Inlägg från: Stronza simpatica |Visa alla inlägg
  • Stronza simpatica

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Ludi: varför kan du inte få mer barn tror du??

Persikan: 27 var min favvo ålder, man är fortf UNG men tillräckligt gammal för att bli tagen som vuxen;)!

Jag har bott i Rom i sammanlagt 10 år nu i jan:). Ville lära mig språket då jag tycker det är världens vackraste och så blev jag helt kär i Rom och sen ville jag bara tillbaks hit varje gång jag var tillbaks i Sverige. Så för 5 år sen efter att ha vart tillbaks i sv i 2 1/2 år och verkl vantrivdes så bestämde jag mig för att satsa allt(första hands kontrakt på underbar lägenhet i stan MED låg hyra,fast jobb som biträdande butikschef etc) på en månadslön och testa att flytta tillbaks och söka jobb, och som tur var gick det ju bra:))!
    Ibland så skall man inte vara för rädd att släppa tryggheten och ta risker för det är tankebanorna som oftast är svårare än själva handlingen i sej!

• Stronza simpatica

Ludi: du är 23, tjugotre!! Hallå!!:)
    Det är inte över än, det har ju precis börjat:))!
    Du gör helt rätt i att inte slösa mer av din ungdom på killen du har nu. Förstår att du känner som du gör men jag lovar dig det finns många killar som inte bryr sig om att du har barn redan.
    Min systers kompis fick sitt första när hon var 17 och har idag 3 barn med två olika pappor och idag lever hon med en annan kille som hon inte har barn med, han har två sen tidigare med.
    Skrynklig betvivlar jag starkt på att du är och vem fan har inte hängpattar!!:D
    Nej du förtjänar bättre och även dina barn.
    Kram

• Stronza simpatica

Älskar blossa glögg men den finns ju även i alkoholfritt omser nu just är märket du är ute efter? Tycker den alkoholfria är godare faktiskt! Finns ju ingen blossa här men köpte Ikeas alkoholfria häromdagen.

• Stronza simpatica

Moma: så sött att elliott klappade händerna efter att han gått ett steg!
    Oliver var helt klart inte medveten om sina steg och han har inte gjort om det sen dess, tror det kommer ta ett tag tills han gör så igen.

• Stronza simpatica

Är jag den enda som inte tyckte om att amma?? Tyckte det var skit tråkigt. Oliver sög ju upp till 45min 1 Tim varje gång och ville ha varannan timme, sen tjatade alltid BVC om att han gick upp för lite(600-700gr i månaden). På nätterna kändes det sinom jag aldrig hade tillräckligt och efter 3 mån började vi värva med ersättning och då började han sova på nätterna. Insåg sen när jag trappade ner att pumpningen(varvade med mappflaska och tutte) hade hämmat stimulationen och så fort jag slutade pumpa helt kom det mer mjölk men efter 4 mån slutade jag helt. Eftersom oliver var på sjukhus en mån så var jag tvungen att pumpa och det tog tre ve innan han tog bröstet.
    Skall försöka amma längre denna gången då det är så praktiskt och billigt:)!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !