Inlägg från: Sofistikerad |Visa alla inlägg
  • Sofistikerad

Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!

Lillgumman skrev 2011-11-20 17:14:51 följande:
    Min kille är likadan, han bryr sig inte så mycket, han säger att händer det så händer det. Jag tycker det är jobbigt för den känns som att det inte spelar någon roll för han om vi kan få barn eller ej=(
    så är min med. "det ÄR inget fel på någon av oss, det kommer hända snart ska du se".
  • Sofistikerad

Jag fick tid igår till Sophiahemmet, fast dock inte förns i februari verkar vara långa väntetider där tyvärr. Men jag har redan tagit massa hormonprover, samt undersökningar och andra prover så kommer inte behöva göra de där oxå, så blir nog bara spolning och sekret-prov, och spermaprov för mannen.  Så de kommer nog gå rätt fort ändå

• Sofistikerad
    lantisen02 skrev 2011-12-10 16:41:24 följande:
    segt att vänta tills i feb, men tiden brukar gå fort..

vi ska på första besöket nu på måndag morgon till infertilitetskliniken, nervöst men känns som en början til en liten knodd, hoppas bara att de ser bra ut, kommer väl vara mer nervös vid 2:a besöket då man går igenom provsvaren, vad ja förstår! Blir säkert i januari eller feb....tålamod är inte bästa dygden hos migSkrattande

Min mens har precis gått över så nu väntas de på ÄL nästa helg...

Trevlig helg  
    SKriv och berätta hur det gick sen om du vill
    Jag har ÄL på julafton, hehe tänkte faktiskt testa med ÄL test denna månad, och äta rosenrot 
  • Sofistikerad
    lantisen02 skrev 2011-12-12 14:28:08 följande:
    Hej hopp!
    nu har vi varit på ett första besök hos infertiliteskliniken, gick bra, BM var mycket gullig och trevlig, man gick igenom det basala, om man varit sjuk tidigare, social situation m.m. fick remiss till vår VC för provtagning.

nu väntar en massa prover och sen läkarbesök...känns skönt att bollen är i rullning.
    Va löjlig man är, man blir nervös i sjukhusmiljö...
    hon berättade att man lägger upp en behandlingsplan beroende på vad proverna säger.
    Hon frågade även om vi berättat för nära och kära om utredningen, vi har inte berättat för våra föräldrar ännu, vi tänkte vänta å se lite vad som händer.  Vill inte oroa dem ännu, vi har stöd av nära vänner som vet. 

Hur har ni andra gjort med att berätta för omgivningen?
    Ja vad skönt att det sätter igång nu Jag längtar tills de e vår tur.

Vi har inte heller berättat för våra föräldrar, eller nån i våran familj. Bara några få utvalda vänner som vet, och det räcker tycker jag! 
  • Sofistikerad
    Gaaaa skrev 2011-12-15 14:49:51 följande:
    Nu har jag i alla fall varit hos läkarn och fått reda på resultatet för mina tsh värden.
    och det har sjunkit. Inte så mycket som jag vill men ändå.
    Jag mår ju super bra nu och är pigg och allert när alla andra är inne i sina vinter depretioner.
    Nu längtar jag till januari och på att komma igång igen
    tsh värden?
  • Sofistikerad

Sådana prover borde man väl kunna be om på sin utredning om det har med sin förmåga att bli gravid?

• Sofistikerad

Va sjukt att alla "tycker" olika om dedär. De måste väl finnas nått korrekt svar? Typ, om ett prov är posetivt eller negativt, och på en och samma gräns, inte olika från klinik till klinik. :-S Vad sjukt!! Dedär måste jag fråga om på min utredning!

• Sofistikerad
    lantisen02 skrev 2011-12-23 07:25:35 följande:
    I morse när jag var på toaletten, så kom de en liten ljusrosa blödning....detta har jag haft nån gång tidigare i menscyklen, och då tror man ju att man kan vara gravid, men sist jag hade detta  så kom mensen som vanligt.
    Rynkar på näsan 
    Annars stämmer det in på att kunna vara en nidblödning är ca 7-10 dgr efter ÄL, men det ska ju tydligen vara ovanligt....
    hoppas hoppas att det tagit sig.

Önskar er alla en God Jul.
    HjärtaKram
    De e ju inte omöjligt
    Jag fick glad gubbe på clearblues äl.test imorse. vi sexade igårmorse, och ska göra de ikväll igen o sen imorrnbitti, eller mer, haha 
Svar på tråden Vi som startar utredning Januari 2012 i kampen om ett plus!