Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

LillSnurr82 skrev 2012-04-11 23:19:48 följande:
    Nu har Agnes åkt ambulans för första gången i sitt liv. Jag var i stallet, då fick hon en så kraftig feberkramp att hon sluta andas och blev helt blå.. Niklas försökte få liv i henne genom att andas i munnen ( han är undersköterska och brandman så han vet vad och hur man gör) . Hon var helt okontaktbar :( så han ringde 112, medans dom var på väg vakna hon till liv.. När ambulansen kom så hade hon över 40 grader :( så hon och Niklas fick åka med ambulansen upp till barn akuten. Där fick hon två suppar (stavning?) och blev lite piggare. Jag åkte direkt dit efter stallet... Var på sjukan i 3 timmar och fick sen åka hem då låg hennes temp på 37,5 i alla fall, så bättre mår hon men var jätte trött.. Jag med så nu ska jag krypa ner hos henne i min säng.. God natt gott folk!

Usch, själv vette tusan om jag haft sinnesnärvaro nog för att ens komma på tanken att ge mun mot mun som din Niklas gjorde, STRONGT!

Hoppas verkligen att Ni aldrig behöver uppleva något sådant igen!

Många krya på sig kramar till Agnes {#emotions_dlg.flower}

• mamma smurfen

Råd sökes =)

Vad tycker ni tjejer....

Ellie har vart dålig hela veckan med feber, hosta som låter slemmigt, massa grön/gult snor, och inte ätit annat än lite gröt och välling.

Vanlig mat har jag bara lyckats "truga" i henne, 1-5 tsk, men det spyr hon upp, antagligen på grund av slemmet.

Idag är febern borta, men hon vill inte ha något att äta... har endast fått i henne en flaska välling på 210ml och lite gröt på hela dagen, hon är väldigt "tjurig" och inget är lixom bra...(hon somna för ca 30 min sedan, utmattad)

Tycker ni att jag ska ta med henne till akuten för bedömning, funderar på om det kan vara typ halsfluss nämligen, eller ska jag bra härda ut å ringa till VC på måndag?

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2012-04-14 12:42:38 följande:
    Har hon vart dålig och ätit dåligt hela veckan skulle jag åkt in.

ja hon har ätit dåligt hela veckan, Stadig nertrappning så att säga....

Vincents mamma skrev 2012-04-14 12:45:01 följande:
    Hur känner du själv? Det är ju det viktiga! Lita på dina instinkter! Om du känner att du kan vänta så brukar det ju gå lättare och snabbare på VC, det kan ju ta tid på akuten! Men självklart är det bättre att åka in en gång för mycket!
    Ja de e ju just det... känner för att både åka in, och för att vänta tills på måndag....väldigt "kluven"....
  • mamma smurfen

Ska nog avvakta lite, oavsett så kan vi ändå inte åka nu, iom att hon sover.

Tar å kollar hur hon verkar vara när hon vaknar, verkar det inte bättre så ringer jag 1177 . Tack tjejer!

• mamma smurfen
    April barn skrev 2012-04-14 14:46:48 följande:
    Vi var på BVC igår för att kolla om han växt något, han är nu 79cm och väger 10,5kg, vår sköterska tyckte han vägde för lite fast jag tycker han ser normalt ut och är pigg och frisk så. Vi har aldrig legat lite under på viktkurvan i vår familj så Glad
    När vi vägde Ellie för ca 2 veckor sedan  så vägde hon 10kg 650g, hon sa inget om att Ellie vägde för lite, själv tyckte jag att hon borde ha vägt MER, men med tanke på diverse förkylningar OCH den ökade rörligheten så var det tydligen ingen fara ( och 2 dagar efter vägningen så blev hon masjuk...)
  • mamma smurfen

Nu har lilltjejen vaknat, å hon verkar liiiite piggare

fick i henne rödtunga och potmos (6mån burk) och dessutom ett findus mellanmål

så kanske kanske att det vänder nu då.

• mamma smurfen

Sååå glad, ska få ca 2000kr från AFA Avtalsgruppsjukförsäkring, för den perioden som jag gick hem pga foglossningen i aug 2010 :-O

Visste inte om att vi hade den xtra försäkringen via jobbet, men skickade in papprena i början av april, tänkte att det inte kunde skada, å pratade precis med dom på telefonen, det gick igenom=)

Sedan skickade jag även in papper gällande min mammaledighet, där ska tydligen försäkringen gå in och täck upp min pensionsbortfall under hemmatiden.

Tänk va bra de är när man tar tag i saker ibland!

Så tjejer, kolla hur det är för er, om ER arbgivare har någon extra försäkring för er anställda, baraa å söka isf.

Solig

• mamma smurfen

Idag är det rättegång mot xcet ang pojkarna....

Den startade kl 9, sambon sitter med eftersom jag inte får, ska vittna kl 13 nämligen.

Är så sjukt nervös så de finns inte, vill bara ha den här dagen överstökad, så vi kan gå vidare hur det än går,

fast domslut kommer inte meddelas föräns om ca 2 veckor

HATAR honom för den sitts han försatt oss i, HATAR honom ännu mer pga vad han gjort mot pojkarna!

• mamma smurfen

Tack tjejer för stödet {#emotions_dlg.flower}

Kom hem för en stund sedan, å allt känns bara såååå surealistiskt!

Dom i målet kommer meddelas nästa onsdag, så hjälp mig hålla tummarna för att det blir ett BRA domslut.

Kan inte sia om utgången alls, så ytterligare en veckas vånda innan det förhoppningsvis är över.

Efter det beskedet så har jag/vi "bara" minst 2 vändor i tingsrätten kvar innan man kan andas ut lite...

Första muntliga förhandlingen ang vårdnadsbiten för grabbarna går upp i början av maj, sedan ska de ju bli huvudförhandling på det med, och efter DET så kanske man kan andas ut, om allt går som JAG/vi vill å xcet inte överklagar då.

Ang blöjor så använder vi Pampers baby Dry 7-18 kilo, funkar oftast jättebra, förutom när det är löst, och hon hinner sätta sig ner*ler*.

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2012-04-18 16:20:02 följande:
    Hoppas det gick bra idag mammasmurfen!

Ja de hoppas jag med, jag svarade iaf på de frågor jag fick.

Så himla ökenlöken svårt att så här 1år å 2 månader senare komma ihåg vad som hände bara, hur han sa, hur han såg ut, vad han verkade känna....osv osv....

Men som sagt om 6 dagar har vi ett beslut i handen iaf, sedan får vi se vad som händer med det, om Xcet överklagar, eller om åklagaren överklagar, eller om alla parter är "nöjda" med dommen...

Många OM just nu känner jag, men har jag/vi orkat vänta så här länge så orkar vi en vecka till.

• mamma smurfen
    April barn skrev 2012-04-23 10:31:36 följande:
    Nej han äter absolut ingenting alls :/, urs idag blir en depp dag Gråter
    Jaja vi får väl se hur det blir, har ganska långa cykler så nya bf blir 5 feb.. Känns lite bättre när man ställer in sig på nytt bf :)

Lessen för er skull, skickar en liten kram så här över nätet.

Men du har en bra inställning

Fortsätt så, sätt ut nya "mål" och se frammåt, snart nog ska du se att du sitter där höggravid å undrar vad du gett dig in i

KRAM!

• mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2012-04-24 16:58:14 följande:
    det var det läkren sa jag har ju ont precis vid svanken på höger sida.

Och han tryckte och klämde 

men VAD var det som gått ur led då?
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2012-04-24 16:58:14 följande:
    det var det läkren sa jag har ju ont precis vid svanken på höger sida.

Och han tryckte och klämde 

men VAD var det som gått ur led då?
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !