Sofistikerad skrev 2012-01-19 08:19:25 följande:
Gu va skönt att ni kommit igång. Jag ska oxå göra utredning på sophiahemmet, fast inte på andrologen. Nån sa till mig att man bara gick dit om killen hade konstaterat fel på spermierna. :-S Så vi gick till vanliga, o då vart de lite väntetid.. Ungefär en månad. Längsta månaden i mitt liv tror jag. :-P Men nu börjar de närma sig, den 13 feb ska vi dit. Jag e nervös som fan inför kontraströntgen., jag ska säga de till vår läkare så kanske dom e extra försiktiga eller ser till att man får bra med "bedövning".. Spolningen e de ända jag har kvar i utredning egentligen, för jag har gjort allt annat hos en gyn när jag berättade att jag inte blev gravid. Men sophiahemmet kanske vill göra om allt ändå, de vet ja ju inte!
Hoppas du slipper göra om allt. Röntgen var ingen fara. Det kändes bara som mensvärk så det räcker nog att du tar en värktablett innan. Jag hade molvärk i tio minuter en kvart efteråt, sen kändes det inte mer. Skönt! Så dumt att man går och är nervös inför sånt här innan och så när det väl är gjort upptäcker man att det ju var en piece of cake. Stressat upp sig helt i onödan. Hoppas det går smidigt för dig med. Det gör det säkert.
Det mest obekväma var att de två som utförde det hela var män i övre medelåldern som såg ut som byggjobbare. Hade liiite svårt att slappna av först när de stod där med sina gummiförkläden och snackade södersnack med läskiga gyn-verktyg i nävarna. Fast de var väldigt snälla så det gick bra till slut. De hittade inga "större fel" i alla fall, vad nu det betyder.