Inlägg från: Stronza simpatica |Visa alla inlägg
  • Stronza simpatica

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jenni78: blir så jävla förbannad när jag hör sånt här! Varför man låter någon med grav hf föda naturligt är obegripligt, och honnörer ju vart på kontroller innan där de mätt blodtrycket på henne och sett att det vart för högt?! De tar alldeles för lätt på hf i Sverige och skickar hem gravida kvinnor med redan början på hf utan medicin och ibland även långt gången hf skickar de hem med medicin i flera ve. Helt galet! Börjar man få kramper och liknande(hade aldrig jag) är det verkligen allvarlig och långt gången hf man har och hotar ens liv.
    I det mesta är Sveriges sjukvård bättre men när det kommer till hf är de mer uppmärksamma här!

• Stronza simpatica

Linasmamma: jag tycker det gör lite ont, det sticker och svider till lite gran, men det flesta tycker inte det gör ont alls så jag är nog lite känslig när det kommer till nedreregionen:)!

• Stronza simpatica

Oliver stod precis själv utan att hålla i sig i flera sek innan han tog stöd av ngt:).
    Kan det ha att göra med att jag satte på vansköt så att han ska vänja sig att gå i???

• Stronza simpatica

Jenni78: hf kan man inte få om man inte är gravid, man får det just för att manår gravid och det botas bara genom att maninte är gravid längre.

• Stronza simpatica

Jenni78; ja precis, efter ve 20 brukar hf infinna sig men din vän var väl nästan i ve 40 va när hon åkte in? Om hon fick krampanfall så måste hon ju haft hf:en längre än bara någon ve. Visst kan det gå fort men inte så fort att man inte har högt blodtryck en ve och sen ve efter ha krampanfall.
    Stackare, hoppas hon mår bättre snart:)!

• Stronza simpatica

Majorima; ojdå där ser man, men varför fick du inte förlösa så fort de såg att du hade högt blodtryck 2 ve tidigare? Så fort de såg att jag hade högt blodtryck blev jag inlagd och 8 dgr senare plockade de ut Oliver.

• Stronza simpatica

Majorima: jag mådde också bra oavsätt mitt höga bt, kände ingenting men det spelade ingen roll eftersom det ju fortf var hf jag hade . Konstigt.

Cissi: ja detta är mitt andra jag väntar och jag äter nu medicin mot högt bt och kollar bt varje dag, än så länge är det normalt men som sagt känns inte som jag kan undvika hf: en denna gången heller:(, men hoppas på det bästa. Hoppas bara han får vara kvar till åtminstone ve 33 som med oliver.

• Stronza simpatica

Inte helt säkert än men dr var påväg att säga pojke när den vände sig om så jag tror det nog är det, men har organscreening på fre så då vet vi säkert:)!

• Stronza simpatica

Cissi: håller tummarna för dig med, eller tummen don suzzy säger:))!

Här måste du säga till om du inte vill veta könet:), men det vill vi. Är ju så kul att föreställa sig och planera. Petsonligenså känner jag mig närmre bebisennär jag vet könet och kan namnge honom innan etc.
    Innan jag fick barn var jag dock säker på att jag inte ville veta i förväg men det ändrades snabbt när jag väl blev gravid:)!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !