Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Vad skönt att allt såg bra ut och att vikten var så pass bra :) redan större än storebror som nyfödd :))
Vad skönt att allt såg bra ut och att vikten var så pass bra :) redan större än storebror som nyfödd :))
Ja varför skriver ingen för????
Många gravida? Är väl bara jag och stronza ??? eller har ja missat nån? I dag är det sjukt kallt här i alla fall. Men jag och Agnes trotsa kylan och var ute och lekte på gården med hunden i alla fall en timme :) nu sover hon sen ska vi åka ut till stallet också.. Känns bra att hon får vara ute även kylan... Tror jag tränat hästen för mycket, för jag har gjort nåt med höger axeln :( känns som nån slags inflamation i den, inte skönt i alla fall...:/
Kan oxå skriva att jag blir förbannad för v aldrig hittar nån större lägenhet... Känner paniken krypa fram att vi inte ska hinna hitta nåt innan liten kommer.. Söker det mesta men verkar hopplöst :(
Ja vi bor ju bara i en trea med kokvrå, så Agnes har ju inget eget rum utan leksaker över hela lägenheten. Känns som det inte blir någon ordning på något då. Sen HATAR jag kokvrå, vill ha ett riktigt stort kök. Tycker annars att det är kul att både laga mat och baka men har helt tappat lusten pga "köket" .Vi behöver minst en större trea, men helst en fyra. Avvaktar med att köpa, känns inte läge just nu. Blir i så fall senare när båda har fasta jobb som vi båda trivs med.
Det är skit att det ska vara såååå dyrt att köpa hus:( vill oxå ha, blir bara förbannad när jag sitter på hemnet och drömmer mig bort för att man inte har råd.. Fast jag gör det ändå.. Haha knäpp man är!
I morse när Agnes bajsat och jag skulle byta på henne ligger hon och säger kiss o ajs (
Men varför försvinner hälften?
Skrev att hon sa kiss och ajs , alltså kiss och bajs och sen skratta. Trodde jag skulle dö av skratt så sött :)
I går när mormor åkte hem vinka hon och sa hej då puss puss flera gånger. Pumpor säger hon ofta när hon drar av sig sina strumpor eller hittar några. Så nu börjar mer och mer ord och meningar komma , jätte kul:)
Vart ute en snabbis med hunden så han fick kissa och bajsa.. Men nu har jag krupit ner i sängen igen med Agnes och myser. Tror jag stannar här resten av dagen :) måste dock åka till hästarna i kväll och ge dem kvällsmat vid åtta.
När Agnes inte äter brukar vi oxå ta bort maten efter att vi trilskats ett tag, sen får hon inte mat förrens nästa måltid. Ger inte välling i stället, då jag tror att de då lär sig att äter jag inte detta får jag något godare. Hon brukar då äta vid nästa mål ofta tom extra mat eller så får hon något mer då när hon ätit bra., nån frukt hon gillar eller något annat nyttigt bra . Har hon ätit dåligt hela dagen eller en längre tid och jag oroar mig kan hon få nån knäckemacka , rån, russin eller nån frukt eller dyl att knapra på när hon leker det brukar slinka ner.