Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Innan Loke när jag slutade med p-piller så ville jag SÅ GÄRNA bli gravid! Ville jätte mkt! Jag räknade ägglossning o mens.  Ville FÖR mkt så kroppen sa att jag var gravid varje månad. Sen mens hela tiden. Tog mig 10mån o bli gravid! När jag väl fått nytt jobb o sket i o räkna utan bara var! =)

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi

Det är så mysigt, Loke har börjat pussas o kramas. Man kommer hem från jobbet o han kryper allt han kan till mig, jag tar upp honom o han lägger sin kind mot min med armarna runt halsen. Sen en öppen mun mot min kind. *mys*. Idag när jag satt på golvet med honom i knät så gjorde jag puss ljud med en plutmun o han tog sin stängda mun mot min o sen försökte han pluta han med. *mys*
    Han kan nästa slängkyss. Han sätter handen mot munnen! =)

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2012-04-20 09:51:51 följande:
    Jag ska bli lastbilschaffis! 7/5 börjar jag yrkesförarutbildningen:). Var på intervju igår och idag ringde dom och sa att jag kom in.
    Gissa om Anton kommer gilla mammas nya yrkesinriktning;)
    har också funderat på det! =)
    Stronza simpatica skrev 2012-04-20 08:49:53 följande:
    Grymt jobbat Malin, nu blir jag imponerad!! Måste också ta itu med det, är inne i en mega sockerberoende fas och bakar nästan varje dag ... Inte bra. Ska sluta på måndag. Men börjar inte banta förrän jag slutat amma helt. Bra ursäkt va??:)
    du ska inte banta när du ammar! ta tag i det sen! du kan tänka på vad du äter men absolut inte banta! =)
  • LokesMammi

Loke säger bara: Ga-ga, da-da, pa-pa, ma-ma och sitt eget språk!
    Säger man mamma eller pappa till honom så pekar han på lampan. hehe
    Det är mkt pekande och äh,äh när han vill nåt medan han pekar.....
    De barn som har två språk hemma brukar ha svårare o lära sig o prata och de barn som lär sig danska är de som lär sig o prata sent! De förstår inte språket! =)

• LokesMammi

Men varför tjafsa! Det är bevisat att  barn som lär sig två språk talar senare! Sen är det inte så att det gäller ALLA barn, men generellt! Sen är det också bevisat att danska barn lär sig o prata sent för de förstår inte vad föräldrarna säger! Det är det svåraste språket. Bevisat!
    Jag tycker det är bra att man lär sina barn mer än ett språk om man har  det hemma. Här är vi bara svenskar o Loke lär sig bara svenska. Men han kan inte prata alls. Pratar bara sitt språk! =)

• LokesMammi
    Stronza simpatica skrev 2012-04-23 01:45:35 följande:
    Godnatt tjejer,
    Min tjej vill gärna bara sova i min famn och jag sover ju så dåligt då:-/! Nu har jag lagt henne i hennes vagga på magen och då blir hon så lugn och somnar direkt men jag vågar ju inte låta henne sova så om jag inte då kollar henne hela tiden, vad göra?
    Vill sova själv någon natt!

Kan lova er att 3barns kommer lura runt här ändå, det brukar ju inte vara någon logik i hennes yttranden och handlingar!
    Men men vem bryr sig??!!
    Passa på o njut! =)
    Jag förstår precis. Loke var och är lika dan! Hon kan sova på mage på dan men inte på natten, så gjorde jag med Loke. Han är en mag- och sidosovare! Alltid varit!
    Pappa kan inte ta henne lite? Eller är det bara mamma som gäller? =)
  • LokesMammi
    LinnV skrev 2012-04-23 08:22:13 följande:
    Jag har då börjat ignorera hennes inlägg för länge sen. Ingen idé att svara henne för hon lyssnar iaf inte..

När jag jobbade igår ringde jag hem för att se hur det gick. Då hade Sixten gnällt sen jag åkte till jobbet och när han hörde mig i telefonen blev han helt hysterisk och ropade efter mig hur ska han kunna vara på dagis när han inte ens kan vara en kväll med sin pappa =/
    Loke gråter när jag sticker till jobbet. Slänger sig på mage och bankar o sparkar på golvet! Kan skrika i 10 min säger gubben. Lite jobbigt!
  • LokesMammi
    April barn skrev 2012-04-23 10:13:59 följande:
    Fan idag kom mensen, urs vilken jävla skit dag! Fattar inte vad som är fel först dör barnen och nu vill det inte ens ta sig Gråter
    Vet att det bara blir tredje försöket nu men jag har ju alltid blivit gravid på första försöket så det känns på en gång som att det är fel Rynkar på näsan
    Förlåt, men du kanske vill för mkt. Då tar det sig inte! Så var det för mig! :/
    Stronza simpatica skrev 2012-04-23 14:29:03 följande:
    Suzzy: min sambo går upp med Oliver varje morgon kl 7 medans jag och Denise ligger kvar och sover till 11.30 så jag kan inte klaga;)!
    Låter väldigt skönt! =)
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2012-04-24 07:37:20 följande:
    Jaha då har dagen kommit då man blir 30 år ung.. Fick en bukett rosor av sambon nu på morgonen annars blir det lite mer firande på lördag när min familj kommer.

Tips på vad man kan bjuda på i matväg till 8 vuxna och 3 barn? Blir jordgubbstårta med nöt och mandelbotten till fika.
    Wohoo!!! Grattis TANT på din stora dag idag! Hurra!!!! Skål Skrattande
    April barn skrev 2012-04-24 08:21:04 följande:
    Jag blir 20 år ung imorgon Flört
    Hipphipp HURRAAAAA i förskott! =)
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !