Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jenni78 skrev 2011-11-28 11:11:24 följande:
    Var tvungen att läsa vad Livsmedelsverket egentligen rekommenderar. De säger först att man inte ska salta barnets mat och sen vara "försiktig" med saltet. Tycker inte det är helt klart. 
    Jag tycker inte livsmedelsverket är bra alls så jag brukar inte ens kolla deras rekomendationer utan kör bara på mitt egna sunda förnuft Skrattande
    ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ Pyret bf 22 Juli 2012 ♥
  • April barn

Sömnen är sådär men helt ok nu iaf, han somnar vid 19.00 och vaknar ca 2 gånger på natten, somnar i min famn och sen lägger vi han i sin säng som står bredvid vår så kommer han upp till oss mellan 03-05 och går upp för morgon mellan 07-08.30. På dagarna sover han ibland inte alls och ibland 1-2 timmar känns helt okej iaf :)

• April barn
    thegoddess skrev 2011-11-30 16:16:08 följande:
    Jag läste nånstans att omega 3 kan lugna lite. Behöver ju inte vara så att han har adhd nu då men omega 3 ska vara bra fördet med.
    Jag har ju oxå super aktiv tjej här och har tänkt i adhd banorna med. Men känns ändå som hon har koncentrationen när hon väl sitter och leker.
    Vi har det skit tufft nu och det gnälls hela dagarna och dagsömnen krånglar mycket.
    Vet inte vart jag ska ta vägen emellan åt
    Ja jag ska köpa den flytande till han nu, kan man ge istället för ad dropparna eftersom det finns d vitamin i också, så den är super men ska inte ges innan 1 år så det blir lagom nu :)
    Nej det är ju så svårt att veta nu när de är så små, de gör ju inte utredningar förens vid 6 år eftersom det kan vara annat som spökar innan dess, men har du eller din sambo adhd för det är ju ärftligt.. Marcus har fått en jättefin dos av arv jag har adhd och min sambo stammar och har dysleksi.. allt är ärftligt :/
    Känner igen det där, ibland vill man bara slå en stekpanna i huvudet på sig själv Flört
  • April barn
    LokesMammi skrev 2011-11-30 08:28:08 följande:
    Vi har upptäckt att Loke sover mindre på dan! Han brukar sova 3ggr på dan, nu bara 2ggr. Nån mer som upptäckt sånt?
    Marcus sover 0 till max 1 gång om dagen haha Tungan ute men det kommer ju nu att de börjar sova mindre, men marcus har så mycket energi han började ju sova 1 gång vid 8 mån... :/
  • April barn

Aha okej men då är det nog ingen fara, vart har du jobbat? *nyfiken* :) Ja det är ju jättebra att äta oavsett så vi ska också köra på det nu men vi har ju lite ad droppar kvar så vi gör slut på dem först :)

• April barn

UNDERBART vecka 6+ och fick foglossning från helvetet idag! Gråter

Grattis Anton på 1 års dagen Skrattande

• April barn

Hej alla igen, nu har vi fått igång internet i den nya lägenheten :)

GRATTIS alla 1 åringar känns helt otroligt att Marcus fyller 1 på torsdag och snart ska vi ha en till! haha Skrattande

Vi ska ha kalas på lör och sön då bjuds det på pepparkakscheesekace, lussebulle och sockerkaka med banan & choklad Tungan ute

Foglossningen dämpades lite iaf kändes riktigt illa den dagen det knäckte nu gör det iaf bara ont när jag böjer mig eller lyfter får nog dras med detta 7 mån till, men jag hoppas ju på något mirakel så det går över Obestämd Jobbigt med marcus hade jag inget alls....

• April barn

Nej vi ska inte heller ha något stort bara familjen som kommer med lite paket och fikar Glad

Jag ska få ett sånt där bälte av mamma så hoppas på att det hjälper, kan ju inte göra något med Marcus nu Rynkar på näsan Ska också fråga bm ska dit igen på tors nästa vecka, men vad jag vet finns det inget man kan göra mot foglossning förutom att förybygga det genom bra träning inna. Men det är ju alltid lätt att vara efterklok :)

• April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-12-07 06:16:50 följande:
    Så det verkar som om ingen ville ligga på förlossningen 7 december men i morgon 8:e så ''åkte'' många av oss in hahaha
    Haha jag åkte ju in kvällen den 7e men han ville inte komma förens efter klockan slagit efter 12 Skrattande

Åh imorse fick en i martins familj en liten flicka, ca 5 minuter han de vara på förlossningen innan hon kom ut Skrattande Nu längtar jag ännu mer och hoppas verkligen det går lika fort för oss nästa gång .. Till helgen ska vi berätta för hala släkten att Marcus ska bli storebror på hans kalas vecka 8+0 till helgen Kyss (eller 10+ några dagar enligt bm men hon har fel fel fel) haha..
  • April barn
    LinnV skrev 2011-12-07 14:33:30 följande:
    Jag vägde Sixten på ÖF idag, han vägde 13,6. Inte konstigt jag får ont i axeln när jag bär honom Drömmer
    Ojoj ja det förstår jag, Marcus väger 10.2 nu ganska medel :)

Och han springer för fullt ute också nu, är så roligt att gå ut med han så han kan gå runt själv och utforska Glad
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !