Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

AnnaCL skrev 2012-01-08 23:12:32 följande:
    2 barnsmamman: tråkigt när man känner sig orolig. Men jag kan inte låta bli att undra varför du vill boka tid hos läkaren så snart du misstänker att du är gravid. Kanske kan vara en idé att ta ett test innan du gör det ialla fall. Jag kan inte riktigt förstå varför du inte testar varje gång du misstänker att du är gravid?
    För att jag inte har några tester hemma och vi har långt till apotecket och i affären här så har man inte tester då måste man beställa.
    Jag är hemma idag och ska ringa läkaren idag kl 09.00 .
    Sen får jag e tid och ska testa mig.

Saken e det att jag har alla symtom till graviditet och nu är brösten ömma inte vara vårtorna utan brösten är spännda inte så det gör ont men känns jävligt konstigt.
    Jag är så nervös inte för att jag e gravid utan att det kan vara något annat likom med mig.
    Hela gårdagen hade jag molvärk inte att det gjorde ont utan det molade til hela tiden och ökade mer och mer .
    Hade svårt och sova då jag hade så i magen.
    Jag blödde super kraftigt i 2 dagar plösligen var allt bara borta och jag hade sen bruna flytningar till o från.
    Jag vet inte vad som händer med min kropp.
    Så jag måste kolla upp mig hos min läkare idag.            
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2012-01-09 11:52:31 följande:
    Om man går själv utan att hålla i sig så går man ju.......... =)

Instämmer
    När man går utan att hålla i då går man och då spelar det ingen roll hur många steg det är

Ebba var 11 mån gick 12 första steg sen gick hon samma dag utan stopp .
    Amadeus gick när han var 8 månader med sina 4 första steg utan stopp .
    Elias är 1 år och gick ett steg igår men jag har det som åt ta sitt första steg för det var det också men går inte som alla andra utan vill krypa men står hela tiden utan stöd och står och står utan att hålla i likom       
  • 3 barns mamma84

Hej !
    Igår var jag hos läkaren och gjorde gravtest.
    Det var neg men hon gjorde diabetes test och urininfektionstest alls så bra ut alltså ingenting.
    Nu tyckte hon att jag skulle återkomma om mensen inte kom och symtomerna inte la av som dom fortfarande inte gjort tyvärr.
    Nu har jag fått ont i mitt snitt ärr och det svider och bränner och gör ont är alltså öm .
    Igår så fick jag feber på kvällen och hela natten och morgonen.
    Nu e jag sjukskriven från jobbet men få se om jag ska jobba i morgon iaf beror på hur ont jag har.
    Så jag ska alltså göra ett nytt test hos henne då hon inte vågade säga om jag var gravid eller inte hon tyckte jag skulle vänta.
    Kom även en rosa blödning igår sen var det borta,torkade mig och det var borta. 
    Kan va så att det är tidigt än igen anning.
    Jag ska också köpa test nästa vecka då mina tester jag beställde inte har kommit ännu.

Så ligger det till hos mig inget jag döljer som vissa tror sig.           

• 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2012-01-10 17:30:04 följande:
    Har samma probl här jävla konstigt asså.
    Kan blödning bim + 12 som mens ett dygn sen bara när jag torkar mig.
    Jobbigt
    Ja här blödde jag 2 dagar sen stopp helt.
    Sen har allt spökat till.
    Nu snitt ärret som ger problem behöver bara sitta ner så gör det ont.
    Sen liten rosa blödning igår sen borta direkt man torkat sig :-/ fattar ingenting !!    
  • 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2012-01-10 17:40:49 följande:
    Skumt.. Jag antar ju det är nån depression light här som ställt till det. Så trött orkar knappt stå upp trots järntabl 2 veckor nu. Molvärk i magen. Ja det blir väl ordning på det snart. Hoppas det gör det för dig med
    Har samma sak men inte depression så mkt men ingen ork bara men jag jobbar och när jag väl jobbar mår jag naturligtviss bra.
    Järntabletter är jag inte längre men har en burk men det är massa annat i det med som man ska äta som gravid.
    Ja jag hoppas det blir bättre för oss två här.

Nu måste jag gå har så himla ont när jag sitter ner så det håller på i ärret sablans ont !!     
  • 3 barns mamma84
    Mama Jessie skrev 2012-01-10 19:08:54 följande:
    Anton äter mat vid 17-18 sen välling med 2 dl välling, sort spelar ingen roll, innan 19 då han oftast lägger sig. Sen äter han frukost vid 8.

2barns: vad menar hon med att du ska återkomma om du inte får mens? Du har ju haft mens, visst kortare än vanligt men ändå mens.

Man blir ju helt slut av att jobba! Mamma har hjälpt mig med Anton 2 nätter men i morse ville han till mig 4.50 då mamma skulle till jobbet. Kul tid att bli väckt på när man ska upp 50 min senare :P. Nu är han hos pappa till fredag men jag fasar för när jag ska ha honom själv på nätterna och sen gå upp så tidigt och jobba hela dagen, blir nog till att lägga sig samtidigt som Anton..
    enligt henne inte mens utan något annat ..men hon visste inte . de va ju så konstigt
  • 3 barns mamma84

Själv hade man ont hela går kvällen kunde inte sitta eller stå längre tid då det brände sved och var så obehagligt i snittet.
    Efter 2 st panodil blev det lite bättre och lugnare.
    Men skönt att bara vara sjukskriven få se vad som händer i morgon.
    Har iaf lämnat amadeus på dagiset han skulle bada idag.
    Elias sover.
    Ebba är i skolan.     

• 3 barns mamma84

Stort Grattis stora Killen Loke på din första födelsedag Nalle grattis mamma Suzzy till 1 åringen han leve hurra hurra hurra Hjärta

Så ont i ögonen.
    På måndag ska jag boka tid till ögon op och se vad det blir med glasögon.
    Kan inte sluta spänna ögonen om jag inte spänner så ner jag ingenting på tv text eller det jag läser .
    Blir bara värre o värre .. *Suck*
    Snittet gör fortfarande ont jävla skit också !!
    Hormonerna som  spökar !!
    Grrrr jävla liv ...
    På fredag ska man också börja rida e så nervös hahaha det var ju ett tag sen jag red jag var väl 19år när jag stoppade till .
    Nu ska jag börja igen woohooo längtar.

Lillsnurr:
    Vilken är det bästa och billigaste stället på nättet att beställa ridbyxor stövlar ??
    Hjälm har jag redan den är i sverige hos mamma så jag ska be pappa ta den när han kommer den 20:e troligtviss mamma också HOPPAS jag                   

• 3 barns mamma84

Saknar Älskarnova var håller hon hus ????

• 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2012-01-11 22:56:08 följande:
    Hööks eller börjes är nog billigast skulle jag tro. Jag brukar köpa ridbyxo på Ullared när jag bara ska ha några enkla. Annars köper jag hästsaker på ett ställe som heter travshoppen som ligger utanför stan (Linköping ) eller på sharpman. stövlar och ridskor vill jag gärna prova först.
    Hööks ja den känner jag tror det är www.hööks.dk
    Hmm ska titta i mon
    Tack ska du ha ..

Ja ullared åååh saknar stället !!
    rusta eller va det någon annan ställe där hade dom massa billiga rid saker osv ..       
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !