Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

LokesMammi skrev 2011-11-23 13:56:27 följande:
    Nu har jag gjort en "utan allt" tårta till Loke. Eller har inte gjort tårta, utan testar o äta det som ska bli tårta! =) Ska testa flera o se vilken som blir godast! =)
    Ska bara en tårta o en kaka "utan allt" som Loke ska få smaka! =)

Men vi är fundesamma! Vad ska man göra på barnkalaset? Om alla kommer som vi bjudit så blir det över 50 pers! Även barn i olika åldrar! Fiskedamm kanske. Sån där lek där man går runt o svara på frågor, Fast vad kan man vinna då? Svårt detta. Har ni tänkt ut nåt? Era barn fyller ju snart! =)

Oj, svårt de där med tårta "utan allt"*ler* Kan man få veta VAD en sådan innehåller tro? *nyfiken*

Ja du, ang kalas så har jag/vi inte tänkt ALLS...än....

Men om bådas släkter kommer å de närmsta vännerna så blir vi ca 30-35 pers, så det lättaste blir en kall buffé, antagligen med inriktning Italien, å lätt att göra goda kalla smårätter då=)

Som tårta ska jag beställa en prinsess-tårta, med en Hallo Kitty figur på, rosa såklart

Vi har inte så många barn i släkterna...Ellie är barn nr 2 på sambons sida och på min sida...*S* ja där är det bara JAG som ynglat av mig...än så länge iaf*ler*

• mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-23 14:46:02 följande:
    Näh nu måste jag fixa till mig och väcka elias snart och sen hämta amadeus från dagiset.
    Det är ingen fin väder här iaf .

Hur har ni det i sverige ?    

Här i Gbg är det grått, fuktigt, kallt å blåsigt....

Med andra ord en helt vanlig "vinter" *S*

• mamma smurfen

En liten undran ang Ellie...

Hon har vart dunderförkyld nu i 6 dagar, massa snor och hr börjat hosta, till å med spytt pga slem i halsen, men hade bara lite feber i 2 dagar, runt 38....

Nu har hon i ca 2-3 dagar "hållt för öronen" med båda händerna, ibland även "slagit" sig över öronen...

Kan det vara ett tecken på öron inflamation tro? Hon verkar inte ha ont, och är, förutom snor å hosta, en glad tjej, inte "kinkig" eller gnällig...

vad tror ni tjejer?

• mamma smurfen

Ellie går mer och mer nu, släpper bordet och går mellan bord och andra möblerHjärta

Hade tänkt att köpa en "lära-gå-vagn" till henne i födelsedags present, men...*S* det verkar inte behövas

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-11-24 12:46:08 följande:
    Idag blev Ronja sparkad i ansiktet på ÖF och mamman ignorerade helt. Jag stog och torkade blod från munnen och hon sa inte nåt varken till mig eller sin ligist till dotter. Stackars barn! Efter 40 min frågade hon om det blev nåt med nån tand. Jag var så arg och ledsen så jag stack därfifrån.

Vad bra signaler den mamman ger sin dotter.....N.O.T!! Demon

Hur gick det med Ronja, ja förutom chocken, blodet och att det gjorde/gör ont?

Stackars liten....

• mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-24 13:19:02 följande:
    Från 11.25 tills nu och elias sover fortfarande ska jag gå in till honom eller låta honom sova ?
    Jag vet inte om han har feber men han var röd om kinderna och han har strumpbyxor byxor boddy och långärmad på + täcke . 
    Försök glänta lite på dörren och kolla till honom kanske...så han inte är för varm menar jag.
  • mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-11-24 13:45:01 följande:
    Ja det är lite så det verkar ja.. Dom tror att nån annan kollar deras barn. Nu var det bara jag som såg vad som hände men jag ropade att Ronja blev sparkad och det var bara dom 2 där.
    Hon är där varje vecka. Har verkligen tappat lusten att gå dit nån mer gång. Åker kanske till nån annan i krokarna.

OM du vågar dig dit igen, så stå "vakt", så OM den flickan försöker ge sig på Ronja igen så tar du handgripligen och lyfter bort barnet från Ronja, och säger till med bestämd röst att man INTE sparkar/slår/bits/rivs eller kör på någon!

På det sättet visar du den andra mamman att hennes barn gör något som är FEL, att DU ser det, och att HON borde ta tag i situationen, INTE du *grrrrrr*

Blir så otroligt ARG på sådanna föräldrar, dom bäddar ju för att deras barn ska bli "bullies" och i värsta fall utan vänner senare i live, pga att de inte har fått lära sig att respektera andra redan från början.

• mamma smurfen
    Vincents mamma skrev 2011-11-24 13:52:57 följande:
    I våran babysim grupp har vi åxå en sån mamma, hennes son puttade V 3 gånger med flit i omklädningsrummet så han blev jätte ledsen och hon gjorde ingenting! Sen precis innan dom skulle gå ser jag hur ungen tar sats över halv omklädningsrummet och springer rak över V som ramlar och slår huvudet i först i skåpet och sen i golvet och vad gör mamman? Ingenting! Jag blev galen och sa högt så alla andra hörde " nu får du faktiskt passa din son så han inte gör illa dom andra fler gånger!" ( Han hade varit på dom andra flera gånger åxå) Då tittade hon på mig skit surt, tittade sig runt i rummet där alla andra stod och nickade, plockade upp han och gick utan att säga ett ord! Var så förbannad när jag gick därifrån så jag ringde till mannen för att lugna ner mig :)

BRA gjort Snuttan23

Inte alltid man finner sig, eller "vågar" säga ifrån...de andra som var där applåderade dig nog i smyg

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-11-24 14:23:11 följande:
    Förhoppnings vis slipper ni.
    Dom flesta föräldrar egagerar ju sig faktiskt men finns några som hellre tittar ner i kaffekoppen
    Och tyvär är det de fåtalet föräldrar som förstör för dem som engagerar sig....
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !