-
Ja, jag trodde ju i min enfald att de gjorde allt de kunde för att förhindra att det sker. Jag trodde det var en del av deras uppdrag så att säga... Skrämmande många som drabbas.Momalicious skrev 2011-11-30 21:36:45 följande:Jenni: jag ska se det imorgon. Läst lite om det i förväg här på fl och det är ju helt sjukt att de inte gör allt för att undvika att det händer. :(
-
Skönt att det läkte så bra. Det måste vara hemskt att bli förstörd, inkontinens noll sexliv och så vidare. Hur tycker du att du har blivit bemött av sjukvården angående detta?mamma smurfen skrev 2011-12-01 08:42:35 följande:
Ja det var ett intressant Uppdrag Granskning, speciellt eftersom jag var en av de 3000 som drabbades förra året.
Jag har haft "turen" att bli så gott som helt återställd, om man bortser från ärret, och att jag får en lättare svidande känsla "där nere" när vi har snusk.
-
Vanjas födelsedagstårta! Grattis alla ettåringar!
-
Tack för alla grattis! Tårtan var ett beställningsjobb. Makens arbetskompis jobbade med den tills klockan var 04.00. Så jag är glad att jag slapp göra den. Det blev en smurftårta därför att vi hade ett bröllopsmurfpar på vår bröllopstårta och sen skaffade vi en smurfbäbis som vi tänkte ha på Vanjas ettårstårta, men det blev lite mer än en enkel tårta... Den räckte till släkten på lördag, kompisarna på söndag och till öppna förskolan idag och det blev ändå över så vi har väl säkert 15 bitar kvar i frysen. Men den blev bara godare för varje dag. Svamphatten var godast.
-
Shit pommfritt! Och här har vi en smalis på drygt 8 kg som just nu endast äter välling. Grrr...LinnV skrev 2011-12-07 14:33:30 följande:Jag vägde Sixten på ÖF idag, han vägde 13,6. Inte konstigt jag får ont i axeln när jag bär honom
-
Ja, jag bryter ihop och kommer igen var och varannan dag. Hon har alltid strulat med maten men började komma igång lite men sen blev det värsta bakslaget. Hon äter i princip bara välling om ens det nu. Vet inte om jag ska fortsätta erbjuda mat men ge välling efter måltidsförsöket när hon inte äter eller vägra välling på dagen och låta henne gå hungrig. För det är väl så det blir på förskolan om inte annat. Hoppas, hoppas det vänder snart för jag blir tokig...LokesMammi skrev 2011-12-07 15:42:45 följande:Oj, är hon lika liten som Loke? Tyckte hon såg stor ut! =) Loke väger 7.9 nu!
Jobbigt det är när dom vägrar äta! -
Ja, V kan sitta och tugga på bitar av mat ibland men hon spottar ut allt. Nu har jag en hungrig och trött liten som vägrat frukost. Ska bli en inLokesMammi skrev 2011-12-07 21:16:09 följande:JAg har hört att man inte ska ge välling ist för mat, för då vägrar de mera! Men vad vet jag! =)
Loke strular också med mat, vissa dagar äter han inget knappt o andra dagar slänger han sig över maten! =) Har svårast o få i honom lunchen, då han får riktig mat. Vill inte purea maten längre utan vill ha bitar, bvc sköterskan sa igår att jag ska ge honom lite bitar som han kan plocka med själv. Gick sisådär idag! hehe
tRES
a
¨'NT ' dag
- `V hj'älpeR tillö,, -
Så gör Vanja också. Så sött! När hon dricker eller låtsasdricker gör hon aaaaah-ljud (allså vad gott-ljud) efteråt också.thegoddess skrev 2011-12-08 08:03:23 följande:Ronja har börjat sätta nappen mot nallarnas och dockas mun och säga nam nam nam haha
-
Grattis till dagens ettåringar!
-
Satt och funderade på Vanjas ordförråd och kom på de här i alla fall:
Bamse "Ba" (Idag sa hon dock "Bamse" - om en nalle!)
Tandkräm/Tandborste "Ta"
Lampa "Pa"
Mamma och pappa såklart
Äta
Mmmm.... (Gott)
Aaaaah.... (Gott efter att ha druckit)
Smack-ljud (låtsas äta-ljud, matar Bamse på tallriken, dockan osv)
Det "De" (Sa "Va ä dä" på ren Västmanländska en dag. Vet dock inte om hon menade det)
Där "Dä"
Titta "Ta"
Hjärta "Ätta"
Alla djurljud: Kossa "Mmmmmuuuu", Katt "äääääh" (som vår katt lät, kunde inte jama riktigt), hund (ibland även häst, nalle m.m.) "gnyr" (som mina föräldrars hund jämt gjorde innan kastreringen), får "määä", orm "sssss"
Kan pussa i luften när man säger "Puss"
"Bordet" Frågar var maten ska vara *slår på bordet*
Banka *bankar*
Blinka *blinkar med ögonen eller med händerna som till "Blinka lilla stjärna"
Klappa *klappar händerna*
Sen har hon ju såklart fler passiva ord. Som hon förstår men inte säger. Just ja, hon viskar orden! Ha!