Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Mama Jessie skrev 2012-03-18 21:15:14 följande:
    Här är verkligen både små och stora barn:). Anton ligger nog mittimellan ;)
    Loke är minst som vanligt!
    Men vad hände med Cissi 07006 eller vad hon hade för nick..... Cornelias mamma!
    Cornelia var lika liten som Loke. Hon var det tack vare RS.....
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi

Era barn har iaf ngt o ta av när dom är sjuka o inte äter. Loke som bara väger 8kg har inte så mkt o ta av. Innan maginfluensan o ingen mat på 1 vecka så kände man revbenen o ryggraden.
    Hoppas bvc sköterskan ringer nästa vecka för vägning. Skulle ha ringt i måndags.....

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2012-03-18 22:34:46 följande:
    Byta ståände haha ja det e inte lätt här alls för då gr han sin väg eller ska hålla på och larva sig som bara den .
    så det e omöjligt här

Lokes mamma:
    Kan förstå det
    Jobbigt.
    Få se vad dom säger när du ska till vägning med honom.
    Ger du honom fettande mat o massa smör o olja ?

Elias äter som en häst iaf äter o äter men han e lång o smal pojke.
    Innan var han en knubbis hihi men efter sjukdommar så ville han inte äta så han blev smal.
    Men när barn går blir dom mer aktiva och rör sig mer o mer så då försvinner bebbe hullen bort av vissa.             
    Har alltid fettat o oljat hans mat! =)
  • LokesMammi
    AnnaCL skrev 2012-03-18 23:06:02 följande:
    Här vägde hon in på 9,9 kg vid ett år. Hon äter oftast bra och nuförtiden försöker vi att hon ska äta av all vår mat och inte laga nåt speciellt till henne. Vi tvingar henne inte att äta men ställer bara inte fram något annat. Vissa gånger är det lite tålamodsprövande men nu har hon börjat tycka om starkare kryddor och så.  
    Vill också kunna laga mat utan o laga specialmat! :(
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2012-03-19 12:53:23 följande:
    Kul att börja bebisverkstan snart Linn! Själv kan jag inte riktigt bestämma mig hur jag ska göra, fastän jag är jättesugen. Sambon vill när som helst så det är liksom mitt beslut så att säga.
    Låter kul o ha en sambo som vill. Min vill inte förrän vi bor i hus!!!!!! Det kan ta 10år sa jag då. Jaha? Fick jag till svar..... BLÄ!
  • LokesMammi
    LinnV skrev 2012-03-20 08:40:10 följande:
    Sixten äter en bra matdag ungefär såhär:
    8 0,5 dl havregryn eller ett stekt ägg och en smörgås
    11.30 lunch, allt från 1 dl - 2,5 dl beroende på vad det är
    15 en frukt, ibland en smörgås också.
    18 middag, samma mängd som lunch
    19.30 250 ml välling
    Ca 2 200 ml välling
    Varför äter han på natten? Det slutade vi med när Loke var 7mån! Vaknar han på natten får han vatten!
    Bara en undran........
  • LokesMammi
    william12 skrev 2012-03-21 13:00:12 följande:

Hej! 

jag har också ett barn som är fött i december 2010  

Williamvfödd 12/12 -10 v39+2 kl 11.31. Vägde 3 720g, 53 cm - Karlshamn

Hej!
    Välkommen hit! Jag är den enda med januaribarn! =) 11/1-11 =) Sååå fint datum! =)
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !