Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Stronza simpatica skrev 2011-11-24 16:05:51 följande:
    Hej alla, ja men vilka idiot föräldrar det finns! Barnen kommer ju aldrig lära sig hur man uppför sig om de aldrig säger till dom.

Idag har jag vart hos läkaren och allt såg bra ut faktist:), även om proteinet i urinet var då där. Blev utskriven medicin för att tunna ut blodet och starkare typ av folsyra och järntabletter. Fick fler test jag skall utföra bla diabetestestet blä och andra blodprover. Det negativa är att jag har gått upp 5 kg på en månad :-0 så nu har han satt mig på bantning:(!! Har gått upp sammanlagt 8 kg nu och imorgon går jag in i ve 25.
    Tummen upp Angelique!!
  • mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-11-25 14:18:52 följande:
    Åh Ronja har börjat gnissla tänder högt så det låter som hon knaprar på dom
    Visst är det underbart...Kräks

Ellie gör så med, låter som att hon har hela munnen full med grus, som hon tuggar på....BlääääKräks

• mamma smurfen

Uscha...Ellie trilla illa och slog i huvudet på sidan, en rejäl bula, som började bli blå på en gångRynkar på näsan

Hon grät rktigt illa i några minuter, men nu en hon "glad*igen.

Denna perioden som småbarns mamma tycker jag är den värsta....man VET att de kommer bl många bulor innan dom är stabila på benen, men varje gång det händer så tror man det värsta....

Vore det inte omöjligt/löjligt så skulle jag vira in henne i bubbelplast...tills hon fyller 2!

• mamma smurfen

Ellie har haft 2 sovpass/dag ganska länge nu, sedan hon var ca 7 mån tror jag....

Nu verkar förkylningen hon dragits med "stört" hennes rutiner...förr sov hon mellan 20-08, 10-11.30, 14-16.30

Nu mera sover hon ungefär 20-21, 22-9.30, 11.30-14, 17-18 istället...saknar hennes "gamla" sovrutiner....

• mamma smurfen
    Jenni78 skrev 2011-11-30 21:05:58 följande:
    Bra reportage om förlossningsskador på Uppdrag granskning. Om det var karlar som drabbades skulle det nog ses allvarligare på dessa skador. 3000 per år! Förvånad
    .

Ja det var ett intressant Uppdrag Granskning, speciellt eftersom jag var en av de 3000 som drabbades förra året.

Jag har haft "turen" att bli så gott som helt återställd, om man bortser från ärret, och att jag får en lättare svidande känsla "där nere" när vi har snusk.

• mamma smurfen
    Jenni78 skrev 2011-12-01 22:02:58 följande:
    Skönt att det läkte så bra. Det måste vara hemskt att bli förstörd, inkontinens noll sexliv och så vidare. Hur tycker du att du har blivit bemött av sjukvården angående detta?

Dom var helt fantastiska på Möldals BB.

Under själva förlossningen, och vården efter, jag fångades upp direkt, fick prata igenom dels själva förlossningen med de 2 barnmorskor som var med, och dels med den läkaren som sedan sydde ihop mig på OP.

Fick massor av info om vad jag skulle tänka på, och efter ca 3 mån så ringde dom från sjukgym på sahlgrenska för att boka tid för att kolla så allt funka som det skulle,ingen trevlig upplevelse kan jag lova*ryyyyyyyys* Uppföljande samtal över tele igen när Ellie var ett halvår=)

Så ja.. för min del gick det ju bra

• mamma smurfen
    ludicrous skrev 2011-12-01 22:56:08 följande:
    Har varit hos bm o skulle få en tid hos gynläkare.. Det enda dom egentligen kan göra är att skära upp och sen sy ihop
    *yajks*Tyst
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !