Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Verkar som att bebisen i magen inte levde, storleken stämde med hur långt jag gått de såg ett hjärta men tydligen slog det inte.. Vet inte ska tillbaka om en vecka igen..
    Känns så himla misslyckat och konstigt jag är 19 år!!! och kärnfrisk, måste vara något fel på mig blir mitt andra MA på 2 år isåfall Rynkar på näsan får väl se vad de säger nästa vecka...

♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ Pyret bf 22 Juli 2012 ♥
  • April barn

Tack :(
    v 8+6 mätte hon det till och det stämmer iaf :/

• April barn

Nej hon visste ju inte ens om det var något fel, skulle komma tillbaka om en vecka igen...
    Var ju bara ren tur att jag ringde och fick en tid för att fastställa hur långt gången jag var, förra gången upptäckte de inte förens i vecka 17 att barnet dött vecka 8. Har inte hört talas om hjärtan som inte slagit vid denna tidpunkt men vi får väl se vad de säger nästa vecka.....

• April barn

2 barns: Nej absolut ingenting, har kännt mig gravid hela tiden också det är ju skillnaden för mitt förra MA så småblödde jag hela tiden från vecka 7/8 men hörde ju hela tiden att sånt var normalt då, jovisst! Men denna gången har det inte hänt något alls... Men eftersom hon såg hjärtat tydligt vore det väl konstigt om det inte slog? Kan det börja slå efter vecka 8?

• April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-12-21 17:17:10 följande:
    Jag misstänker att denna läkare eller bm som kollade detta nu var nog lite o kunnig.
    Låter faktist att du fortfarande är gravid och ett hjärta slår fast man inte kunde se idag.
    Detta är lurigt !
    Man brukar se hjärtat mellan vecka 7 och 8 ..
    Det beror ju på fostret och ägglossningen ..
    Men som detta låter som så låter det som om den lillen fortfarande lever ge inte upp     
    En annan sak jag tänkte på var om hon kanske slarvade eller ja bara mätte fel på barnet och att det egentligen inte är så gammalt, men ja, jag vet inte :/
  • April barn
    toksnippa skrev 2011-12-21 17:17:15 följande:
    Aprilbarn, kram till dig. Gick nyligen igenom detsamma som dig. Ändå är det inte klart för min del, fått konstig vätska i livmodern efter det medicinska missfallet. Får fortfarande positivt trots inga synliga rester eller så. Kroppen spökar. MA o missfall kan vilken kvinna som helst få, har ingen betydelse. Fostret var inte friskt helt enkelt.
    Nej gud vad jobbigt :( en stor kram till dig med och hoppas du blir bra snart du med :)
    3 barns mamma84 skrev 2011-12-21 17:20:03 följande:
    Men April jag tror nog den lever och bara konstiga aparater på sjukhus och läkare och någon som gjort fel .
    Du får ett svar snart av dem så bit i hop ge inte upp ännu innan du vet hela sanningen.
    Kram till dig.
    Hjärta   
    Ja jag hoppas ju det, men ställer in mig på ett MA så blir besvikelsen mindre om det är så .... 28 kl 10.10 ska jag dit igen iaf..
  • April barn

Hej alla har varit fullt upp här god jul och god fortsättning till er alla Glad

Idag var vi på andra vulet och det var precis som jag trodde bebisen hade dött vecka 8+6 ungefär :( Nu känns allt så mycket verkligare och jobbigt Rynkar på näsan, jag behövde inte vänta ut det själv iaf eftersom kroppen tydligen inte klarar av att stöta ut det så på fredag fick jag komma och bli skrapad som tur är.... Nu vill jag bara få detta gjort så vi kan försöka igen...

Ska se om jag orkar läsa tillbaka några sidor nu också :)

• April barn

Gud vad söta ni är som har tänkt på mig idag Hjärta
    Jag orkar inte läsa mer bak nu tror jag var mest massa tjafs bara Tungan ute

• April barn
    toksnippa skrev 2011-12-29 16:40:22 följande:
    Vi fick besked om att vi fick starta närsom efter det visade sig att maken var steril och jag hade en defekt äggledare, så naturligt tror jag de flesta ivf:are kör på så fort dem får möjlighet till det. De flesta har väntat många år, så då känns månader extra evighetslånga.

Nu med syskonförsök så får man såklart bestämma närsom man vill börja, bara man betalar för sig. Vi körde igång nu i höstas men fick ett MA och haft problematik efter detta. Så kör igång nu till nästa år igen. Vi är mer än redo för fler barn, bara hoppas man har tur igen.

Aprilbarn, jag blir så ledsen för er skull! Nyligen gått igenom det själv så jag vet vad du går igenom. Finns om du vill bollplanka. Kram på dig och hoppas skrapningen går bra, här måste man försöka med medicinsk behandling först därefter skrapning.
    Tack så mycket är väldigt skönt att prata med andra som har upplevt samma sak, finns såklart här jag med om någon vill bollplanka :), har helt missat att du också gått igenom detta :( ja jag fick tre alternativ av henne eftersom jag haft ma förut som inte hade kommit ut efter 10 veckor !! och det var ganska självklart för mig att skrapas så vi kan köra på direkt igen, är ingen trevlig känsla typ " här kommer jag med mitt döda barn i magen" :/... Håller alla mina tummar att nästa försök ska ta sig och stanna kvar för er när ni börjar igen nästa år!! {#emotions_dlg.flower}Glad
    MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
  • April barn
    Momalicious skrev 2011-12-29 17:13:21 följande:
    Själv sitter man och snorar som en galning. Blir alltid fascinerad över hur mycket snor som får plats i kroppen!

Jag har suttit och scrapbookat och legat i sängen och spelat Playstation haha. Var skönt! Min sambo har varit och nyårshandlat med Elliot så fick några timmars vila och det var skönt!
    Urs är också sjuk, snorig och ont i halsen blää :/ ser verkligen inte fram emot att bli sövd imorgon hatar när man går och ör helt yr och dåsig hela dagen sen.. men men ska ändå bli skönt att få det gjort så fort som möjligt..

Har också funderat på att scrapbooka många gånger men det blir aldrig av haha är så mycket dyra saker man ska ha också får jag aldrig tid eller inspiration ;)
    MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !