• LinnV

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Tycker att det är mycket bättre att ha en vanlig tråd så att alla kan vara med och skriva, vad är det för vits att ha en tråd om inte alla kan vara med?!

Är helt slut efter idag men har bestämt mig för att bli smal så nu ska jag ta ett pass på min crosstrainer.. Fick äntligen på mig min ulljacka i strl 36, underbart nu när det är så kallt ute.. Men har 8 grav kg kvar som ska bort. Sen 5 kg till innan sommaren, det går bara jag ger kämpar!! Har haft ätstörningar till och från när jag var yngre så vad en normal portion är har jag egentligen ingen aning om, ser vad sambon tar så tar jag 2/3 av det typ Tungan ute

Kom på att jag måste ringa om vårat staket för det har gått sönder ännu mer. Det är byggt för två år sen men en bil har kört in i det och sen har de fusk lagat det två gånger..

• LinnV
    mamma smurfen skrev 2011-10-26 14:05:23 följande:

Får jag bara flika in, utan att "välja sida", att nu när denna tråden finns, som startad fortsättning på 1a tråden, så kan man kanske fortsätta på denna, spelar ingen roll VEM som startade den, den funkar juh!

2barnsmamma, de va super snällt av dig att lägga ner så mycke tid, både på grupp-tråden och nu på den du startat som "vanlig-tråd", men nu när denn finns så behövs inte en till, menar inget illa, och uppskattr verkligen att du lagt ner all den tiden, samma gör nog de andra!

Kan vi, alla, nu bara fortsätta i samma anda som i 1a tråden kanske?

Dvs, stötta och finnas till för varandra?

• LinnV

Oj, dagis har vi inte sökt än, har massa mammadagar kvar som tur är! Här ska man söka 3 månader innan för att vara garanterad en plats. Men nu har de stängt en förskola pga mögel så de 50 barnen har väl förtur så är tur jag inte behöver plats än! De två närmaste dagisarna är bara förvaringsplats, de gör inget med barnen så de vägrar jag! Men finns 2 st halvvägs till Linas skola (tar kanske 15 min att gå) som är mycket mindre som gör massa utflykter. Får han inte plats där får mina svärföräldrar passa honom när jag jobbar, de är pensionärer.. Men som sagt inte dags än!

• LinnV

Hur duktiga är era små på att leka själva? Sixten är hopplös, om jag sitter på golvet och kollar på tv är han jätte duktig och leker, men sätter jag mig vid datorn eller i soffan så gnäller han bara, ska sitta i knät och ner, och upp igen. Tills jag ger mig och sätter mig på golvet igen..

Jag är så trött, Sixten sover ganska bra så beror inte på det. Har börjat äta vitaminer ifall jag har järnbrist eller något. Kanske bara beror på att det är så mörkt ute typ jämt?! 

• LinnV

Hoppas det går bra i morgon Magda! Ska hålla tummarna för dig! 

• LinnV

Vi använder inte skötbord längre för han ligger inte still.. Men vi byter i badrummet, Sixten står och håller sig i badkaret eller toastolen, vill inte ha bajsblöjor på annat ställe än badrummet.

Jag använder faktiskt nästan bara våtservetter till Sixten, men han är aldrig röd iaf! Läste ett test som jag tror testfakta gjort, de kom fram till att liberos var bäst, snällast, med minst kemikalier eller hur det nu var. Mycket bättre än natusan som jag alltid haft förut. 

• LinnV

Sixten badar en gång i veckan ungefär. Händer, armar och ansikte tvättas varje gång han ätit. Sen tvättas ju rumpan när man byter blöja. Sixten har problem med torr hy så bvc sa att en gång i veckan räcker bra. Sen smörjer vi med miniderm varje dag. Jag har psoriasis (har som tur är sluppit besvär sen sixten föddes) och min sambo har jätte mycket problem under höst och vinter med torr hud, så är inte så konstigt om Sixten också blir torr..

• LinnV

Jag mådde jätte bra när jag väntade Lina, var bara tröttheten som var jobbig, inget annat! Men med Sixten mådde jag skit dåligt, det värsta var att jag mådde illa v. 5 - 22 tror jag och blev sjukskriven 50% för foglossning v. 15 som bara blev värre.. Tröttheten var också hemsk, kommer ihåg jag somnade på bion Längtar inte direkt efter att gå igenom det igen, men vi får se, kanske blir barn om ett år eller två..

• LinnV

Åhh grattis alla ny gravida! Jag blir mer och mer kluven vad jag vill. Men ska till bm om ett par veckor och göra cellprov (ni som gjort det, gör det ont? Blir första gången för mig!) så ska prata med henne om jag får snitt om jag blir gravid igen och lite sånt. Får jag inte snitt tänker jag inte skaffa fler barn, får jag det så ska jag fundera både 3 och 4 gånger innan jag bestämmer mig!

Plockade 45 liter trattisar igår. Gav bort 15 så 30 liter fick vi med oss. Orkade bara rensa och koka 10 liter igår så har lite att göra ikväll när barnen lagt sig.. Och jag som inte ens äter svamp, gör det för Johan och Sixtens skull! Sixten älskade att krypa runt i skogen och mumsa i sig lingon

• LinnV
    nikka skrev 2011-10-31 13:39:08 följande:
    Nej men du behöver inte koka trattkantarellerna.. Eller det gör inte vi.  Torka dom istället. Det är jätte enkelt :)
    Sprid bara ut dom på tex ett luftfönster och sen efter lite mer än en vecka så är det bara att packa ner i burkar.
    Men jag har ingen stans att lägga de, Sixten är överallt, så finns inte en chans att de får ligga så de hinner torka.. Tungan ute
    thegoddess skrev 2011-10-31 13:43:39 följande:
    Vi förvällde/kokade våra trattar. La i fryspåsar och plattade till och frös. Nu kan vi bryta en bit vad vi vill ha.
    Fördelen med att torka är att dom håller jättelänge. Prova lite av varje kanske.
    Så det finns fortfarande lite kvar i skogen? Vågar man sig ut när dom skjuter älgar
    Vi fryser in i portionpåsar Japp, finns hur mycket som helst, iaf här! Svärmor sa att man kunde plocka de tills snön kommer så litar på henne som plockat svamp i över 50 år
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !