Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

mamma smurfen skrev 2012-03-01 14:55:29 följande:

AJdå...

Jag har ingen av er på Fb juh....

Men jag heter iaf sonja gimdal...om någon vill lägga till mig*ler*

vad heter stronza på Fb då...så jag kan se bebben=)

Finns ingen sonja gimdal! =)
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi

Jag jobbar som undersköterka! Pluggade heltid, MedLearn via komvux. Läste på distans samtidigt som jag jobbade heltid o separerade! Men jag klarade skolan en månad innan beräknad tid! Den var på 1½år! Jag trivs som uska o har jobbat i äldreomsorgen i 10år!
    Har sökt sommarjobb på sjukhuset!

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi

Nu har inte Loke kräkits på över 24h! Såååå skönt! Men tar inte ut ngt i förskott! =)
    MEn det "positiva" med kräksjuka är att han är exsemfri o kli fri! hehe. Bara lite exsemig runt vrister o handleder!
    Sååååå len o go på kinderna. Tror han aldrig varit så här fin! =)
    Blir till o börja om från början nu, skriva upp vad han äter o börja med smakisar! Han har ju inte ätit på en vecka!

• LokesMammi

Nu är Loke sprallig o busig. Fortfarande tröttare än vanligt, men han har ju ingen energi så det är inte så konstigt! Fick ploentagryn gröt nyss. Han skrek av hunger så då gjorde vi en portion. Får se om han får behålla det! Första han äter sen i söndags! :/
    Sen har han kommit på en ny grimasch, dra läpparna över tänderna, ni vet så man ser tandlös ut! Ner med ögonbrynen o ut med armarna! haha

Hoppas Elliot mår bättre nu!

• LokesMammi
    Anairda skrev 2012-03-03 21:19:00 följande:
    Jag vet då är den guld värd! Men vad gör man? Man måste sluta ngn gång o lika bra att ta tjuren vid hornen redan nu
    Ja, passa på nu! Jag hade tänkt avveckla den i januari, men misslyckades! :/
  • LokesMammi

Finns alltid en läkare o ta sig till/ringa till på helgen!
    Vi åkte in till barnakuten på en söndag, kunde ringa till 1177 på en söndag! Så nånstans finns det alltid o få tag på nån!
    En ordination ska man aldrig ge annat än vad det står! Får man utslag ska man ringa direkt! Det gjorde jag när Loke reagerade på kåvepeninet!

• LokesMammi
    Jasminris skrev 2012-03-05 08:38:01 följande:
    Äsch länken funkade inte. "När du får behandling med antibiotika är det viktigt att du följer läkarens ordination och tar hela kuren. Om du avbryter behandlingen kan bakterierna utveckla resistens mot antibiotika. "
    Om man får allergisk reaktion mot pencillin som Loke fick så ska man avbryta kuren, men endast via läkares order! Men annars ska man aldrig bryta kuren o inte ge egen dos!
    Vi ringde läkaren när Loke blev röd! Då sa hon avbryt omedelbart! Han blev verkligen röd! Inte röda prickar utan solbränd röd över hela kroppen!
    När läkaren går in på Lokes journal så kommer det upp en varningsskylt ang pencillin! Det är bra! Fast vi ska göra en provocation på pencillin!
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !