• LinnV

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jag tycker det är hopplöst med blöjor. När vi var hos mina släktingar fanns det inget Willys i stan utan närmaste var 4 mil bort. Så vi fick köpa libero strl 5, sitter bra men läcker efter en liten stund, ingen uppsugningsförmåga alls.. Vi har använt Willys byxblöjor länge och de läcker aldrig, billiga är de också

Sixten har börjat sova jätte bra! somnar vid 20, vaknar 5 för välling och sover till 8 om jag inte väcker honom. Nu måste vi gå upp 7 för att vi ska hinna till skolan med Lina.. Däremot är han inte hungrig när jag väcker honom så han får frukost när vi kommer hem istället! 

• LinnV
    ludicrous skrev 2011-11-15 21:41:53 följande:
    Hur de som har barn med någon annan än pappan till decemberbebisen :)

Om det är skillnad på barnen o hur det funkar?
    Vi gör ingen skillnad på barnen! Johan behandlar Lina som om det var hans eget. De älskar varandra, det säger de ofta! Det har fungerat bra från dag ett här, men Lina är jätte mammig och gillar inte att vara med någon annan vuxen så det problemet finns såklart och kommer alltid att finnas. Men det har inget med Johan att göra..

Hade det inte fungerat så bra som det gör hade jag kastat ut Johan. Att mina barn har det bra är viktigare än att ha någon kille! 
  • LinnV

Vad tråkigt att han inte bryr sig och engagerar sig, inte ens i sitt eget barn Alla förtjänar en pappa som bryr sig! Dessutom förtjänar du en sambo som bryr sig om dig och vill hela familjens bäst!

• LinnV

Såhär ska tråden vara hela tiden tycker jag. Precis såhär var den ju förut. Alla ger varandra peppning och stöd Jag blir tom glad när jag läser nu! 

Sixten somnade 21.30 (två timmar senare än vanligt) vaknade flera gånger, åt två flaskor välling. Gnällde och hade sig, vaknade sen vid 7 när jag och Lina satt och åt frukost, jag går upp 6.20... Sen efter vi lämnat Lina i skolan gick vi till ÖF, är 6-18 månader onsdag fm. Sixten busade järnet i två timmar, han älskar att vara där, när vi gick hem så somnade han i vagnen direkt, han var helt slut  

• LinnV
    Mama Jessie skrev 2011-11-17 19:27:14 följande:
    Japp! Har du inte sett det innan :)? Köpte en svart för 229 kr tror jag
    Åhh, synd att vi har så långt dit Skulle behöva en ny för den vi har är det inga hål för bältet i.. Hoppas svärmor åker dit snart!!
  • LinnV

Magda då  

Jag slutade röka 10 dagar efter jag plussat med Sixten, har fest rökt ett par gånger efter men det är bara när jag druckit lite vin som jag tycker det är gott så skulle aldrig kunna börja igen! Sen sa Lina att hon inte vill att jag ska dö så jag får inte röka. Och hon har ju så rätt.. 

• LinnV

Sixten äter bara hemmagjord mat hemma, jag äter ju så han får samma som mig. Äter vi något han inte gillar så har jag alltid någon matlåda i frysen..
    Är vi borta får han 8-månaders burkar. Han gillar inte de från 12 månader. Har provat ett par olika men han vägrar mer än ett par tuggor.. Bara två veckor kvar tills han är 1 år så tror inte heller det är någon fara att ge de burkarna. Han äter ju all våran mat så!

Jag är mycket större än innan jag blev gravid med Sixten. Får inte på mig några gamla kläder än =/ 

• LinnV

Jag är såååå trött. Har varit det hela veckan. Sjukligt trött så har lagt mig runt 21 varje dag och ändå vaknat trött. Igår var vi på stan och idag är jag jätte svullen och har ont i benen.. Tog ett grav test för två dagar sen men det var negativt. Vill bara sova...

• LinnV
    Momalicious skrev 2011-11-19 09:40:19 följande:
    Jobbigt för er som mår dåligt. Jag har nu kommit in i den värsta hostfasen av förkylningen och jag dör så ont det gör. Hela halsen är sönderriven typ. Usch.

Linn: du kan inte ha brist av något då? När ska du ha mens?
    Jag har varit såhär trött en hel vecka nu =/ Börjar med järntabletter idag och provar om det är det! Annars vet jag inte. Jag ska ha i slutet av nästa vecka..
  • LinnV

6.40 tyckte Sixten det var morgon idag, det gjorde ju inte min trötthet bättre. Men i morgon får jag sova till 9 för då går Johan upp med Sixten!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !