycker just nu att allt är extremt jobbigt, jag är väldigt ledsen och orkeslös.
    Flera av min allra närmsta går runt med stora magar och så har det varit ett par år
    och jag missunnar ingen en bäbis utan är superglad för deras skull men det befäster ju känslan hela tiden hur lång tid det tar för oss...

är det någon som har några tips och ideér på hur man ska försöka tänka för att hålla humöret uppe, tårarna bränner innanför ögonlocken mest hela tiden...

• Sofistikerad
    Gaaaa skrev 2012-01-24 15:19:32 följande:
    Jag hade inte alls ont under spolning eller efter.. Frågan är kanske hur mycket man spänner sig och vad man har för smärt tröskel...
    Jag har ju endo så jag kan ha sjukt ont i magen ibland så detta var inget...

Jag har fått tillbaka ett ägg så nu är jag ruvare
    åh jag är så avundsjuk!! tänk, nu är du egentligen gravid !!!
    Emmanas skrev 2012-01-24 17:56:46 följande:
    Hej, 
    Jag hoppar gärna in här,
    Vi är just i början på vår utredning.
    Ska in och spola äggledarna nästa vecka.

Tycker just nu att allt är extremt jobbigt, jag är väldigt ledsen och orkeslös.
    Flera av min allra närmsta går runt med stora magar och så har det varit ett par år
    och jag missunnar ingen en bäbis utan är superglad för deras skull men det befäster ju känslan hela tiden hur lång tid det tar för oss...

är det någon som har några tips och ideér på hur man ska försöka tänka för att hålla humöret uppe, tårarna bränner innanför ögonlocken mest hela tiden...
    usch nej jag har inga tips :-/ vet hur de känns.. jag har gått så långt så jag "bryr mig" inte längre. jag VET att vi inte kommer bli gravida på egen hand, jag vet att vi behöver hjälp.. visst kan jag bli ledsen ibland, men det är tyvärr bara att bita ihop ni har ju dragit igång en utredning, se de som Ett steg närmre er bebis

Svar på tråden Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!