Inlägg från: Sofistikerad |Visa alla inlägg
  • Sofistikerad

Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!

Yllet skrev 2012-01-31 12:38:06 följande:
    hej! Får man vara med här även om man ska börja utredas i februari? Vi har försökt i närmare 2års tid.
    Jadå, det var jag som startade gruppen, och jag fick tillslut inte tid förns i februari, så de är väl klart Vi har snart också försökt i 2 år, de är kämpigt..
  • Sofistikerad
    Yllet skrev 2012-01-31 14:52:12 följande:
    Jo, idag är det extra kämpigt här. Fick mens över två veckor för sent så allt hopp om att bli spontangravida igen hade väckts till liv...Nu får  jag lägga allt hopp till läkarbesöket i slutet på febr.
    Ja man blir ofta besviken, i know.. Jag har tex alltid spottings från några dagar efter ÄL ända fram till mens, hur jävla irriterande som helt, men den här månaden har dom inte dykt upp och jag ska snart ha mens, de ger liksom lite hopp att man kanske har blivit gravid, men jag känner inget annat just nu så tror ändå inte de e nått. Men ja, de väcker ju hopp som sagt
  • Sofistikerad
    Yllet skrev 2012-02-01 01:19:23 följande:
    Joo det där med att få hopp är så oerhört smärtsamt, nu kan detta iaf i teorin ha varit ett mf då jag ALDRIG brukar få min mens senare än MAX 2 dagar sent. Jag har väldigt regelbunden mens också, så ännu större anledning att jg började hoppas. Nåja nu är det bara att vänta till läkarbesöket och början på utredningen.
    Jaha, ja drygt o inte veta :-/ Men tog du inget test under om 2 veckorna?
  • Sofistikerad
    lantisen02 skrev 2012-02-02 07:20:38 följande:
    Tack för tipset Lillagris, kanske blir en bokinköp....

här väntas det på ett läkarbesök, mannen har gjort ett spermaprov nu och jag skall iväg om två veckor och kolla upp mitt rödahund-vaccin, sen efter de hoppas jag att vi får en tid i slutet av feb el början av mars...
    vi väntar och väntar....
    sexlivet går väl sådär just nu....har tappat lusten liksom..jag vet inte..."suck"
    nån som har tips? känner igen sig?
    ja känner igen mig! min sexlust e typ asdålig nu när vi försöker o de inte händer nått. har inte alls lust, så många gånger runt äl har de inte blivit nått.. men den här gången tog vi oss i kragen o hade sex en gång om dan en hel vecka runt äl för att verkligen pricka, så de har vi gjort. o de skumma e att mina spottings som jag har VARJE månad har inte kommit den här gången, just när vi prickat så bra.. jag vet att ja inte är gravid, så visst e kroppen så jävla dum o gör såhär just den månad man prickar? de e typ som kroppen Vill att man ska tro o bli besviken
  • Sofistikerad
    tystlängtan skrev 2012-02-02 09:21:01 följande:
    Jag hoppar också in här om det är ok. Vi har försökt bli gravida sedan september 2010 och bestämde oss i höstas för att försöka dra igång en utredning så snart som möjligt då jag har hört att det kan ta ganska lång tid.

Vi lämnade blod- och spermaprov i början av december och var på vårt första "riktiga" besök i tisdags. Var så sjukt nervös, jag låg och grät kvällen innan för jag var så orolig över vad de skulle säga. Tack och lov så var alla provsvaren bra. Läkaren gjorde en vanlig gynundersökning och kunde inte hitta något som såg konstigt ut. Nästa steg sa hon var att spola och hon sa att det brukar ta ett par månader eller så innan vi får tid för det. Fick sedan ett samtal på eftermiddagen om att de hade fått ett återbud idag torsdag och undrade om jag ville komma då. Det kunde jag inte och jag var så förstörd över att jag var tvungen att tacka nej att jag började gråta när jag la på luren. Fan vad löjligt, jag vet verkligen inte varför jag är så känslosam, men det beror nog på att jag är så nervös över att något ska vara fel.

Känns iaf bra att kunna gå in här och prata av sig med er andra som går igenom samma sak. 
    det är nog rätt vanligt att vara känslosam under utredningen! det kommer nog jag oxå vara alla prover på mig ser oxå bra ut, bara spermaprov och spolning kvar, ibland vill jag att jag ska ha stopp som hon kan spola bort, så vet man att de va de som va problemet, men nånstans tror ja att de inte kommer finnas nå fel.. så det kommer väl bli ivf då antar jag
  • Sofistikerad
    Lillagris skrev 2012-02-02 09:34:43 följande:
    Så för att vara rak på sak så spolar dom ALLTID äggledarna vid utredningar????
    jag tror de? men om spermaprovet e så dåligt så de inte går att bli gravid på naturlig väg kanman slippa spolningen för att de ändå kommer bli provrör
  • Sofistikerad
    Lillagris skrev 2012-02-02 10:53:18 följande:
    Då är det väl bara att ställa in sig på det då. Dock tror jag dom sprutar i en vätska i äggladarna och röntgar för att se om det är fritt först, är det dritt spolar dom såklart inte??? Såg förstod jag det på på min barnmorska
    inte en aning alltså. jag har inte hört om nån som inte blivit "spolad" fullt ut :-/
  • Sofistikerad
    Lillagris skrev 2012-02-03 10:47:35 följande:
    Då hoppas jag det inte är så farligt som dom säger. :(
    Nä verkligen inte. jag ska säga till vår läkare att jag är jätterädd, så dom Måste vara extra försiktiga och ge mig smärtstillande.. 
    Jag har BIM imorgon, kände av lite mensvärk igår och typ nån dag innan de..  Vill verkligen inte att mensen ska dyka upp, vi prickade ju ÄL sååå bra den här månaden, och jag har inte haft NÅGRA spottings alls som ja alltid har varje månad... Hade haft lite mer hopp om jag hade några andra symptom men de har ja inte.. Åhhhh kan jag inte bara få bli graviiiid
  • Sofistikerad
    Lillagris skrev 2012-02-03 12:17:26 följande:
    Det ska jag oxå göra, det är säkert inte så farligt.

JAg önskar dig all lycka och håller mina tummar för att du ska va gravid.
    Enligt min barnmorska ska jag ha ägglossning i morgon så det bli en bra helg :D
    jag vet att jag inte är gravid, man bara vet liksom. men skulle ju inte va helt fel att få ett plus på stickan o bli lagom förvånad  
    hehe roligt, då har ni o göra i helgen  
  • Sofistikerad

Mensen har inte dykt upp än, men jag hade riktig mensvärk igårmorse, trodde den skulle sätta igång men ikke. tänkte testa nu på morgonen men vill inte bli besviken så jag lät bli :P väntar nog tills imorrn om den inte kommer idag

Svar på tråden Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!