Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

LillSnurr82 skrev 2012-01-11 23:21:16 följande:
    Jo behöver man inte märkes grejer så finns det ju på typ rusta och dyl till billigare pris.

Åh jag saknar att rida... Längtar tills dagen jag kan börja rida in min lilla prins. Det bästa som finns att rida in och utbilda hästar :) ännu roligare när det är ens egen häst oxå. Red ju in min systers häst åt henne. Men ska nog börja rida lektion på ridskolan när jag klämt ut ungen i magen.. Typ efter sommaren...

Rida är som att cykla 2barns, har man en gång lärt sig grunderna så sitter de i ryggmärgen. Bara att fin slipa och lära sig nya saker sen, för inom ridsporten är man aldrig full lärd! Lycka till!

Hahaha ja som du skrev rida är som cykla kan man så finns det där

Red du sist när du väntade agnes ?
    Men snart så har du sin bebbe nr 2 och så upp på hästryggen igen
    Jag längtar själv redan ojoj jag kommer vara så spännd när jag kommer upp på en häst rygg igen !! shit alltså ..
    men skönt att bara vara i några timmar i ett stall privat stall alltså hos henne och bara pocka som jag ÄLSKAR och bara ta hand och snuffa in sig hästlukten igen och bara njuta av det man längtat efter i många år.

Jag behöver inte mäsrkes saker utan jag behöver bara några st byxor som man kan ha som sitter bra på och när amn sitter upp å hästen och sen att det inte är obekvämt likom.
    Men vet inte om jag ska ha hel eller halv skodda byxor ?? hade hel skodda innan som var underbara          
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Snacka om att man har ett barn som sover och sover och åter sover nu måste jag ta honom upp då jag måste lämna amadeus på dagiset.
    Så när vi kommer hem får han sova igen om han vill  
    Konstiga goa ungen !!

• 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2012-01-12 08:44:29 följande:
    Hahaha..
    MINA barn går upp senast klockan 06..får jag sova efter det räknar jag det som sovmorgon..Idag gick jag upp innan 05..;) 
    Ups ja så är det vissa ggr men vissa små är mer morgon pigga.
    Jag tror elias har fått detta ifrån mig haha jag skulle kunna ha sömn mössa på mig hela tiden bara sova och sova
    Sovmorgon hmm för mig är det kl 09 tiden men när man jobbar måste man ta dom upp och det gör såååå ont i hjärtat.
    Men nu måste amadeus till dagiset så jag måste sluta prata nu haha annars kommer inte änns elias upp ur sängen sin vällingen ska jag fixa nu till honom sen upp och hoppa.

När gick du upp idag ?
    Jag skriver till dig i ja du vet       
  • 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2012-01-12 09:21:31 följande:
    Nej jag börja rida 2-3 veckor efter att Agnes var född ungefär och red tom sommaren 2011 då min gamla häst blev för dålig att rida på. Sen tog jag ju bort henne nu innan jul. Så har bara hennes bäbis kvar som är född juni-2010. Så honom ska jag hänga in innan jul tänkte jag för att sen rida in honom i början av 2013, då jag vill vara med i 3-års testet med honom som är i april-maj någon gång. Jag gillar mest oskodda ridbyxor, de är skönast att ha på sig. Annars helskodda om man rider mycket dressyr.
    Okej trodde du red också när du var gravid .
    Härligt då har du fullt upp med 2 barn och en 3 åring du ska rida in
    Tråkigt bara att din sto blev allvarligt sjuk.
    Hur har fölet det efter detta ?   
  • 3 barns mamma84

Elias leker med pappas ficklampa och stoppar i munnen och hela munnen lyser

• 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2012-01-12 10:37:25 följande:
    Jo jag red när jag var gravid med Agnes, ungefär halva graviditeten men på slutet red jag bara lättare pass. Nu har jag ju inte haft någon häst att rida :( "fölet" tog det bra eftersom han var över året när hon gick bort så hade han ju ändå fått lång tid tillsammans med henne. Han stod i egen box och träffa henne bara i hagen sen han var ca 6 mån. Han har ju kvar sina kompisar som är jämngamla med honom som han leker med i hagen.
    Låter mysigt för honom och skönt att han inte e ensam.
    men så jobbigt när saker blir som det blir.
    Men snart kan du sitta dig upp på honom.

Innan du rider in så lägger du väl typ ''lätta'' saker på hans rygg och lär honom att ah något i ryggen och sen lägga på täcke och sadel så han får ''tyngre'' saker upp .
    Sen massa annat smått bara för att öva honom fram .

var med om detta själv nämligen        
  • 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2012-01-12 10:49:36 följande:
    Jo jag vet hur man rider in en häst, ridit in några stycken och ridit sen jag var typ 3 år . Som ja skrev, ska jag hänga in honom innan jul ( hängas in menas med att han lär sig ha sadel sen att jag hänger på honom utan att sitta upp) Har redan nu börjat dra saker över hans rygg och vart ute på promenader med han.. Men han är mer i luften än på marken kan jag säga.. Hel vild :) men sånt är bara kul, men rädd och ovan är inget man kan vara i närheten av mitt vilddjur :)

*Skrattar* GUD så roligt haha ja jag känner igen detta mer uppe i luften än på jorde
    Men det är så mysigt.
    Jag hade en som var LIVRÄDD av bilar.
    Jösses så fort en bil kom så skenade hon iväg hahaha men jag lyckade bromsa in henne ta henne åt sidan och lugnade ner henne.
    Det fanns ingen annan möjlighet till ridhus då .

• 3 barns mamma84

Nu har ajg en trött och jobbigt elias här hemma !!
    Han ska ta ner allt pilla på allt blir arg när han inte får.
    Slår och slänger sakerna och vill ändå att ajg ska ta och ge till honom.
    *Suck* nu lägger jag honom i säng då han verkligen är trött pojke.   

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2012-01-12 11:09:10 följande:
    Elliot har varit på 1-årskontrollen idag och han vägde 11450 gram och var 78,5 cm lång. Sprutorna hade gått bra, han blev arg för att han blev fasthållen snarare än ledsen för sprutorna. Lär väl bli feber för honom nu då. De flesta verkar ju ha fått det.

Det värsta är när man måste hålla i dom medans dom får sprytan
    Elias blir bara lessen av att han blir fast hållen fast han inte vill och nu har han blivit ass rädd av läkaren också .-( så fort han ser läkaren gråter han bara.
    men så fort besöket eller vaccinen är över e han super glad igen.  
  • 3 barns mamma84

Själv har man inte haft 1 års kontrollet bara vaccinet och vägning och mättning.
    Min bvc ja hon har jag sällan.
    Hon ska skicka brev i mars/april för 1 års kontroll .. 1½år  

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !