Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Lycka till! Håller tummen! Snart är det förhoppningsvis över!
Lycka till! Håller tummen! Snart är det förhoppningsvis över!
Innan Loke när jag slutade med p-piller så ville jag SÅ GÄRNA bli gravid! Ville jätte mkt! Jag räknade ägglossning o mens. Ville FÖR mkt så kroppen sa att jag var gravid varje månad. Sen mens hela tiden. Tog mig 10mån o bli gravid! När jag väl fått nytt jobb o sket i o räkna utan bara var! =)
Det är så mysigt, Loke har börjat pussas o kramas. Man kommer hem från jobbet o han kryper allt han kan till mig, jag tar upp honom o han lägger sin kind mot min med armarna runt halsen. Sen en öppen mun mot min kind. *mys*. Idag när jag satt på golvet med honom i knät så gjorde jag puss ljud med en plutmun o han tog sin stängda mun mot min o sen försökte han pluta han med. *mys*
Han kan nästa slängkyss. Han sätter handen mot munnen! =)
Jag har gått ner typ 5kg. Har 10kg kvar! Helst innan 16maj =)
Har börjat med LCHF men tål inte fisk o ägg...... :/
Loke säger ingenting! :(
Loke säger bara: Ga-ga, da-da, pa-pa, ma-ma och sitt eget språk!
Säger man mamma eller pappa till honom så pekar han på lampan. hehe
Det är mkt pekande och äh,äh när han vill nåt medan han pekar.....
De barn som har två språk hemma brukar ha svårare o lära sig o prata och de barn som lär sig danska är de som lär sig o prata sent! De förstår inte språket! =)
Danska är så svårt! Fattar ingenting!
Tycker även att norska är svårt! =)
Men varför tjafsa! Det är bevisat att barn som lär sig två språk talar senare! Sen är det inte så att det gäller ALLA barn, men generellt! Sen är det också bevisat att danska barn lär sig o prata sent för de förstår inte vad föräldrarna säger! Det är det svåraste språket. Bevisat!
Jag tycker det är bra att man lär sina barn mer än ett språk om man har det hemma. Här är vi bara svenskar o Loke lär sig bara svenska. Men han kan inte prata alls. Pratar bara sitt språk! =)