Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

3 barns mamma84 skrev 2012-03-05 11:43:20 följande:
    hur menar du rød ?
    Elias var bara prickig men jag misstænker værme utslag bara på honom før nu e det borta.
    jag sja ringa lækaren på onsdag då ær det sista dagen fær att ge honom pencillinen .
    woohoo æntligen .
    Han blev röd, inte prickig! Som om man är ute i solen för länge o då över hela kroppen!
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi

Nu är Loke frisk! Idag efter morgongröten var han fortfarande hungrig så han fick ett rån o tugga på. Gav honom en burk med kalkon o ris till lunch (sen lunch) o den svepte han. 8mån burk. Dessert med äpple o banan gick bra det också! Såååååå skönt! Har fått tillbaka min bebis! =)
    Han sov hela natten också!

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2012-03-06 13:48:10 följande:
    Det låter ju helt klart underbart !!
    Japp! Så lycklig!!!
    Svängde förbi bvc idag o vägde honom på vågen som står framme o han har gått ner 2g i vikt typ! Vägde 8.4 förut o 8.2 nu! Men inte så konstigt efter 1 vecka utan mat. Så nu är det till o fetta till all mat igen o ge honom så mkt han vill ha! =)
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2012-03-06 14:05:47 följande:
    Skönt att han är frisk! Det är Elliot med. Han är sitt vanliga glada jag igen och det är sååå skönt! Penicillinet tog slut igår så nu slipper han det också.
  • LokesMammi

Köp vätskeersättning på apoteket! Man ska inte göra egen till små barn. Vet inte var gränsen går, men så sa hon på 1177. Så det blir rätt balans på salt o socker. Sa iag läkaren på barnakuten till oss!
    Så länge Oliver kräks så ge vatten.
    1tsk var 3-5min!

• LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2012-03-08 21:22:16 följande:
    gassig ??

Om han är gassig så ta tag i bennen och ''cykla'' eller ta benen och håll i och ta mot magen för att hjälpa till med att luften kommer ut.
    Eller lägg honom på magen.

Om inte det så kan du nog se om du skippar något som bildar detta som grädde osv som ''bygger'' gassigheten.      
    jag har "sprungit till bäcken" med benen! ligga på mage gör han jämnt, men ligga still går inte nu längre
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2012-03-08 21:30:17 följande:
    Ja då e det inte så lätt.
    nästa gång han bajsar om du hinner så kan du ''hjälpa till'' trycka upp benen mot magen och hjälpa till så både luft o bajs kommer ut.

(Lättare när dom e små bebbar) o inte nu.
    Men det lär gå bort i natt / morgon .     
    vill gärna att det går över nu. fick inte sova inatt o lär inte få sova nu heller. imorgon är min 8onde arbetsdag, vill gärna sova! =)
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !