Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

LokesMammi skrev 2011-11-24 21:10:09 följande:
    Såg inte er idag Jenni. Var ni på förmiddan?
    Näe... tänkte gå på em men Vanja behövde badas efter lång och kladdig lunchprocedur och sen blev liksom klockan två och sen behövde jag förbereda lite inför bilköp och barnvaktgrejer och gå ut och gå så V fick sova lite innan mormorbesök... puh! Får se om vi kommer iväg idag istället. Vanja sover igen lite. Blev sent hos kompisar igår... Men ni är vi med bil igen. 5 dagar klarade vi oss utan. Glad
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LokesMammi skrev 2011-11-25 11:36:35 följande:
    Ja, barbro sa att hon skulle barnvakta....var det 3 barnbarn igår. hehe.
    Gick det bra?
    Ja, ni skulle ju inte köpa bil! =)

Jag ska jobba idag så idag blir det lugnt. Tar mig nog till öf på måndag kanske!
    Hi, hi! Ja, det var lite svettigt att vara 3-barnsmormor sa hon, men det gick bra. Får se om vi ses nästa vecka då!
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Nu är det fredagsmuuuuuuuuuuuuuuuuuuus!

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    LinnV skrev 2011-11-25 20:55:50 följande:
    Jenni78 - inte fredagsmys då?!  
    Jo, det också! Flört
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Vad har ni för fredagsmys? Här blir det oftast tapas. Så även ikväll. Ett glas fransk cider för mig. Mums!

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Får slå ett slag för Frukt och fibrer till er med trög mage. Det finns på apotek och hälsokostbutiker som fruktkuber eller som piller. Körde med det under slutet av graviditeten då jag käkade järntabletter och blev som cement i magen. Min make tar det varje dag. Fungerar!

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Det verkar vara många som har kinkiga barn just nu. Vanja har blivit förkyld + ev tänder som spökar. I går natt sov hon oroligt och var hungrig - åt två flaskor välling under natten. Idag har hon inte ätit någonting. Så det blev inställd adventsfika för vår del. Fixade med Projekt: gardinstänger och gardiner upp istället. Farit runt och letat, sytt, skruvat, hängt... Känns som om det ska bli skönt att vila upp sig efter helgen. ;) Här blåser det snöblandat. 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    toksnippa skrev 2011-11-28 09:51:04 följande:
    Det har kommit nya rekommendationer nu från BVC hörde jag på öppnis sist, då de anser att man inte ska börja med smakisar utan med vår mat på en gång, utan att salta extra. 
    Ja, jag hade önskat att rekommendationerna ändrats tidigare. Vanja tycker mat ska SMAKA. Hon har aldrig tyckt om dessa moser som vi försökt med sen 4 månader. Kanske hade det gått bättre med maten om vi gett det vi ätit (minus det extra saltet). 
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Var tvungen att läsa vad Livsmedelsverket egentligen rekommenderar. De säger först att man inte ska salta barnets mat och sen vara "försiktig" med saltet. Tycker inte det är helt klart. 

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Bra reportage om förlossningsskador på Uppdrag granskning. Om det var karlar som drabbades skulle det nog ses allvarligare på dessa skador. 3000 per år! Förvånad

Här hemma har vi en förkyld Vanja som matvägrar. Vet inte om det är halsont, men det börjar tära på tålamodet. Hon är ju en myra i vanliga fall men nu är det en sked i kvarten. Hoppas hon blir matfrisk snart för jag ORKAR INTE MER! Kanske förskolan gör susen.

Vanja 3 december 2010
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !